ja pimpula pampula paimenpoikaliteFun kirjoitti:Tuossahan joku jo mainitsi asian jota BMW ja MB kuskit ei koskaan kehtaa myöntää: BMW ja MB vaatii JATKUVAA roplaamista konepellin alla, ja myöskin peltien vaihtoa. Ei siinä mitään, ollaan niin sikarikkaita eikä kerrota kellekään miten paskoja noi munanjatkeet oikeasti on...
Miksi Opeleita vihataan??
Itsekin tätä asiaa tullut pohdittua sen jälkeen kun tulin Opel:n omistajaksi. Opel-merkkiä ei yksinkertaisesti arvosteta ja voisi sanoa että osa oikein vihaa ko merkkiä.
Itse tätä asiaa miettiessäni olen tullut seuraavaan johtopäätökseen. Opel ei ole kykenyt rakentamaan uskottavaa imagoa merkilleen, ja osaksi tämä on johtunut juuri laatuongelmista ja Opel:n keskinkertaisuudesta yleensäkin.
Ehkä Opel:sta kuitenkin puuttuu se jokin, jota kansa arvostaa. Opel profiloituu merkkinä vanhastavasti sanottuna ns. työväen autoksi, ja ei esim. ole niin luokkavapaa kuin volkkari. Osa ihmisistä kuitenkin ottaa vaikutteita ns. ylemmältäluokalta. Halutaan näyttää menestyviltä, ja varakkailta - todellisuudessa auto ostetaan kalliilla lainalla. Jos ostaa esim. volkkarin - pitäähän tätä ostosta jotenkin perustella ja löytää se omasta mielestä huonompi/tavallisempi auto johon verrata omaa autoa. Osa näistä henkilöistä haukkuu juuri Opelia ja Fordia - mitään varsinaisia faktatietoon perustuvia argumentteja ei pystytä silti esittämään oman auton paremmuudesta. Tässä on kuitenkin oman auton parempi imago valttia.
Opelia ei yleensä osta ensimmäisenä henkilö, joka ei osaa itse tehdä autolleen mitään. Varsinkin jos puhutaan käytetyistä Opeleista. Vaikka Opel ei ole laadullisesti todellakaan mitään huonointa, on tällainen potentiaalinen korjaamisen tarve ja pikkuviat ovat iskostuneet kansan mieliin. Opelia kalliimpien merkkien osalla ilmenee vikoja nykyään miltei yhtälaisesti. Kun autoon on sijoitettu enemmän rahaa, ei vioista yleensä viitsitä liikaa puhua. Jos Opelta ostaisi nämä joilla on vahvat negatiiviset ennakkoasenteet Opelia kohtaa, todennäköisesti asenteet tulisivat osaltaan muuttumaan.
Se myöskin että Opelissa ei ehkä ole mitään sellaista erityistä, joka nousisi erityisesti esiin. Auto on liian tavallinen. Ranskalaisissa muotoilu, jenkeissä isot koneet, japseissa viimeistely. Opel on ns. väliinputoaja, imago ei muodostu kirkkaaksi.
Itse olen ajanut C Mersua, BMW 330,325,530 ja Volkkarilta Poloa, TDI Passattia. Omaa Astraa jos vertaa kyseisiin autoihin, on ero nyt tietysti päivän selvä. Ihminen kuitenkin hakee arvostusta ja ihailua kanssaihmisiltä. Jos ajat uutta bemaria tai mersua - kyllä se huomataan työpaikalla tai koululla. BMW ja MB ovat kautta aikojen nauttineet merkin vahvasta imagosta, näitä merkkejä ovat ostaneet menestyvät ja varakkaat henkilöt. Jos auton perusteella osa ihmisitä tekee päätelmät toisesta henkilöstä, ja ne ovat osaltaan arvostusta ja ihailuaniin miksen ostaisi sellaista autoa.
Nämä henkilöt jotka ostavat bemarin, mersun tai audin eivät juuri mieti sitä onko siinä mahdollisesti vikoja myöhemmin. Auto ostetaan lähinnä sen ulkonäön, urheilullisuuden ja laadun perusteella.
Itse olen Opel:n laatuun ollut ihan tyytyväinen, mutta kun BMW:n tai MB:n rattiin pääsee, niin huomaa sen miksi osa ihmisistä on valmis sijoittamaan autoon yli 50 000e.
Itse tätä asiaa miettiessäni olen tullut seuraavaan johtopäätökseen. Opel ei ole kykenyt rakentamaan uskottavaa imagoa merkilleen, ja osaksi tämä on johtunut juuri laatuongelmista ja Opel:n keskinkertaisuudesta yleensäkin.
