Asensin itse koukun c vectraan. Johtosarjassa tuli trailer moduli, joka tökätiin sulakerasiassa olevaan pistokkeeseen. Valot toimivat muuten, mutta sumuvalo ei pelaa kärryssä. Ohjeissa oli, että jos sumuvalo ei pelaa, täytyy auto ohjelmoida. Nyt seuraa kysymys: saavutetaanko ohjelmoinnilla
muuta kuin se, että sumari saadaan toimimaan kärryssä? Huomioiko auton ESP nyt sen, että kärry on kytkettynä? Eli, jos ohjelmoinnilla ei saavuteta muuta kuin kärryn sumari saadaan pelaamaan, niin saa luvan odottaa myöhäisempiä aikoja.
Vectra c vetokoukun sähköjen ohjelmointi
Sumuvaloa ei välttämättä ole ns. 'vanhemmissa' kärryissä kytketty.
Toisaalta.. jos kärryssä ON se sumuvalo, kai se sitten myös on kytketty kärryn pistokkeessakin.
Mulla sekoilee kärryn vilkut, muissa autoissa sama kärry toimii moitteetta.. vectraan kytkettäessä vilkut hakkaa turbomodella.

Toisaalta.. jos kärryssä ON se sumuvalo, kai se sitten myös on kytketty kärryn pistokkeessakin.
Mulla sekoilee kärryn vilkut, muissa autoissa sama kärry toimii moitteetta.. vectraan kytkettäessä vilkut hakkaa turbomodella.

Opel Astra Caravan Sport 1.8i vm. 94 - R.I.P.
Opel Vectra Caravan Sport 2.0t vm. 04
Opel Corsa 3ov. 1.2 vm.08 - R.I.P.
Opel Vectra Caravan Sport 2.0t vm. 04
Opel Corsa 3ov. 1.2 vm.08 - R.I.P.
Niin tuohon ohjelmoinnin vaikutukseen en osaa sanoa tietoa, mutta tuskin se ESP hirveesti sen päälle ymmärtää muutenkaan ellei aktivoida sitä TSP:tä samalla ja sitä en osaa onko TSP jotain muutakin kuin pelkkää sw:taa...
Tuohon sumarihommaan tuli mieleen, että eikö tuossa sumaripistokkeessa ollut perinteisesti jotain kytkintä, jonka avulla auton oma sumari kytkettiin pois. C Vecun kohdallahan tuo tosiaan tehdään CAN-väylässä, joten siitä tuo ohjelmoinnin tarve. Todennäköisesti ei osaa edes lähettää sitä virtaa pistokkeelle asti ilman tota... Tosin voit kokeilla esim tuolla vilkku jutulla kuinka hyvin ymmärtää perävaunun olemassa olon. Mä ihmettelin kanssa aikoinaan sitä, kun se mittaritaulun perävaunun vilkkuvalo ei toiminut niinkuin ohjekirjassa sanottiin, mutta selitykset oli tyypillisiä Metro-auto blaa blaata ilman a) kiinnostusta b) osaamista.
Tuohon sumarihommaan tuli mieleen, että eikö tuossa sumaripistokkeessa ollut perinteisesti jotain kytkintä, jonka avulla auton oma sumari kytkettiin pois. C Vecun kohdallahan tuo tosiaan tehdään CAN-väylässä, joten siitä tuo ohjelmoinnin tarve. Todennäköisesti ei osaa edes lähettää sitä virtaa pistokkeelle asti ilman tota... Tosin voit kokeilla esim tuolla vilkku jutulla kuinka hyvin ymmärtää perävaunun olemassa olon. Mä ihmettelin kanssa aikoinaan sitä, kun se mittaritaulun perävaunun vilkkuvalo ei toiminut niinkuin ohjekirjassa sanottiin, mutta selitykset oli tyypillisiä Metro-auto blaa blaata ilman a) kiinnostusta b) osaamista.