takapönttö omegaan!
takapönttö omegaan!
eli joo mikänlaisia päätevaimentimia porukoilla on asennettuna omegaan,tarvis hommata itekin jonkinmoinen "tehoputken"vaimennin,jotta sais vähä muhkeemmat äänet tohon mun omegaan!?
ja autonihan oli omega b 2.5 v6?
eli jos jollai olis suositella jotain hyviä vaihtoehtoja,mitkä ei kuitenkaan maksa 500 euroo,
niin tietoo otetaan ilolla vastaan!!
ja autonihan oli omega b 2.5 v6?
eli jos jollai olis suositella jotain hyviä vaihtoehtoja,mitkä ei kuitenkaan maksa 500 euroo,
niin tietoo otetaan ilolla vastaan!!
Kivahan niitä muhkeita ääniä on kuunnella ja esitellä,mutta lukaseppas linkistä lisää:
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 7434a16280
Omega B X20SE Sedan -98
Vectra A C20NE - CDX -95
Vectra A C20NE - CDX -95
- Mantautinen
- 'Kapitän'

Luulenpa ettei tässä oltu tehoa hakemassa. Tuskinpa tehoa menetetään yhtään vaikka putki kasvaiskin päätevaimentajalle, jos vaimennin on vapaammin virtaava. Ja onko sillä tehonmenetyksellä mitään väliä jos tuntuu että auto kulkee lujempaa? Mielestäni se on tärkeämpää kuin sekunnin sadasosat varttimaililla...ekomies kirjoitti:Kivahan niitä muhkeita ääniä on kuunnella ja esitellä,mutta lukaseppas linkistä lisää:
eiku...
Re: takapönttö omegaan!
Vaihtoehtoja on monia. Remus, simons ja Irmscher helpoiten hankittavissa, mutta arvokkaimmasta päästä. Halvimmalla pääsee kun ostaa ns yleismallisia pönttöjä, mutta niitä saat sitten sorvailla ja mallailla itse. Helpoimmalla pääsee kun ostaa ko. autoon tarkoitetun pöntön. Ja nämä taitaa olla juuri remus tms valmistajien joiden hinta 300-500€mad max kirjoitti:eli jos jollai olis suositella jotain hyviä vaihtoehtoja,mitkä ei kuitenkaan maksa 500 euroo, niin tietoo otetaan ilolla vastaan!!
Itse laittaisin Remuksen tai Irmscherin pöntön.
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Mantautinen kirjoitti:Luulenpa ettei tässä oltu tehoa hakemassa. Tuskinpa tehoa menetetään yhtään vaikka putki kasvaiskin päätevaimentajalle, jos vaimennin on vapaammin virtaava. Ja onko sillä tehonmenetyksellä mitään väliä jos tuntuu että auto kulkee lujempaa? Mielestäni se on tärkeämpää kuin sekunnin sadasosat varttimaililla...ekomies kirjoitti:Kivahan niitä muhkeita ääniä on kuunnella ja esitellä,mutta lukaseppas linkistä lisää:
joo en ole tehoo hakemassa,vaan noita pikkusen muhkeempi ääniä!tossa 2.5 v6 myllyssä ainakin itellä on tosi "lussut" äänet,vakio torvella!
- AlpinWeiss
- 'Senator'

koko putkisto kateilta eteenpäi,edelline omistaja asennuttanu SUTIIlla,680 ecua muistaakseni koko putkisto..mitä lie tuo takapöntön osuus..
ex-Kadett E 1.6 Sedan -89
ex-Omega A 2.0 Sedan -91
ex-Omega B 3.0 Sedan -96
ex-Corsa A 1.2 Sedan -89
ex-Omega B Caravan 2.0 16 -96
ex-Astra F Caravan 1.6 16 -95
ex-Omega A 2.0 Sedan -91
ex-Omega B 3.0 Sedan -96
ex-Corsa A 1.2 Sedan -89
ex-Omega B Caravan 2.0 16 -96
ex-Astra F Caravan 1.6 16 -95
Re: takapönttö omegaan!
Simons putkisto on autossa kateista taaksepäin.mad max kirjoitti:eli joo mikänlaisia päätevaimentimia porukoilla on asennettuna omegaan,tarvis hommata itekin jonkinmoinen "tehoputken"vaimennin,jotta sais vähä muhkeemmat äänet tohon mun omegaan!?
Moottorin matala murina kuuluu sopivasti.
Lisäksi putkisto sopi autoon hyvin ilman kommervenkkejä.

Hyvät uudet vuodet kaikille
Alkaa Omegasta kadota sisukset takavaimentimesta, olen katsellut noita rosterisia, mutta taidan heittäytyä pihiksi. Mitä ruostuvaa suosittelisitte rosterisen sijaan, jos haussa on tuplaulostulo ja ehkä hieman vakiopönttöä mukavammat äänet? Onko 3-litraisen vakiosta mihinkään ja käykö se nykyisen tilalle sellaisenaan?
Auto on -01 2.6 sedan.
Alkaa Omegasta kadota sisukset takavaimentimesta, olen katsellut noita rosterisia, mutta taidan heittäytyä pihiksi. Mitä ruostuvaa suosittelisitte rosterisen sijaan, jos haussa on tuplaulostulo ja ehkä hieman vakiopönttöä mukavammat äänet? Onko 3-litraisen vakiosta mihinkään ja käykö se nykyisen tilalle sellaisenaan?
Auto on -01 2.6 sedan.