Feikki Lotari myynnissä...

Keskustelua Opeleista
janne75
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja janne75 »

Tuskin ketään ostaa Lotus Omegaan pelkän suorituskyvyn takia.
Jos minun pitäisi valinta tehdä niin harrasteautoksi valitsisin Lotus Omegan.
Mutta jos autolla pitää ajaa joka päivä töihin, kauppa-, mökkireissut ja suolaloskakelit niin valitsisin M5:n

Mitenköhän mahtaa olla kun mennään seuraavat 15v eteenpäin kumpi auto mahtaa olla arvokkaampi e39 M5 vai Lotus Omega.
Veikkaampa että Lotus Omegan hinta on noussut 10k€ ja M5:n laskenut 20k€.
Siinäpä on joillakin auton ostajilla taas valinnan vaikeus otaako Lotuksen vai 4kpl M5:sia. :lol:

Itsellä on harvinainen amerikkalainen auto joka maksoi 9v sitten 30000mk eli n.5k€ nyt siitä saa vähintään 15k€. En silti ole sitä myymässä.
Rahaa sen kunnostamiseen on mennyt varmasti vähemmän kuin käyttöautojen huoltoon.
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

santtu75 kirjoitti:No, makuasioita on monia, silti jos vierekkäin laitetaan lotus omega ja vaikkapa bmw e39 m5 (uudemmasta mallista puhumattakaan, mutta siihen vertaaminen nyt ei ole kauhean järkevää), niin kuinka moni kuin vannoutunut opel harrastaja ottaisi sen lotus omegan, veikkaisin ettei kovinkaan moni ns."tavis".

Lotus omegan ulkonäkö on vain ja ainoastaan korisarjoilla muotoiltu 80-luvun opel omega, ja ei se siitä mihkään muutu vaikka lotuksen lätkät löytyvät. Mutta makuasioita ne ovat yhä, ei siitä mihinkään päästä.

Ja aikoinaan se on ollut todellakin maailman nopein neliovinen henkilöauto, joka on ollut suorituskyvyltään lähellä aikalaisiaan "oikeita urheiluautoja (ferrari testarossa/512, porsche 911turbo, corvette zr1 yms.) eli todellakin hatunnoston arvoinen suoritus on ollut, ei siinä mitään.

Mutta silti tuntuu että jotkut ihmiset ovat jämähtäneet tuonne 15v. takaiseen aikaan, ehkäpä siksi ettei opelilta ole tuon jälkeen (mikäli voi opeliksi laskea) tullut mitään todellista superautoa (nämä nykyiset opc:t eivät sitä titteliä ansaitse) vaan katseet on suunnattava menneeseen.
mutta ihan oikeasti, oletko ajanut m5:lla? tai lotuksella? itse olen ajanut e39 ja e60 m5, ja tosiaan kyllä ne hyvin kulkee mutta ei säväytä yhtään. lotusta en ole ajanut, voi olla että sekään ei tunnu miltään mutta sitähän ei tiedä. Ja tosiaan maku asioista ei voi kiistellä. M5 voit ajaa talvellakin mutta lotuksella tuskin kukaan täys järkinen haluaa ajaa.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
jalu78
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

no ei kait se lotus omega kuitenkaan noin elämää suurempi auto niinkuin näistä teidän viesteitä ymmärtää...hienohan se on ja tehokas ja kieltämättä keräilyharvinaisuus mutta en mä ainkaa ala palvomaan sitä :) ei mun mielestä lotus omegaa voi verrata m5 bemuun vaan sen pitäs olla vähintäänkin joku Alpina tai Hartge BMW katsokaapas huvikseen semmoisten hintoja ja arvostusta ja ennen kaikkea katu-uskottavuutta. Mulla on itellä ollu Bemareita ja niin ikään Opeleita mutta jos niistä pitäs valita hinnasta ym kuluista viis niin kyllä mä peniksenjatkeeseen kääntyisin :P
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja harza »

jalu78 kirjoitti:no ei kait se lotus omega kuitenkaan noin elämää suurempi auto niinkuin näistä teidän viesteitä ymmärtää...hienohan se on ja tehokas ja kieltämättä keräilyharvinaisuus mutta en mä ainkaa ala palvomaan sitä :) ei mun mielestä lotus omegaa voi verrata m5 bemuun vaan sen pitäs olla vähintäänkin joku Alpina tai Hartge BMW katsokaapas huvikseen semmoisten hintoja ja arvostusta ja ennen kaikkea katu-uskottavuutta. Mulla on itellä ollu Bemareita ja niin ikään Opeleita mutta jos niistä pitäs valita hinnasta ym kuluista viis niin kyllä mä peniksenjatkeeseen kääntyisin :P
Ei täällä kukaan lotusta palvokkaan, kuhan vain porukka perustelee sulle miksi lotari on hieno erikoinen ja kallis... Toisin kuin esim. alpina b10 biturbo bmw, jota vois noin spekseiltänsä verrata lotariin... Lueppas tosta lisää: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=105403
santtu75
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja santtu75 »

Taitaa se "merkki uskollisuus" (tai lotushan se on...) nyt painaa vähän turhan paljon tässäkin asiassa.

