Voiko levyt täristää?

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'

Voiko levyt täristää?

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

Eli voiko takajarrulevyt olla niin kierot että alkaa 80+++ vauhdista täristää ja pahenee nopeuden mukaan. Renkaista ei johdu, kokeiltu eri vanteilla. Jos ei levyt niin mistä tota tärinän syytä kannattais ettiä? Kiristin tuossa taannoin käsijarrun, varmaankin liian kireelle. Alkoin täristää kerran ihan sikana, piti pysähtyä ja tuota toisti pari kertaa. Sitten kun löysäsin käsijarrun tuota ei enää tullut, muttä ilmeni tämä täristys onkelma.
-JPA-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -JPA- »

Kyllä levyt voi täristää, mutta moni muukin asia voi. Mun vanhassa mondeossa täristi aika pahasti, kylläkin etulevyt.
-Kahta en vaihda...toinen on sukka ja toinen on toinen sukka...
www.samatsukat.fi
jezze
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jezze »

Ängen vähän tähän mukaan... Mites, mikä etupäässä vois olla kun etulevyt vähä aika sit vaihettu, kun vanhoilla levyillä täristi, mutta nyt 60km/h --> niin jarruttessa täristää.... ei muuten? Ni mikäs ois onkelma?
-93 corsa.
Luu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Luu »

Mulla auttoi pelkkien palojen vaihto, kun täristi aina kovemmasta vauhdista jarruttaessa. Levyt pysyi samoina (brembo), mutta paloiksi tuli ferodot ja lopetti ravistuksen.
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

Jarruissahan voi tärinää aiheuttaa melkein mikä vaan...kierot levyt, jarrupalat, jumittuneet satulat, kierot (käsi)jarrurummut, jne. Lisäksi kulunut pyöränlaakeri voi tuntua tärinänä.
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

mulla on eessa kierot levyt niin vähän täristää kun jarruttaa. ei niin pahasti et jaksas vaihtaa
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Mulla taas ravisti aikoinaan A-omppu jarrutuksissa etupäästään,mutta ravistus loppui kokonaan,kun kaikki väljät puslat ja raidetangot vaihdettiin uusiin.
Levyille ei siis tehty mitään.
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
Vastaa Viestiin