Ehkä Opel:sta kuitenkin puuttuu se jokin, jota kansa arvostaa. Opel profiloituu merkkinä vanhastavasti sanottuna ns. työväen autoksi, ja ei esim. ole niin luokkavapaa kuin volkkari. Osa ihmisistä kuitenkin ottaa vaikutteita ns. ylemmältäluokalta. Halutaan näyttää menestyviltä, ja varakkailta - todellisuudessa auto ostetaan kalliilla lainalla. Jos ostaa esim. volkkarin - pitäähän tätä ostosta jotenkin perustella ja löytää se omasta mielestä huonompi/tavallisempi auto johon verrata omaa autoa. Osa näistä henkilöistä haukkuu juuri Opelia ja Fordia - mitään varsinaisia faktatietoon perustuvia argumentteja ei pystytä silti esittämään oman auton paremmuudesta. Tässä on kuitenkin oman auton parempi imago valttia.
Opelia ei yleensä osta ensimmäisenä henkilö, joka ei osaa itse tehdä autolleen mitään. Varsinkin jos puhutaan käytetyistä Opeleista. Vaikka Opel ei ole laadullisesti todellakaan mitään huonointa, on tällainen potentiaalinen korjaamisen tarve ja pikkuviat ovat iskostuneet kansan mieliin. Opelia kalliimpien merkkien osalla ilmenee vikoja nykyään miltei yhtälaisesti. Kun autoon on sijoitettu enemmän rahaa, ei vioista yleensä viitsitä liikaa puhua. Jos Opelta ostaisi nämä joilla on vahvat negatiiviset ennakkoasenteet Opelia kohtaa, todennäköisesti asenteet tulisivat osaltaan muuttumaan.
Se myöskin että Opelissa ei ehkä ole mitään sellaista erityistä, joka nousisi erityisesti esiin. Auto on liian tavallinen. Ranskalaisissa muotoilu, jenkeissä isot koneet, japseissa viimeistely. Opel on ns. väliinputoaja, imago ei muodostu kirkkaaksi.
Itse olen ajanut C Mersua, BMW 330,325,530 ja Volkkarilta Poloa, TDI Passattia. Omaa Astraa jos vertaa kyseisiin autoihin, on ero nyt tietysti päivän selvä. Ihminen kuitenkin hakee arvostusta ja ihailua kanssaihmisiltä. Jos ajat uutta bemaria tai mersua - kyllä se huomataan työpaikalla tai koululla. BMW ja MB ovat kautta aikojen nauttineet merkin vahvasta imagosta, näitä merkkejä ovat ostaneet menestyvät ja varakkaat henkilöt. Jos auton perusteella osa ihmisitä tekee päätelmät toisesta henkilöstä, ja ne ovat osaltaan arvostusta ja ihailuaniin miksen ostaisi sellaista autoa.
Nämä henkilöt jotka ostavat bemarin, mersun tai audin eivät juuri mieti sitä onko siinä mahdollisesti vikoja myöhemmin. Auto ostetaan lähinnä sen ulkonäön, urheilullisuuden ja laadun perusteella.
Itse olen Opel:n laatuun ollut ihan tyytyväinen, mutta kun BMW:n tai MB:n rattiin pääsee, niin huomaa sen miksi osa ihmisistä on valmis sijoittamaan autoon yli 50 000e.
- I give law a bad name
Eihän mitään "Opelvihaa" ollutkaan ennen 90 luvun puoliväliä.. Opel tuhosi Lapsentautisella ecotec sarjalla maineensa pitkäksi aikaa. On ollut ongelmia ehkä aiemminkin, mutta kyllä se tuohon -94 - -98 välille oikein korostuu..
Jos tienposkessa on auto peltipystyssä, se on mitä todennäköisimmin Opel. Sen lisäksi että mielestäni se pitää paikkansa, myös suurin osa ihmisistä on havainnut saman..
Opel on aiheuttanut niin monta pettymystä ja raivonpurkausta suomalaisille, että imago on täysin ansaittu. Mitäs eivät tee suunnittelutyötä loppuun asti..
Jos tienposkessa on auto peltipystyssä, se on mitä todennäköisimmin Opel. Sen lisäksi että mielestäni se pitää paikkansa, myös suurin osa ihmisistä on havainnut saman..
Opel on aiheuttanut niin monta pettymystä ja raivonpurkausta suomalaisille, että imago on täysin ansaittu. Mitäs eivät tee suunnittelutyötä loppuun asti..
Astra_X_2 kirjoitti:Öh, siis mielestäsi esim. VW Polo on huomattavasti parempi auto kuin 1.8 litrainen 2001 Astra???tse olen ajanut C Mersua, BMW 330,325,530 ja Volkkarilta Poloa, TDI Passattia. Omaa Astraa jos vertaa kyseisiin autoihin, on ero nyt tietysti päivän selvä.
