Koni sporttien säädöt muuttuu itsekseen?

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Piipa
'Kapitän'
'Kapitän'

Koni sporttien säädöt muuttuu itsekseen?

Viesti Kirjoittaja Piipa »

Otsikko kertoo melkein kaiken olennaisen...Eli reilu puolitoista kk. sitten ostettaessa
Vectran alusta tuntui jämyltä ja toimivalta. No Pari viikkoa ryttyytystä Oulun mahtavilla mukulakivikaduilla ja alusta alkoi tuntua hiukan pehmeältä, joten kävin pyöräyttämässä vaimentimia 1/2 kierrosta tiukemmalle ja taas oli kiva päästellä menemään :) Luulin jo että tässä oli apu ongelmaan... Taas meni reilu pari viikkoa ja auto alkoi tuntua laivalta ja eiku vaimentimia jälleen kerran tiukemmalle ----)taas ok ajaa.... tällä hetkellä on kulunut pari viikkoa edellisestä kiristys kerrasta ja pikku hiljaa alkaa tuntumaan, että sais taas käydä iskareita säätämässä :evil:

Osaisko joku sanoa mikä noilla vaimentimilla on hätänä???

Kertookohan tuommoset ongelmat huollon tarpeesta ja millä kilometri määrillä porukka on joutunut noita huollattamaan? Patruunat on laitettu kuittien mukaan v. 2000 ja ajettu n. 100000km.
ToniJ
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ToniJ »

viskaa ne mäkeen ja osta bilsut...jäykät ja pysyy jäykkinä :D
Pinohiiri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Pinohiiri »

Tonij kirjoitti:viskaa ne mäkeen ja osta bilsut...jäykät ja pysyy jäykkinä :D
näimpä. itellä laitettu bilsteinen sprintit vuonna -95 ja vielä pelaa kun uudet.
Piipa
'Kapitän'
'Kapitän'

Taidan olla ainut jolla on ollut ongelmia Konien kanssa...
Kukas noita huoltaa ja paljonko velottaa??
Tonij kirjoitti:viskaa ne mäkeen ja osta bilsut...jäykät ja pysyy jäykkinä :D
Jotenki osasin odottaa tämmöstä kommenttia :o Vihjaatko, että Konit on paskat :o :roll: Perustele ihmeessä :wink: En kehtais alkaa vaihtamaan Bilsteiniin, koska nuo iskarit on kumminki edestä/takaa lyhennetyllä ulosjoustolla ja pikasäädöllä :wink:
ToniJ
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ToniJ »

motoral niitä maahantuo ja huoltaa.olen autovaraosaliikkeessä ja välillä tulee sama juttu eteen,kumat o paremmat konit vai bilsut?olen huomannut että konin ostaja ryhmä sijoittuu siihen 17-24v ja bilsujen 25-65v.konin ostajat katuautoja ja bilsun kilpaautoja.bilsut tuntuu vaan olevan kestävämpiä kuin konit.enkä ole kuullut et joku ois koneja oikein säätämään alkanut autoonsa vaan eiks se ruuvi yleensä vedetä tappiin ja kovaa ajoa :lol:
smppa
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja smppa »

Tonij kirjoitti:olen huomannut että konin ostaja ryhmä sijoittuu siihen 17-24v.enkä ole kuullut et joku ois koneja oikein säätämään alkanut autoonsa vaan eiks se ruuvi yleensä vedetä tappiin ja kovaa ajoa :lol:
Tuon ikäiset varmaan tekeekin noin. (Sama juttu taitaa yleensä olla vahvareissa: GAIN täysille, jotta soi kovempaa :)) Mulla on punaiset Konit, jotka on ohjeiden mukaan kiristetty yhdellä "pykälällä" kun on autoa madallettu. Nyt kun ne on tuolla alla olleet jonkun vuoden, niin vois taas kääntää tiukemmalle, kun tuntuu vähän löystyneen. Niin, ja katuautolla ajelen, ikää kertyy tänä vuonna 30 mittariin...
Tuskin kannattaa aina käyttöautoon laittaa niitä osia mitä kilpa-autoissa käytetään.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Piipa
'Kapitän'
'Kapitän'

Tonij kirjoitti: konin ostaja ryhmä sijoittuu siihen 17-24v ja bilsujen 25-65v.konin ostajat katuautoja ja bilsun kilpaautoja
No sithän mulla on ihan oikeet iskarit autossa paikallaan :wink: :lol: :lol:
(Vaikka en itse olekkaan ostanut :roll: )
Vastaa Viestiin