Ahvenisto Second Run 12.9 klo 16-20. Kiitos osallistujille!!
Kiitoksia vaan kun viittitte järjestää tälläisia tapahtumia. Itse en ollut ajamassa, istuin valkoisen almeran kyydissä. Almeran kumhoja kiljutettiin yhteensä 2 tuntia. Viimeisellä kerralla kun tultiin varikolle niin meni jarrupoljin pohjaan. Hyvä ettei mennyt radalla. Tämä oli itselle ensimmäinen kerta kyydissä ahveniston radalla. Täytyy varmaan laittaa joku oma siviiliauto siihen kuntoon että pääsisi mukaan ajamaan. Toivottavasti järjestätte näitä lisää. 
Iso kiitos lippumiehille ja osallistujille. Nyt tuli ainakin selväksi, että yksin ei tuollaista tapahtumaa pysty kunnolla järjestämään... eli jos ensi vuonna jatketaan, niin tarvitaan henkilöt ainakin seuraaviin hommiin:
-ennen varikkoalueelle saapumista yksi henkilö tarkistaa maksaneet osallistujat ja ottaa heidän puumerkkinsä paperille
-sama henkilö jäisi päivystämään matti myöhäisiä seuraavaksi puoleksi tunniksi
-toinen henkilö pitäisi lyhyen koulutuksen lippumiehille kuinka toimitaan ja huolehtisi lippumiesten kuljetuksesta lippupisteille
-kolmas henkilö pitäisi ajajakokouksen, laittaisi homman pyörimään ja toimisi yleismies jantusena esim. jos radalla on huohottimen suodatin
yms. niin käy noukkimassa sen ja ajelisi porukan seassa ja seuraisi menoa radalla
-sitten tarvitaan edelleen minimissään 6 lippumiestä, jotta lippuvuorot eivät venyisi liian pitkiksi ja vuoroja ei olisi liikaa
Mutta jos homma toteutetaan tuolla miehityksellä, niin karkeasti se tarkoittaisi, että 18 osallistujaa maksaisi 30€ per nuppi ja 9 henkilöä saisi ajaa ilmaiseksi työpanostaan vastaan. Tuolloin ainakin saataisiin homma toimimaan kunnolla mutta onko tuo maksavien "asiakkaiden" hinta silloin liian korkea suhteutettuna neljän tunnin ajoaikaa vastaan?
-ennen varikkoalueelle saapumista yksi henkilö tarkistaa maksaneet osallistujat ja ottaa heidän puumerkkinsä paperille
-sama henkilö jäisi päivystämään matti myöhäisiä seuraavaksi puoleksi tunniksi
-toinen henkilö pitäisi lyhyen koulutuksen lippumiehille kuinka toimitaan ja huolehtisi lippumiesten kuljetuksesta lippupisteille
-kolmas henkilö pitäisi ajajakokouksen, laittaisi homman pyörimään ja toimisi yleismies jantusena esim. jos radalla on huohottimen suodatin
-sitten tarvitaan edelleen minimissään 6 lippumiestä, jotta lippuvuorot eivät venyisi liian pitkiksi ja vuoroja ei olisi liikaa
Mutta jos homma toteutetaan tuolla miehityksellä, niin karkeasti se tarkoittaisi, että 18 osallistujaa maksaisi 30€ per nuppi ja 9 henkilöä saisi ajaa ilmaiseksi työpanostaan vastaan. Tuolloin ainakin saataisiin homma toimimaan kunnolla mutta onko tuo maksavien "asiakkaiden" hinta silloin liian korkea suhteutettuna neljän tunnin ajoaikaa vastaan?
-
Osku
Kiitokset, mukava päivä oli!
Tuli mieleen, että minkälaisia vauhteja saatte kelattua niissä nopeimmissa kohdissa?
Tällä minun C16NZ:lla sai vaatimattomat ~130km/h pääsuoralla ja ~110km/h varikkosuoralla (todellista nopeutta).
Minulla jälleen jarrut tuottivat hieman ongelmia... Etujarruille täytyis tehdä jotain, aivan onnettomat jarrutustehot ylikuumenemisen takia.
