Omegan (B) umpiot

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
mpetas
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja mpetas »

On tullut 95:n Omegan umpioiden laseihin (muovia) sen verran pahoja halkemia, että pitäisi ilmeisesti vaihtaa umpiot. En ole löytänyt laseja erikseen.

Varaosina vanhemman mallin umpiot (H1+H1) ja uudemmat linssin näköiset (H1-DE+H7)(vm. 98 ->) ovat samanhintaisia. Käykö umpiot suoraan vaihdettavaksi, onko kiinnitykset ja säätömoottorit samanlaiset.

Valotehosta en osaa sanoa, mutta saisihan tuota pari vuotta uudemman näköiseksi....
Optimisti: Opelin tankki täyteen
Iso_G
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Iso_G »

Mulla -95 sama ongelma... jäätymishalkeemia... Ja luultavasti harjapesu+liuottimet ovat edomistajilla pilanneet umpiot..
Mitäs uudet maksaa... ??
pitäis ittekki kyllä sijoittaa... Nyt halppis ratkasuna 100w+ isommat piuhat releillä...
mpetas
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja mpetas »

Tässäpä hinnat, mitä löysin netistä:

MOTONET:
B 94--97 H1+H1+vilkku-umpio vasen 209.23
B 94--97 H1+H1+vilkku-umpio oikea 209.23
B 98-- H1-DE+H7+vilkku-umpio vasen 209.23
B 98-- H1-DE+H7+vilkku-umpio oikea 209.23

Lisäksi muistelen, että viime vuonna kun kyselin paikallisesta varaosaliikkestä puhuivat n. 250 Euron hinnoista.

Minua on varoiteltu laittamasta Opeliin 100W:n lamppuja, käy kuulemma katkaisijan päälle. Onko minulle puhuttu p...aa?
Optimisti: Opelin tankki täyteen
Iso_G
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Iso_G »

On 2003-02-19 14:33, mpetas wrote:
Tässäpä hinnat, mitä löysin netistä:

MOTONET:
B 94--97 H1+H1+vilkku-umpio vasen 209.23
B 94--97 H1+H1+vilkku-umpio oikea 209.23
B 98-- H1-DE+H7+vilkku-umpio vasen 209.23
B 98-- H1-DE+H7+vilkku-umpio oikea 209.23

Lisäksi muistelen, että viime vuonna kun kyselin paikallisesta varaosaliikkestä puhuivat n. 250 Euron hinnoista.

Minua on varoiteltu laittamasta Opeliin 100W:n lamppuja, käy kuulemma katkaisijan päälle. Onko minulle puhuttu p...aa?
Ei käy katkasijan päälle kun teet kuten minä:
ELI paksut johdot suoraan akulta... Iso sulake välliin... Itselläni kullattu Biltema autostreo sulake laatikko... ja sitte releet kaikille polttimoille omat... mahdollisimman lähelle umpioita... ja sitten otat alkuperäisiltä lampunjohdoilta herätteen... Ja jos vie haluat säätää... ITSE laitoin alkuperäisetkin menemään lampulle jotta jos rele rikkoontuu niin alkuperäisillä johdoilla menee virtaska polttimoon... voltit nousi reilusti lampunkannassa .. Eroa oli ku yöllä ja päivällä...
JA sitten vie pistät valokatkaisijalle semmosen päiväasennon jossa valot palavat "huomiovalokytkennällä" vastusten kautta himmeesti... Vältät sen että päivällä ja kaupungissa umpiot ei turhaan lämpene ja polttimot säästyy... Eine kyllä oo muutenkaan paljoo lämmenny mutta ihan varoiksi laitoin...

JOS tämä selitys oli ihan sekava... olihan se niin kysy epäselviä kohtia niin kertoilen... Mutta oikeesti... Valot oli ku eripuusta ton homman jälkeen... Pitkille en laittanu 100w ku mulla on Bossin 19cm kaukarit niillä jo muutenki.... :roll:
omega-94
'Agila'

Viesti Kirjoittaja omega-94 »

Olen vaihtanut omaan omppuun 98 mallin valot käy suoraan ei muuta kun pistokkeet paikalleen . Vuoden 2000 umpiot ei käy lasin alakulma on jyrkempi.
Vastaa Viestiin