Td omegan polttoainepumpun ilmaus?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
JariM
'Kapitän'
'Kapitän'

Td omegan polttoainepumpun ilmaus?

Viesti Kirjoittaja JariM »

Kävipä oudosti :oops: , että parkkerasin 0megan "rinteeseen". Matkaan taas lähtiessä polttoainemittarin valo vilkutti, vaikka naftaa oli ennen pysäköimistä ollut noin 8-10 litraa, mikäli mittariin oli uskominen. Auto lähti käyntiin, käydä jurnutti ja sammui, eikä sen jälkeen "sahaamallakaan" käyntiin. Ilmeisesti nafta ei enää kulkeutunut koneelle asti tankista??
Kuinkas on?? Mitäs toimenpiteitä polttoaineen syöttölaitteisiin tällainen polttoaineen loppuminen :wink: aiheuttaa Omegassa ?? Varmaan tieto löytyisi Omegan käyttöoppaasta, vaan kun suomenkielinen sellainen on vasta tulon päällä ja sakasankielistä en sitten ole lähtenyt kääntämään. :lol:
Vanhassa Foorttissa ainakin piti "polttoainepumppu?? :-? " ilmata, sitä varten oli oma mekaaninen laite painonappeineen konehuoneessa.
JariM
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja JariM »

Jatkanpa itse vielä keskustelua, löysin haulla aiempia keskusteluja. Eli olisko nyt mullakin kyseessä tämä polttoaineen siirtopumppu, tankissa.
Vois sopia, koska löpöä oli tankissa vielä jonnin verran.
2,5td.ssä taitaa olla sähköinen siirtopumppu, vaan miten sen kunnon helpoiten voi testata, ilman että täytyy purkaa polttoaineen syöttletkuja konetilassa tahi mennä kopistelemaan sitä pumppua takakontin kautta naftatankkiin.
Sen toimintaa/toimimattomuutta ei taida korvakuulolta :lol: todeta.
Outo juttu tämmöinen käyntiinlähtemättömyys on, olen saanut aivan tavallisessa ajossa tankin kutakuinkin tyhjäksikin ajettua.
MakeTku
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja MakeTku »

Tuolta tankin päästä se on ihan helppo tarkistella, takaluukun pohjasta se peltilätkä vaan pois ja sitten on ihan muovinen "korkki" kierteillä.

Ruuvaa korkki auki ja pistä virrat päälle, kuulet kun siirtopumppu surisee jos se on kunnossa.

Minulla on tuo systeemi ainakin aina itse ilmannut itsensä, ei ole tarvinnut mitään toimenpiteitä...
Vastaa Viestiin