3000 Omegan käyttökustannukset?

Keskustelua Opeleista
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Eli onko kallis ajaa ja ylläpitää?
Kasko moiseen pitäisi tietenkin ottaa ja bensaakin taitaa viedä hieman enemmän, kuin ekomallit.
Eli paljonko tulee vakuutusmaksuja? Entä paljonko bensiiniä? Huoltaminen kallista?

Jos sitä vaikka moiseen sijoittaisi... Joskus.
Iso_G
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Iso_G »

On 2003-02-25 10:25, Ahnuld wrote:
Eli onko kallis ajaa ja ylläpitää?
Kasko moiseen pitäisi tietenkin ottaa ja bensaakin taitaa viedä hieman enemmän, kuin ekomallit.
Eli paljonko tulee vakuutusmaksuja? Entä paljonko bensiiniä? Huoltaminen kallista?

Jos sitä vaikka moiseen sijoittaisi... Joskus.
Tarkoitatko A vai B Omegaa... Mulla on B 2.0 16 v Ja voin sanoa että moottorin huollossa saat kertoo 3 kaikki huollot jos 3000 V6:seen vertaa....
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Tuota vanhempaa 3.0 24v tai 12v mallia tarkoitin. Näissä on vielä nokkaketju?
Eli tarkoituksena on selvittää paljon tulee eroa kustannuksissa vaikka 2000 Vectran ja 3000 Omegan välille. Kilometrejä tulee varmaankin jotain 15 000km vuodessa. Ja täyskasko vakuutukseksi.
3000 Omega olisi kyllä jollain tapaa hienompi, mutta käyttökustannukset pelottaa ja näin etuvetoiseen tottuneena mahdolliset ongelmat takavedon kanssa... Lähteekö käsistä jne :smile: Nooh tässä sitä opetellaan takavetoisen hallintaa jääradalla, niin voisihan sitä uskaltaa moiseen ihan "siviilissäkäin" siirtyä :smile:
Vielä kun saisi vanhasta autosta rahat pois, niin toinen nuista pitäisi melkein hankkia.
Iso_G
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Iso_G »

On 2003-02-25 14:32, Ahnuld wrote:
Tuota vanhempaa 3.0 24v tai 12v mallia tarkoitin. Näissä on vielä nokkaketju?
Eli tarkoituksena on selvittää paljon tulee eroa kustannuksissa vaikka 2000 Vectran ja 3000 Omegan välille. Kilometrejä tulee varmaankin jotain 15 000km vuodessa. Ja täyskasko vakuutukseksi.
3000 Omega olisi kyllä jollain tapaa hienompi, mutta käyttökustannukset pelottaa ja näin etuvetoiseen tottuneena mahdolliset ongelmat takavedon kanssa... Lähteekö käsistä jne :smile: Nooh tässä sitä opetellaan takavetoisen hallintaa jääradalla, niin voisihan sitä uskaltaa moiseen ihan "siviilissäkäin" siirtyä :smile:
Vielä kun saisi vanhasta autosta rahat pois, niin toinen nuista pitäisi melkein hankkia.
Hienompi se takatuuppari musta on ku etuveto... Siis mun mielestä.. Oon ajanu molemmilla ja osaan itte ainakin hallita paremmin takatuupparia..
Talvella tietysti helpommin kiinni ku paino edessä ja kevyt perä... siinä huono puoli... Kestosta en osaa sanoa ... Mulla oli Bemari joskus ja kyllä ilmeisesti perän hajalle saa ku tarpeeks yrittää... Onnistuin... :roll:
Ajattelepa ite omalle kohalles!?
2.0 16v Omega-95 16v
artsi
'Agila'

Viesti Kirjoittaja artsi »

just ostin 3000 24v omegan pitkän harkinnan jälkeen.Itsellänikin oli pelko käyttökustannuksista mutta siitä huolimatta ostin omegan enkä ole katunut tippaakaan on nimittäin hyvä ajettava vaikka on takavetoinen.Entinen autoni on etuvetoinen avopuoliso pelkäsi eka kertaa ajaa mutta nyt kun hän on ajellut niin kehuu vaan kuinka hyvä on ajaa.Vakuutukset mulla on omegassa n.3300mk vuoteen.SUOSITTELEN!
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

24V omega on kallis jos siitä hajoaa jotakin, 12V:hen taas ei saa millään oikein kallista remonttia aikaan jos ei sillä törmää johonkin. Eli käytännössä noissa suurin ero on kone, 24V koneeseen maksaa osat paljon ja kokonainen konekin on vielä hinnoissaan, 12V kone taas on sen verran halpa että kannattaa vaihtaa koko kone jos tarpeeksi tulee vikaa.

Muuten ei 3000:n ole mitenkään mahdottoman kallis omistaa, kun kerta mullakin on siihen varaa :smile:

Osaa saa hyvin käytettynä ja uudetkaan ei ole aivan törkeän hintaisia.

