Läpivienti vai virrat muualta?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Matsp
'Kadett'
'Kadett'

Läpivienti vai virrat muualta?

Viesti Kirjoittaja Matsp »

Olen B-vectran takakonttiin laittamassa 10" diskanttia hieman lisäämään bassoääniä ja olen kahden vaiheilla virtajohdon kanssa? Vaatiiko 200w vahvistin pikkusormen paksuisen kaapelin akulta asti vai saako virran ryöstettyä jostain? Soittimena toimii pioneerin 6700mp ja sen johtosarjassa olisikin valmiiksi haaroitettuna joku virtajohto, mutta riittääkö tämä ja mitä tykkää äänenlaatu?

Konehuoneeeseen asti on tietenkin pitkäaikaisempi ja parempi vaihtoehto jos joskus isompaan kalottiin haluaa vaihtaa, mutta mistä läpivienti? En löytänyt haulla tarkalleen etsimäni, tai autosta mitä täällä neuvottiin, joten jos on kuvia koneella omista ratkaisuista saa mielellään lähettää. Mielellään vaihtoehtoja jotka eivät vaadi koko moottorin ja sisustan irroittamista.
Elf
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Elf »

itse ainakin vedin suoraan akulta johdot taakse. läpivienti löytyy esim hansikaslokeron takaa kun vähän repii laittiamattoa eestä kun lokero on irti tai sitten kuskin puolelta ikkunan ja konepellin välistä olevasta tilasta(joku muu voi kertoa mikä se nyt on nimeltään on ajatuskatko :) ) kannattaa laittaa ihan oma virtajohto vahvistimelle ja ei kuitenkaan kovin ohutta olikohan itellä 16MM² tai 21MM²
VW Bora 1.6 16V -00
tpk_83
'Senator'
'Senator'

Re: Läpivienti vai virrat muualta?

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

Matsp kirjoitti:Olen B-vectran takakonttiin laittamassa 10" diskanttia hieman lisäämään bassoääniä
:roll:
Presterin
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Presterin »

Laskettu paksuus 200W kokonaisteholle ja noin 5 metrin pituudelle on 16mm², mutta jos on mahdollisuus että oot isompia jenkkavehkeitä vetämässä tulevaisuudessa, laita nyt ainakin 25mm² johdolla, joka riittää suunnilleen 405W kokonaisteholle. Ja eipä kai siellä 1F konkkakaan pahitteeksi olisi, ja muista kunnollinen (100A) sulake mahdollisimman lähelle akkua kun asentelet.
Suurin osa opel kuskeista on hieman vajaita.
©Skeidett
nuhapumppu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Kannattaa laittaa kerralla vähän isompi virtajohto, jos suunnitelmat muuttuvatkin myöhemmin. Ja akulta asti tietenkin.
Jos johdotukset on kunnossa (lue: paksut piuhat, hyvät liittimet jne.) niin ei tuohon vielä mitään kondensaattoria tarvii.
Niin ja toi sulakkeen kokohan riippuu siitä minkä paksunen se virtajohto on.
Suforcent
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Suforcent »

Se läpivienti kuskipuolelta löytyy helposti; Menet selällesi kuskin jalkatilaan ja taskulampun kanssa tiiraat sinne kaasupolkimenmötikän(olimikäoli) yläpuolelle. Siellä on musta kuminen korkki jonka saa ruuvimeisselillä työnnettyä irti..

Itse porasin keskelle tätä korkkia reijän ja vedin johdon siitä, ei tarvinnut keksimään erillistä patenttia johdon suojaksi pellin kohdalla.
Matsp
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Matsp »

Kiitoksia neuvoista, ja nyt on piuhatkin jo vedetty... Eipä olisi voinut läpivienti paljon helpommin onnistua. Siellä konepellin saranan vieressä, kuskin puolelta löytyi kumitupon alta valmis reikä, niinkuin oli täällä foorumillakin kirjoiteltu. Sieltä vaan piuhaa pujottelemaan niin tulee suoraan sisälle ilman että mitään sisustan osia on revittävä pois asennuksen ajaksi. En uskonut sen käyvän niin helposti... Peukalon paksuista kaapelia siitä ei kyllä vedetä mutta riitti se hyvin minun tarpeisiin, olisiko suurinpiirtein sentin halkaisijaltaan se reikä...

Sulakkeena tällä hetkellä vain 30A mutta senhän saa helposti vaihdettua jos loppuu kesken.

Savun hälvennettyä tarkistamme sitten kytkennät... tuskin se näin helpolla onnistuu. =)
jussis3
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja jussis3 »

Presterin
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Presterin »

nuhapumppu kirjoitti:Niin ja toi sulakkeen kokohan riippuu siitä minkä paksunen se virtajohto on.
Tuossa tarkoitinkin että tuolle 25mm² kaapelille ois toi 100A sulake. :)
Suurin osa opel kuskeista on hieman vajaita.
©Skeidett
Vastaa Viestiin