Jos keskustelu olisi jossain muussa paikassa kuin tällä palstalla, niin taatusti kommentit olisivat toisia.

Mutta tosiasia on se ettei kovinkaan moni ole kyseistä autoa edes nähnyt saati ajanut, joten keskustelu on kaikkien puolelta enemmän mutu pohjaista.

Itselläni on ne unelma-autot olleet jo vuosia punaisia italialaisia (itseltäni löytyy pihasta porsche 928, kiva peli sekin), tänäin h:gissä käydessäni viereen pysähtyi tuliterän näköinen kiiltävän punainen ferrari f430 ja sydän taisi lyödä sen pari lyöntiä väärässä tahdissa, sellaisen haluisin... :wink:

Itse en todellakaan hauku lotus omegaa, päinvastoin omana aikanaan erittäin huippu peli, mutta silti sen ihannointi näyttää joillain menevän hieman "yli", mutta koska makuasioita, niin se on hyväksyttävä ilman sora-ääniä.

Itse lopetan tämän "kinastelun" tähän, sillä eipä kauhean kehittävää ole. Ainakin näin hieman yli 30-kymppisen mielestä menee hieman lasten hiekkalaatikko kinastelun tasolle (niin itselläni kuin muillakin).
Mr_Bisnes
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Mr_Bisnes »

Lotus Omega taitaa olla yhtä paljo Opel kun Cossu-sierra on Ford. BMW M5 on varmasti parempi jokapäiväiseen käyttöön, mutta kyllä niitäkin sen verran tuntuu näkyvän nykyään, että ei se mikään harvinaisuus enään ole. M5:sta kun ajaa, niin ei ole mitenkään epätodennäköstä et liikennevaloissa on toinen samanlainen vieressä. Lotus Omegalla ei ihan heti taida näin käydä. Mielummin ottaisin sellaisen auton jota ei ihan kaikilla ole, kun sellaisen mitä tuodaan kun kaljaa rajan yli.
Opel Omega B1 -98 X20SE
Ex: Opel Kadett E -87, Opel Omega A -90, Opel Vectra A -94, Opel Omega B1 -98, Opel Astra F -93, Opel Omega B2 -99, Opel Vectra A -92, Opel Astra H -07
SKL
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja SKL »

Niin, se automaku on jännä homma. Itse haluaisin mielummin jonkun vanhan alle 60-lukulaisen harvinaisen/erikoisen jenkin, kuin yhtään helvetin Bemaria, Ferraria tms. muovilaatikkoa.. ihan sama millä tekniikalla ne ovat, ei vaan sytytä yhtä paljon... 8)
OVERDRIVE.FI
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

santtu75 kirjoitti:Mutta tosiasia on se ettei kovinkaan moni ole kyseistä autoa edes nähnyt saati ajanut, joten keskustelu on kaikkien puolelta enemmän mutu pohjaista.

Itselläni on ne unelma-autot olleet jo vuosia punaisia italialaisia (itseltäni löytyy pihasta porsche 928, kiva peli sekin), tänäin h:gissä käydessäni viereen pysähtyi tuliterän näköinen kiiltävän punainen ferrari f430 ja sydän taisi lyödä sen pari lyöntiä väärässä tahdissa, sellaisen haluisin...
No entä kuinkahan moni esim. Ferraria haaveilevista on ajanut semmoisella? :roll: tai vaikkapa Lamborghinejä?

Nuo "oikeat" urheiluautot kun ovat sen näköisiä, että niitä himoitaan jo paljolti pelkän ulkonäön perusteella. Lotus Omega taas ei sellaiselta näytä - ehkäpä se viehättävyys perustuukin juuri siihen hillittyyn ulkonäköön.
santtu75 kirjoitti:Itse lopetan tämän "kinastelun" tähän, sillä eipä kauhean kehittävää ole. Ainakin näin hieman yli 30-kymppisen mielestä menee hieman lasten hiekkalaatikko kinastelun tasolle (niin itselläni kuin muillakin).
Itsehän tämän aloitit, vaikka tunnuit jo heti tietäväsi miten tässä käy.
Terno
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Terno »

No vittu tätä tapellua!!!! Tana alle vaan BMW 316 E30 ja suomen talveen, tana sen jälkeen osaa ihminen jo ttu arvostaa auto... Ja kuka hullunut Lotuksella tai M5 joka ajelis, ne on vaan isojen poikien leluja vittu.... Että näin
E30 3XX ratrodraaseri
E23 730 I´m a boss
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

^^ Sieltä se totuus tuli... :lol: :lol:
ossi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ossi »

Eiköhän ne oikeat vertailukohteet ole tässä:
http://www.bmwe34m5.com/node/207
Mikään niistä ei ole järkevä talviauto.

E39 on jo selkeästi A-Omegaan pohjautuvaa autoa modernimpi.
Miksi niitä siis pitäisi vertailla keskenään?

E39 523 ja Omega B 2.5 vertailussa voisi olla jotain pohjaakin.
Vastaa Viestiin