Bensaa menee matka-ajossa alle yhdeksän vaikka ajaisi vähän reippaamminkin, jos taas on enimmäkseen kaupunkiajoa niin voi mennä 11 litraa tai pahimmassa tapauksessa 15 mutta sitten saa jo olla aika raskas kaasujalka.
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Niin ja on aika helppo auto ajaa, lähtee hyvin liikkeelle kun on lukkoperä eikä ole mikään yllättävä liikkeissään, luistot on aika rauhallisia ja helppoja hallita.

Ja alakierroksilla on hyvin vääntöä niin että niilläkin ajaminen onnistuu jos ei tarvitse paljon tehoa käyttöön
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Onko noilla 24v ja 12v versioilla paljon eroa suorituskyvyssä? Taitaa olla eroa kuitenkin n. 30hv?
Millaisia muita eroja noissa on? Onko jotain "versiota" mitä kannattaa karttaa? Entä onko jotain ihan teknistä paremmuutta (kuten 20xe koneiden kannet jne.)?
artsi
'Agila'

Viesti Kirjoittaja artsi »

Kyllä se vaikuttaa se 30hv ainakin itse olen huomannut.Enkä tiedä noista osistakaan kalliita ne on kumpaakin versioon niin 24v kuin 12v.Ja tänä päivänä tuntuu saavan aika huokealla hinnalla osia 24vent. Mutta itse teet lopullisen päätöksen.
gremlin
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gremlin »

On 2003-02-25 22:03, Ahnuld wrote:
Onko noilla 24v ja 12v versioilla paljon eroa suorituskyvyssä? Taitaa olla eroa kuitenkin n. 30hv?
Millaisia muita eroja noissa on? Onko jotain "versiota" mitä kannattaa karttaa? Entä onko jotain ihan teknistä paremmuutta (kuten 20xe koneiden kannet jne.)?
Kyllä noi 24v koneet on kaikki samanlaisia. Haverinen sutii:n foorumilla sanoi että ovat kestäviä koneita ja niillä laskee menemään 500 tkm, jos autosta on pidetty huolta ja jakoketju vaihdettu ajoissa.

Ite olen ajellu kohta 2 vuotta 24v omegalla, enkä ole vielä hetkeäkään katunu ostosta.

Mulla on tapiolassa vakuutukset ja 699 e / vuosi on liikennevakuutus ilman alennuksia. Lisäksi säästökasko on 340 e / vuosi ilman alennuksia.

Keskikulutus on pyörinyt 10 hujakoilla. Tosin kaupungissa saa menemään helposti enemmän.

Mielestäni 24v koneella omega olisi parempi ostos, koska se vie vähemmän bensaa ja tehoa on enemmän. Lisäksi virityspotenttiaaliakin löytyy. Omasta autosta mitattiin syksyllä pyöriltä 188 hv, ilman katteja. Muuten auto on vakio.

<font size=-1>[ This Message was edited by: gremlin on 2003-02-25 22:37 ]</font>
ossi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ossi »

Omat kokemukset on noista 12v. 6-koneista positiivisia. Lähes kaikki osat on reilusti ylimitotettuja ja tosiaan niinkuin joku aiemmin jo mainitsi, kallista remonttia ei saa kuin kolaroimalla.

On kone kumpi tahansa on omega teho/kokoluokassaan edullinen auto pitää.
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Ilmeisesti 3000 24v Omega olisi sitten paras hankinta Saksasta... "Eniten autoa Eurolla" :smile: Aika hävyttömän vähän moisista joutuu maksamaan... Näyttäisi saavan suomeen saakka n. 3000€ hintaan ja saman verran veroja?
Nooh... Ensin pitää saada myytyä vanha kärry pois ja säästettyä hieman lisää :sad:
JiiPee
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Mukava auto on kolmetonninen(24v) ajella ja eroa on todellakin etuvetoiseen (vectraan) kuin yöllä ja päivällä!

No kaikki harrastaminenhan maksaa... kolmetonniseen ei oikein tahdo osia löytyä kuin Opelilta, mutta ovatpahan sitten ainakin laadukkaita.

Suosittelen kuitenkin 3000 24V:tä, itse olen muutaman kuukauden sellaisen omistanut!

Osta saksatasellainen Omega, jonka hinta on n.3000€(+rahti n.1200€) eivät nekään hyvistä halvalla luovu.

JiiPee
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Katsotaan sano... Täytyy ensin hoitaa vanhempien autokuume alas, niin näkee minne joutuu heidän nykyinen käyttöpeli.
Mielummin sitä ajelisi tuollaisella hyväkuntoisella 3000 Ompulla, kuin vähän uudemmalla 2.0 16V B-Veculla. Tuohon Omegaan kun saattaisi vielä uskaltaa itsekin tehdä jotain :smile:
Seuraavana auton pitäisi, kuitenkin olla suht hyväkuntoinen jo valmiiksi, mutta sen verran kiinnostava kapistus, että riittää motivaatiota kunnossapitoon.
Mites noilla Omegoilla Facelift sijoittui? Oliko se -91 kun ilme hieman muuttui?
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Ahnuld: 9/90 Tuli tuo facelifti.
Vastaa Viestiin