kenus kirjoitti:Mun Calibrasta taas kuuluu takaa alta joskus outo pamahdus,ikään kuin kalauttais vasaralla auton pohjaan?Se pamaus voi tulla yht´äkkiä vaikka olis ajanut jo pidemmän matkaa maantietä,eli ei minkään jarrutuksen tai muun pomppimisen jälkeen? En oo vielä ehtiny tutkia mistä moinen kolaus,tuleeko jollain mieleen vastaavia oireita??
Onko neliveto?
Tietty voipi olla taka-akselin kumityynyt finaalissa ja sopivasti kalahtaa pohjaa vasten tms...
kenus kirjoitti:Mun Calibrasta taas kuuluu takaa alta joskus outo pamahdus,ikään kuin kalauttais vasaralla auton pohjaan?Se pamaus voi tulla yht´äkkiä vaikka olis ajanut jo pidemmän matkaa maantietä,eli ei minkään jarrutuksen tai muun pomppimisen jälkeen? En oo vielä ehtiny tutkia mistä moinen kolaus,tuleeko jollain mieleen vastaavia oireita??
Onko neliveto?
Tietty voipi olla taka-akselin kumityynyt finaalissa ja sopivasti kalahtaa pohjaa vasten tms...
Kyllä se etuveto on,viikonloppuna tosin itsellä neliveto
JPaVR6 kirjoitti:Mikähän vois olla kun oon parkkeerannu auton, nii vähän päästä kuuluu semmonen aika kova paukahdus auton alta. En oo pystyny paikallistaan että mistä sieltä. Ääntä vois kuvailla jotenkin, että jos lyö piiska-antennilla nokkapeltiin, lujaa. APUVA!!!
En tiedä mikä on, mutta samaa pauketta oli minulla uudessa Opel Vectra B 1.8 5ov -00.
Mutta se pauke ei kyllä tullut heken päästä, vaan se pamahti heti kun veti käkkäristä. Se paukahti niin ilkeesti, ettei talvella kärsinyt käsijarrukäännöksiäkään tehdä. Kai se paukkuu vielä tänä päivänä. PANG!
JPaVR6 kirjoitti:Mikähän vois olla kun oon parkkeerannu auton, nii vähän päästä kuuluu semmonen aika kova paukahdus auton alta. En oo pystyny paikallistaan että mistä sieltä. Ääntä vois kuvailla jotenkin, että jos lyö piiska-antennilla nokkapeltiin, lujaa. APUVA!!!
En tiedä mikä on, mutta samaa pauketta oli minulla uudessa Opel Vectra B 1.8 5ov -00.
Mutta se pauke ei kyllä tullut heken päästä, vaan se pamahti heti kun veti käkkäristä. Se paukahti niin ilkeesti, ettei talvella kärsinyt käsijarrukäännöksiäkään tehdä. Kai se paukkuu vielä tänä päivänä. PANG!
PANG! Käsijarrussa löysää siellä käsijarrumekanismissa takapyörillä. PANG! Mulla oli sama vika. PANG! Kiristys auttaa, jos ei, niin sitte uuet käsijarrun hilppeet. PANG!
Siis fiiusetalla tämä vika.
Voisiko tuo outo viiveen päästä tuleva pamaus tulla bensatankista. Pumppu imee alipainetta tankkiin, ja kuori hieman lutistuu. Parkissa paine hiljalleen vapautuu ja tankin kuori lommahtaa ulospäin?
Kokeile heti ajon jälkeen aukaista tankin korkki, jos silloin paukahtaisi?
Jatkan tätä vanhaa aihetta, kun sopii hyvin otsikkoon. Mulla on Vectra-B -97 2.0td 4ov.
Ihan tasaisessa maantieajossa (60-80 vauhtia yleensä) saattaa oikealta takaa kuulua semmoinen ääni kuin heittäisi kivellä tai vastaavalla peltiin. Luulin aluksi että nastoja tai soraa lentää alvariinsa renkaista, mutta tämä on liian säännöllistä. Kolaus on varsin kova, toistuu 1-5 krt päivässä. Just on tultu leimalta ja huollosta, ei havaittu mitään väljää alustassa ja nivelissä. Jarruihin liittyvät (takana muuten rummut) paikat ei tasaisessa vauhdissa luulisi paukkuvan. Ja ei tunnu missään heitoissa tai montuissa, ihan tasaisella maalla.
Mistäpä lähtis ettimään vikaa olettaen, että ei ole mikään tässä ketjussa jo mainituista.
Tulipas muute mieleen et jos etupäässä joustintuen laakeri on jumissa nii se saa mielenkiintosia jännityksiä jouseen aikaseks ja siitä kuulu just tommonen bong ääni.