Astra H tilattu

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Troy
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Troy »

samulis kirjoitti:Onko tuo siis polkimen ravistusta vai sellaista ny-ny-nyk-nyki-nyk-nykimis tai oikeastaan enemmänkin pomp-pomp-pom-pooomp-pooooomppu tyyppistä? Tuota nykimistä kylmänä meillä esiintyy kyllä vähän liiankin kanssa...
Jälkimmäistä.
Astra_X_2 kirjoitti:Oletko käynyt päivittämässä autoosi uusimman moottorinohjaussoftan. Se kannattaa tehdä ensimmäisenä ainakin 1.6 Twinport koneeseen.
En ole käynyt, mutta tarkoitus olisi. Myös suomenkielinen ajotietokone on edelleen hakusessa. Ei ole vain ehtinyt käyttää autoa huollossa. Kone on 1,8.
juikki
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja juikki »

Mulle vaihdettiin takuuseen kytkin 30tkm huollon yhteydessä ja tärinät ja nykimiset hävis ainakin toistaiseksi.. Mitä ootte maksanut tosta 30tkm huollosta merkkiliikkeessä?? Itellä maksoi 160e!
Etupenkkien istuinosien verhoilut on myös kesällä vaihdettu ja kuskinpenkki kesti reilut kaksviikkoa ja taas on verhoilu melkein puhki :evil:
Onko muilla penkit kestänyt?
burt
'Kadett'
'Kadett'

kytkin

Viesti Kirjoittaja burt »

Mites teillä, joilta on kytkin takuuseen vaihdettu, onko huolto edellyttänyt että tärinäongelma ilmenee koeajossa ennen kuin kytkin suostutaan vaihtamaan? Minulle siellä sanotaan että ennen kun huoltomies todistaa ongelman, ei mitään voida tehdä.. Ja tämähän on vähän vaikeata kun ongelma ilmenee vaan kylmänä, ja auto on lämmin siinä vaiheessa kun huoltoon pääsee..
juikki
'Kadett'
'Kadett'

Re: kytkin

burt kirjoitti:Mites teillä, joilta on kytkin takuuseen vaihdettu, onko huolto edellyttänyt että tärinäongelma ilmenee koeajossa ennen kuin kytkin suostutaan vaihtamaan? Minulle siellä sanotaan että ennen kun huoltomies todistaa ongelman, ei mitään voida tehdä.. Ja tämähän on vähän vaikeata kun ongelma ilmenee vaan kylmänä, ja auto on lämmin siinä vaiheessa kun huoltoon pääsee..

Ei mulla ollut mitään ongelmia asian kanssa... Soitin vain ja sanoin että kytkin täristää kylmänä ja kyselin onko muita valituksia tullut niin sanottiin että pari kytkintä on vaihdettu...
Asia oli sillä selvä ja osat pistettiin tilaukseen.
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

juikki kirjoitti:Mulle vaihdettiin takuuseen kytkin 30tkm huollon yhteydessä ja tärinät ja nykimiset hävis ainakin toistaiseksi.. Mitä ootte maksanut tosta 30tkm huollosta merkkiliikkeessä?? Itellä maksoi 160e!
Etupenkkien istuinosien verhoilut on myös kesällä vaihdettu ja kuskinpenkki kesti reilut kaksviikkoa ja taas on verhoilu melkein puhki :evil:
Mulla ei ainakaan ole penkkien keston kanssa ongelmia, nyt 26tkm ajettu. Penkit on Enjoyn musta/harmaat. Käytätkö niittivyötä? :lol:
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'

Uudessa Tuulilasissa oli hauska vertailu, Enjoy Opelit Astra, Zafira ja Vectra vastakkain. Tuulilasi ei ole vieläkään huomannut, että Astrassa on pyyhkijöiden säädettävä tihkuasento. Varsinaisia ammattilaisia...
juikki
'Kadett'
'Kadett'

Astra_X_2 kirjoitti:
juikki kirjoitti:Mulle vaihdettiin takuuseen kytkin 30tkm huollon yhteydessä ja tärinät ja nykimiset hävis ainakin toistaiseksi.. Mitä ootte maksanut tosta 30tkm huollosta merkkiliikkeessä?? Itellä maksoi 160e!
Mulla ei ainakaan ole penkkien keston kanssa ongelmia, nyt 26tkm ajettu. Penkit on Enjoyn musta/harmaat. Käytätkö niittivyötä? :lol:
En kyllä käytä niittivyötä... ja toiseksi pitäs aika ihmeellises asennos istua jos vyö ottais istuinosaan :lol:
Musta harmaat on mullakin..
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