Lonnqvist, siis tarkoititko että GSi vai GT astran jarrut sopisi tilalle suoraan, vai peräti kummatkin?
PS. Pisti silmään se TeBan b-vectra - onpas komean näköinen peli!
Tuli mieleen, että minkälaisia vauhteja saatte kelattua niissä nopeimmissa kohdissa?
Tällä minun C16NZ:lla sai vaatimattomat ~130km/h pääsuoralla ja ~110km/h varikkosuoralla (todellista nopeutta).
Minulla jälleen jarrut tuottivat hieman ongelmia... Etujarruille täytyis tehdä jotain, aivan onnettomat jarrutustehot ylikuumenemisen takia.
Lonnqvist, siis tarkoititko että GSi vai GT astran jarrut sopisi tilalle suoraan, vai peräti kummatkin?
PS. Pisti silmään se TeBan b-vectra - onpas komean näköinen peli!
Kiitos järjestelyistä! Hupia oli ajella!
Tällä kertaa datalogisofta kaatuili koko illan, joten tarkkoja nopeuksia ei oikein saanut... Harmittaa!
Pääsuoran jarrutukseen sellaset 180+ vähän riippuen miten uskaltaa pääsuoran mutkan tulla (siinähän mulla jo meinaskin vikalla setillä vähän lähteä lapasesta). Varikon suoralla vauhtia kertyy parhaimmillaan noin 150, sitä varikon jälkeistä mutkaa pelkää vaan niin prkeleestiOsku kirjoitti:Tuli mieleen, että minkälaisia vauhteja saatte kelattua niissä nopeimmissa kohdissa?
Tällä kertaa datalogisofta kaatuili koko illan, joten tarkkoja nopeuksia ei oikein saanut... Harmittaa!
Kiitokset täältäkin!

max. 110 km/h pääsuoran päähän tuolla yllä olevalla vauhtihirmulla. (vapaa kierros 2:08-2:14)Osku kirjoitti:Tuli mieleen, että minkälaisia vauhteja saatte kelattua niissä nopeimmissa kohdissa?
Ai kukakohan siellä oli liikkuvana shikaanina? Mulla kierrosaika 30-40 s nopeimpia enemmän, sulla taisi ero olla maksimissaan puolet tuosta.Keme kirjoitti:Olihan tuolla ihan kiva toimia liikkuvana shikaanina. Mukava häppeninki noin kaiken kaikkiaan.
jees ihan oli mukava reissu.. itse kylläkin vain kyytiläisenä taas ja vähän jotain kuviakin otin (vois kai myöhemmin paiskoa nettiin jos jaksaa), peten aka 16V GT:n puolesta harmittaa kyllä se sen vectra mistä paukahti vetari kun päästiin hämeenlinnan mäkkärin pihaan
sinne se sitten jäi ja illalla sitten hinausautolla takasin stadiin. Että olipas taas tapahtumarikas päivä
mutta kahtellaan taas ensvuonna sitten jos pääsis JO VIHDOIN JA VIIMEIN ajamaan omallakin autolla radalle! niin ja milläköhän autolla sitä ees sitten ajellaan
Of topickia sen verran että kun kesän tapahtumat ja ratajutskat alkaa olla loppusuoralla niin järjestelläänköhän talveksi mitää kivaa?? Pikkujouluristeilyä taas ?

mutta kahtellaan taas ensvuonna sitten jos pääsis JO VIHDOIN JA VIIMEIN ajamaan omallakin autolla radalle! niin ja milläköhän autolla sitä ees sitten ajellaan
Of topickia sen verran että kun kesän tapahtumat ja ratajutskat alkaa olla loppusuoralla niin järjestelläänköhän talveksi mitää kivaa?? Pikkujouluristeilyä taas ?
miksi pultata alumiininen lintulauta autoon joka ei koskaan saavuta sellaista nopeutta, että laudalla auringonkukansiemeniä mutustelevan oravan häntä edes hulmuaisi.