Opel Kadett E farmari -89

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Villelj
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Villelj »

Ajattelin ostaa tuollaisen ehkä projektiksi, niin täältä löytyy varmaan vastaus pariin kysymykseen:
Mitä osia tarvitsee vaihtaa jos vaihtaa vakio 1,3l koneen esim 1,6-2,0 litraiseksi?
Kuinka paljon prosentit mahtavat olla tämän operaation jälkeen jos vaihtaa vain tarvittavat osat?

p.s. Jos vastaava keskstelu on jo jossain niin tämän voi laittaa lukkoon, jos joku voisi ehkä laittaa linkin tänne?

<font size=-1>[ This Message was edited by: Villelj on 2003-02-27 00:19 ]</font>
ET
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja ET »

Mulla on itsellä kanssa samanlainen projekti käynnissä. Kanta-autontarkastus on maanantaina ja sitten tekniikka vaihtoon. Koneeks tulee 1,3 tilalle 130hv 2,0. Muuta vaihdettaa on tietenkin laatikko,startti,laturi,vetarit, etutolpat jarruineen (mulle 2.0 16v gsi) ja jousineen,jouset taakse,kuten myös iskarit. Vaihtoon myös syylari ym. En ole vielä hankkinut eroavaisuustodistusta mutta käsittääkseni takajarruja ei tarttis vaihtaa..?? KORJATKAA JOS OLEN VÄÄRÄSSÄ!! Kyllähän sinne pitää sitten vielä penkit ja muuta pikkusälää laittaa mutta sitten vasta leiman jälkeen. Eli summana se että kyllä ne prosentit on lähempänä 40 kuin 30.. Kerro jatkossa miten oma projektisi edistyy!!
temule
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja temule »

On 2003-02-27 15:12, ET wrote:
En ole vielä hankkinut eroavaisuustodistusta mutta käsittääkseni takajarruja ei tarttis vaihtaa..?? KORJATKAA JOS OLEN VÄÄRÄSSÄ!!
Jeps ei tartte takajarruja vaihtaa, kun pysytään vielä 8v tekniikassa.
JaneZki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JaneZki »

ups

<font size=-1>[ This Message was edited by: JaneZki on 2003-02-27 19:51 ]</font>
JaneZki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JaneZki »

takajarrut pitää mitata, koska niitä on kahta mallia pienet ja isommat eli kaverillani sattu oleen pienemmät ku se meni katsastaa 1.3=>2.0 8V ja sille sanottii et ne pitää vaihtaa jolloin menee myös prosentit yli 35 ja tulee kanta-autotark. ja tampereen metroautossa sanottii et takajarrut pitää vaihtaa... näin jälkiviisaasti kysymällä!
Villelj
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Villelj »

Ei tullutkaan siitä projektista mitään:(
Kävin katselemassa sitä autoa "hieman" tarkemmin ja paljastui että auto on täysin MÄTÄ! Jes ei voinut myyjä sitten aiemmin kertoa... Kun siinä vähän aikaan oltiin juteltu niin paljastui että kuulemma katsastusmieskin oli sanonut viime kerralla että ei mene ehkä enään katsastuksesta läpi, koska auto on sen verran mätä....
Vastaa Viestiin