Jos ne housut roikkuu vaa niin alhaalla et ottaa..
juikki
'Kadett'
'Kadett'

jiivee666 kirjoitti:Jos ne housut roikkuu vaa niin alhaalla et ottaa..
Valitettavasti lompakko takataskus on niin kevyt että housut pysyy kunnolla jalassa!!!
Piitu-78
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Piitu-78 »

juikki kirjoitti:Mitä ootte maksanut tosta 30tkm huollosta merkkiliikkeessä?? Itellä maksoi 160e!
WTF?
Mulla Tampereen Metro-Autossa heitti ulkomuistista n. 270€ ja jarrunesteet jonkun reilut 30€, kun kävin aikaa varaamassa. Kyseessä tosin 1.8 automaatti, mutta ei kai se noin paljon kalliimpi voi olla? Vai onko tuossa taas vähän Metro-Auto -lisää?
Astra H 1.8 AT -05
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja samulis »

Piitu-78 kirjoitti:
juikki kirjoitti:Mitä ootte maksanut tosta 30tkm huollosta merkkiliikkeessä?? Itellä maksoi 160e!
WTF?
Mulla Tampereen Metro-Autossa heitti ulkomuistista n. 270€ ja jarrunesteet jonkun reilut 30€, kun kävin aikaa varaamassa. Kyseessä tosin 1.8 automaatti, mutta ei kai se noin paljon kalliimpi voi olla? Vai onko tuossa taas vähän Metro-Auto -lisää?
Kuulostaa suht normi Metro-Auto hinnalta. Otappas lista huoltopaikoista Opelin sivuilta ja tsekkaa joku lähiseudun mestat ja puhelimella saat hinnat. Samalla kysy sijaisauton hintaa ja varaat sen huollon ajaksi. Itse olen vienyt Opelit viimeisen 4v ajan aina 30km "täysin väärään" suuntaan ja säästö on ollut kokonaisuudessa tuota 150e luokkaa. Toinen vaihtoehto on tsekata jokin mökki tms paikkakunnan luota mesta ja jonain vapaa/loma/etätyöpäivänä käy heittää sen sinne.
Ja se väite ettei he tiedä mitä jokin huolto maksaa on täysin paskapuhetta, heillä tarkka listahinta ja saman hinnan ne luettelee 10-20kertaa päivässä. Eivät vain tykkää tai ainakaan ole tottuneet hintakilpailuun... Ja tulee edelleen soiteltua vähintään 3 mestaa läpi tietääkseni yleisen hintatason sekä samalla voi hieman kuitata hinnoista... :whack:
EskoMörkö
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja EskoMörkö »

Astra_X_2 kirjoitti:Uudessa Tuulilasissa oli hauska vertailu, Enjoy Opelit Astra, Zafira ja Vectra vastakkain. Tuulilasi ei ole vieläkään huomannut, että Astrassa on pyyhkijöiden säädettävä tihkuasento. Varsinaisia ammattilaisia...
No, mitä ne sano?
Astra Wagon -06 Enjoy Special 1.8 Black Sapphire
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'

Järjestys oli 1.Astra 2.Vectra 3.Zafira
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'

Olisikohan ensimmäinen oikea vika tulossa, tuntuisi että ilmastointi ei puhalla ollenkaan niin kylmää kuin ennen? Ekaan huoltoonkin olisi vielä 4tkm matkaa, onneksi kelit ovat viilenemään päin.

Olen testaillut viime aikoina 98E bensaa 95E:n sijasta. Kulutus näyttäisi pudonneen muutaman desin ja kone tuntuu alakierroksilla hieman pirteämmältä. Ainakin tässä koneessa kalliimman menoveden käyttö tuntuisi siis kannattavan.
Troy
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Troy »

Astra_X_2 kirjoitti:Olen testaillut viime aikoina 98E bensaa 95E:n sijasta. Kulutus näyttäisi pudonneen muutaman desin ja kone tuntuu alakierroksilla hieman pirteämmältä. Ainakin tässä koneessa kalliimman menoveden käyttö tuntuisi siis kannattavan.
Meinaatko kannattavuutta taloudellisessa mielessä? Oletko laskeskellut hintaa ajolle pidemmässä juoksussa molemmille polttoaineille?
Vastaa Viestiin