Vectra A -89 vuotaa, mutta mitä?
Vectra A -89 vuotaa, mutta mitä?
Potilaana olisi Opel Vectra A 1.8i -89, ajettu 350tkm.
Olen viime viikoilla ajanut paljon huonoilla mökkiteillä ja kenties tämän seurauksena on nyt ilmestynyt tällainen ongelma (katso kuva): [linkki!]
Osaatteko sanoa (minä kun en autoista juuri mitään ymmärrä), mitä nestettä tuolta tulee? Missä vika, ja onko vaikea korjata? Miten sen voisi korjata?
Onko tuo samassa kuvassa näkyvä ruostevaurio muuten korjattavissa?
Olen viime viikoilla ajanut paljon huonoilla mökkiteillä ja kenties tämän seurauksena on nyt ilmestynyt tällainen ongelma (katso kuva): [linkki!]
Osaatteko sanoa (minä kun en autoista juuri mitään ymmärrä), mitä nestettä tuolta tulee? Missä vika, ja onko vaikea korjata? Miten sen voisi korjata?
Onko tuo samassa kuvassa näkyvä ruostevaurio muuten korjattavissa?
-
Pistoolisankari
- OCF Member 2023

bensaahan tuo näyttäisi olevan
ei oikeen ole muuta vaihtoehtoa kun laittaa tankki vaihtoon, tai tankata vähemmän bensaa ettei pääse vuotamaan
kyllähän tuollainen pikku ruoste korjautuu hiomalla kaikki ruoste pois siitä ja jos tulee reikä niin hitsaa korjauspalan ja jos ei niin kittiä vaan päälle ja maalaus 
kuinkahan moni vectran omistaja tankkaa aina vain puoli tankillista.
voihan tuota yrittää paikata.
vaihtoehto 1: hankit havin mäntysuopaa palana ja hankaat sitä vuotokohtaan. mäntysuopa kovettu bensan kanssa ja kestää vuosia.
vaihtoehto 2: ajelet vajaalla tankilla pari viikkoa sitten yrität saada kaiken ruosteen ja lian pois ja laitat paikan kemiallisesta metallista. ruostuminen kuitenkin jatkuu ja sauma repeää lisää, mutta jatko aikaa tankille saa vuosia
voihan tuota yrittää paikata.
vaihtoehto 1: hankit havin mäntysuopaa palana ja hankaat sitä vuotokohtaan. mäntysuopa kovettu bensan kanssa ja kestää vuosia.
vaihtoehto 2: ajelet vajaalla tankilla pari viikkoa sitten yrität saada kaiken ruosteen ja lian pois ja laitat paikan kemiallisesta metallista. ruostuminen kuitenkin jatkuu ja sauma repeää lisää, mutta jatko aikaa tankille saa vuosia
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
...aika paljon vuotaa...kyllä ton haistaa heti auton sisälle ja varsinkin siihen auton ympärille, että bensaa se on, jos on...en tiedä noista mäntysuovista ja jos se saumasta vuotaa, niin vaikeeta on, hanki suosiolla purkutankki tai uusi semmonen esim. Motonetista: Vectra-A 88--92 "i"-mallit/pumppu KYLJESSÄ. . . . . . . . . 50-76007 84.90 ???
Auto ylös ja tankin vaihtoon menee aikaa ehkä 1-2 tuntia..., näin meni mulla Asconassa, kun aikani kattelin sitä kusilätäkköä samassa kohdassa auton alla...
Auto ylös ja tankin vaihtoon menee aikaa ehkä 1-2 tuntia..., näin meni mulla Asconassa, kun aikani kattelin sitä kusilätäkköä samassa kohdassa auton alla...
Purkutankki http://www.varaosahaku.fi/index.html :ssa 50 - 85 €.
Pääsääntöisesti ilman pumppua.
Nurmossa, Turun suunnalla, Vammalassa...
Olisko lähelläolevia paikkoja?
Pääsääntöisesti ilman pumppua.
Nurmossa, Turun suunnalla, Vammalassa...
Olisko lähelläolevia paikkoja?
Hyväksi neuvoksi sanotaan sitä, jonka mies antaa ollessaan itse liian vanha olemaan huonona esimerkkinä.
Hajusta ei ollu mitään mainintaa, jarruneste ei tuoksahda niin voimakkaasti kuin bensa... Luulis että olis mainittu bensanhajusta jos bensa haisee?
Mä veikkaisin jarrunestettä.
Itellä oli Sunnyssä jarruputket ruostunu puhki ja ruikkas kaikki aina ulos, sen huomas mutta sitä ennen ollutta pientä vuotoa ei huomannu pitkiin aikoihin, sitte ku huomas että jarrupoljin painuu normaalia syvemmälle niin ilmattiin vain jarruja...
Mä veikkaisin jarrunestettä.
Itellä oli Sunnyssä jarruputket ruostunu puhki ja ruikkas kaikki aina ulos, sen huomas mutta sitä ennen ollutta pientä vuotoa ei huomannu pitkiin aikoihin, sitte ku huomas että jarrupoljin painuu normaalia syvemmälle niin ilmattiin vain jarruja...
Nyt ei ole muutamaan viikkoon taas vuotanut yhtään.Jansperi kirjoitti:Bensaksi veikkaisin.
Mutta voithan siitä huolimatta katsoa minkä verran jarrunestettä säiliössä on..
Jarruista sen verran, että kun alkuperäisen viestin kirjoitin, oli noin viikon verran kuulunut jarruttaessa jonkinlaista hankaavaa ääntä. Tuo "jarrunesteen taso alhainen!"-varoitusvalo syttyi myös aina silloin tällöin, mutta vain noin puoleksi sekunniksi.
Totesin sitten, että jarrunesteen pinta tosiaan oli laskenut todella lähelle "MIN"-merkkiä. Seuraavaksi huomasin, että jarrupalat olivat kuluneet aivan loppuun. Laitoin uudet, jolloin jarrunesteen pinta nousi taas maksimiin. Jarrut toimivat nyt ihan hyvin. Olisiko Vecculi silti voinut vuotaa jarrunestettä? Mielestäni ei tuoksunut bensalle...
....toi kyllä varmistuis sillä, että tankki piripintaan, pieni pikataival ja sitten ajat takapyörän
korokkeen päälle ja taskulampun kanssa hypistelet noita kuvan tankin saumakohtia, onko ne kosteet ja tuoksuuko ne bensalle. Luulisin, että jos toi ois ollu jarrunestettä, ni sitä olis pitäny kerran päivässä sinne pönttöön lisätä, semmonen paine siellä on....
anyway...offtopic...onkos kellään havaintoa tai tietoa mikä noiden jarruputkien keskimääräinen käyttöikä on, olisko -89 tai -88 malleissa jo kertaalleen jarruputket vaihdettu vai onkos ne alkuperäiset ja kohta puoleen vaihto edessä vai onkos se ihan tapauskohtanen juttu ?

korokkeen päälle ja taskulampun kanssa hypistelet noita kuvan tankin saumakohtia, onko ne kosteet ja tuoksuuko ne bensalle. Luulisin, että jos toi ois ollu jarrunestettä, ni sitä olis pitäny kerran päivässä sinne pönttöön lisätä, semmonen paine siellä on....
anyway...offtopic...onkos kellään havaintoa tai tietoa mikä noiden jarruputkien keskimääräinen käyttöikä on, olisko -89 tai -88 malleissa jo kertaalleen jarruputket vaihdettu vai onkos ne alkuperäiset ja kohta puoleen vaihto edessä vai onkos se ihan tapauskohtanen juttu ?