Opel Astra 1.8I 16v 1996 eco...Kokemuksia

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
farmariastra
'Agila'

Opel Astra 1.8I 16v 1996 eco...Kokemuksia

Viesti Kirjoittaja farmariastra »

Hei !
Ostin tuossa kyseisen auton ja haluaisin tietää minkälaisia tyyppivikoja/vikoja autossa on...Myöskin kokemuksia siitä, että minkälainen peli on... Mahdollisia korjausvinkkejä jne... Ja miten usein täytynee jakohihnaa vaihdella..

Autossa myöskin automaattilaatikko, joten onkos jollakin ikäviä kokemuksia siitä...Mistäköhän löytyisi ohjeita laatikon öljyjen/suodattimen vaihtoon??

Kiitos etukäteen
Diizei_
'Senator'
'Senator'

Anna mulle ne vastaukset.... :)

Viesti Kirjoittaja Diizei_ »

joo eli mulla periaatteessa vastaava kuin tuo, mallia 97 tosin. Mulla on nyt menny nokka-akselin ja kampiakselin asentotunnistimet, tulpanjohdot ja katti(kaksi viimeisintä "yhdessä") ja pakosarjan pultteja oli poikki. ja varaudu siihen että kuulemma automaatin ja manuaalin katit on erilaisia ja automaatin malli on oikeasti KALLIS ja tarvikkeena ei löytynyt. Tervetuloa onnelisten opelistien kerhoon. Laatikon suodatinta opelilta kysellessä ne vastasi että ei niitä ole mennyt, ei tartte vaihtaa(on laatikon sisällä) ja öljyn vaihto laatikkoon niinkuin muissakin automaateissa. Korjatkaa joku jos olen väärässä? onko sen moottorin tyyppi mikä?
Insignia 1.6T Executive 2020
Subaru Legacy 1998
farmariastra
'Agila'

astra f

Viesti Kirjoittaja farmariastra »

Täytyy tarkastaa se moottorin tyyppi tuossa tarkemmin... Mutta toi automaatti öljyn/suodattimen vaihto juttu tuntuu olevan mitä ihmeellisin huoltohommeli... Ihmettelen ,että kun automaatti toimii paineella..Niin eikös tukkoinen suodatin alenna painetta... Muutenkin tuntuu olevan todella leväperäinen systeemi tuo öljyjen vaihtaminen automaattiin(yleensä vaihteistoihin).. En vaan pysty ymmärtämään ,sitä että minkälaista ihmeöljyä/suodattimia noissa käytetään jos kerran ei ole huollon tarvetta...

Tietysti lopulta kun voitelu pettää ja mekaniikka hajoaa niin taasen ostellaan kalliita uusia laatikoita ja osia... Ja kukahan tuostakin kerää rahat taskuun... :D

Juttelin taannoin entisen mm-ralli mekaanikon kanssa - myöskin erikoistunut autom.laatikoihin... Ja sanoipa vaan että suodatin ja öljyt (kaikkiin) kohteisiin on syytä vaihtaa aika ajoin... 8)

Tuohon mun vehkeeseen ainakin vaihdettu öljyt..suodattimesta en tosin tiedä..Ja vaihteisto toimii hyvin.
Vastaa Viestiin