Eli öljynvaihto alkaa olla jälleen ajankohtainen ja Opel liikkeet tarjoaisivat öljynvaihtoa 39€ hintaan (sis. öljyt, suodattimen ja vaihdon). Öljy on tosin Opelin "omaa" synteettistä öljyä... kokemuksia kenelläkään mitä ko. litku on öljyjään? kannattaako ottaa? Mobilin tms. öljyilla hinta pompsahtaa Opel-liikkeessä 60€ nurkille..
Missäs Kuopiossa muualla kannattaa käydä vaihtamassa öljyt? Vianor tarjoaisi 48€ hintaan, tosin ei ole tietoa sisältyykö suodatin hintaan...?
Itse käytin /käytän Tuota opelin Öljyä ex-asconassa sekä nykyään emännän omegassa... ei mitään pahaa sanottavaa...
sisällä on pysynyt!
--One should always live a life like a dog.... If you cant eat it or play with it... Piss on it and walk away....--
Vectra B 2.6 V6 Sport -2001
Saab 9-3 2.0T -99
G-astra 1.6 16v (koneen koodia en tiedä) kulutti uudesta asti Mobil 1 öljyä litra/5000km. Opel huollon kehoituksesta vaihdettiin Opel-öljyyn ja öljyn vieminen lakkasi eli vaihtovälillä 15tkm pinta laski vain 2-3mm.
Mobil oli muistaakseni 0W-40 ja opel 5w-40 eli vähän jäykempää.
Itse olen monesti käyttänyt Väliköntien AD-korjaamossa, siis siinä Varaosamaailman vieressä. Vectraan kustansi 5L Mobilin 5w-50 öljyä+suodin+työ muistaakseni 53€.
Itse olen käyttänyt vaan Opelin öljyä, kun halvalla saa . Hyvin pysyy koneessa (250 tkm ajettu Astra F). Hinta oli aikaisemmin 32€, mutta nyt noussut 39€.
Villi juttu että alkuperäinen öljynsuodatin on halvempi kuin tarvike, monesti tullu ihmeteltyä
Aika harvinaista tällänen.
Ja noista Opel(nykyään GM) öljyistä, joku aika sitten kun itse vaihdoin öljyt niin sain 5w-30 25€/5L ...Ei paha...
Mulla on joskus ollut Motonet tarvike suodattimessa patruuna sisällä irti. Aloin Laittamaan uutta suodatinta paikoilleen ja ihmettelin kun kolisee... Sen jälkeen käyttänyt alkuperäissuodattimia ja toiminut ihan ok.
Opel Astra J OPC-line Sports Tourer -15
Opel Corsa E -16
noh jätin kuitenkin tällä kertaa väliin tuon opelin öljyn ja kurvasin öljy-jokerin pihaan. 5w40 öljyt sisään, suodattimen vaihto ja öljypropun tiivisteen vaihto yhteensä 46€ ja aikaa kotiovelta vaihtoon ja takaisin kesti n 20min. Pitää katsella sitten ens kerralla niitä opel öljyjä.... jos vielä opeli alla silloin on!