Oho.. Hyvä huomio. Siis ero Polon ja Astran välillä on kyllä ehdottomasti Astran hyväksi. Itsellä oli tosiaan sukulaiselta 3 kk käytössä 2001 mallinen 1.4 konella varustettu Polo. Josta ei silti tullut kauppoja.. Polo oli kyllä mielestäni laadullisesti varsinkin sisältä hyvin asiallinen, ja 1.4 konekin tuntu olevan suhteellisen pirteä. Itsellä oli siihen aikaan -95 Corsa - siihen verrattuna tietysti ero oli joka saralla huomattava.
Silloinkin kyllä huomasi, että kun ajoi uudella Pololla oltiin heti kehumassa, että onpa sulla nyt hieno ja kätevännäkönen volkkari. Corsasta ei juuri kuullut vastaavaa.
Periaatteessa olisin valmis tekemään sellasen johtopäätöksen, että auton imago on usein parempi valttikortti kuin auton kestävyys, kun haukutaan toista merkkiä huonommaksi. Jos autolla on huippu hyvä imago, kestää auto paremmin mahdollisesti myöhemmin ilmenevät laatuongelmat niin ettei auto leimaudu ns. huonolaatuiseksi ja ei niin arvostetuksi merkiksi. Mersua arvostetaan edelleen, vaikka E-sarjassa oli useita laatuongelmia. Ehkä juuri se, että Opel:n 90-luvulla ruostumisongelmat yms. koneenrikkoutumiset aiheuttivat sen, että arvostus kyseistä merkkiä kohtaan laski. Lisäksi Opel ei tarjonnut ehkä enää siinä vaiheessa mitään erityistä luksusta. Maailman mennessä yhä enemmän pinnallisemmaksi olisi tarvittu juuri vahvan imagon luontiin tarvittavia toimia enemmän; uusia innovaatioita, pientä riskinottoa muotoilussa, kilpailukykyä muussakin kuin hinnassa yms. Oli muodikkaampaa ostaa volkkari, toyota, citikka tai peugeot. Laatuongelmat ja tavallisuus Opelissa ajoi Opel:n merkkinä tilanteeseen, jossa imago laski ja imagon kiillotus vie nyt oman aikansa.
- I give law a bad name
-
kumimuumi
- OCF Member

Niin. 15v vanhojen mätä- ja sähköviat sekä Ecotecien "legendaariset" öljyn syömiset, stefojen paikaltaan pullahtamiset sekä laatikkoviat varmastikin leimaavat kaikki ooppelit ikuisiksi ajoiksi tämmösessä junttien asuttamassa takapajulassa 
..vaikka meilläkin joka talvena mun ascona on ollut pihojen ainoa vehje joka on joka aamu lähtenyt omillaan käyntiin. Oli vastassa sitten uusia mersuja tai vanhoja nipponeita, ooppeli oli aina POP
..vaikka meilläkin joka talvena mun ascona on ollut pihojen ainoa vehje joka on joka aamu lähtenyt omillaan käyntiin. Oli vastassa sitten uusia mersuja tai vanhoja nipponeita, ooppeli oli aina POP
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
Kyllä se on aina ollut samanlaista muiden asioista tietämättömieä mollausta, ei se ole alkanut mistään ecoteceistä tai 90-luvun malleista. Kyllä tietämättömät juntit ovat Ooppeleita haukkuneet jo 70-luvulla ja ihan yhtä vailla tietoa. Sitä vanhemmasta ajasta en itse muista...
Toisaalta ongelmia on koko GM:llä tämän segmentin merkeissä, USA:ssa Chevrolet ei ole kovin arvostettu merkki, Englannissa Vauxhallilla on ihan samat imago-ongelmat kuin Opelillakin ja Australiassakin monet paikalliset haukkuvat Holdenia ihan kuin täällä Opelia (tunnen monia australialalaisia ja näiltä olen kuullut)... Mitään todellisia "laatuongelmia" ei juurikaan ole sen enempää kuin muillakaan merkeillä ja muutenkin koko homma perustuu joihinkin todella vanhoihin luuloihin.
Eli markkinointipuolen pitäisi tuota imagoa jotenkin nostaa. Autot ovat aina olleet hyvin moderneja muotoilultaan ja tekniikkakin on ollut ihan toimivaa käytännössä aina. Opel on kuitenkin tänä päivänä yksi vanhimmista automerkeistä, kun autotuotanto on aloitettu jo 1899, kaikki volkkarit, bemarit, audit ym. ja jopa GM:n kaikki muut merkit ovat "uusia tulokkaita autobisneksessä" verrattuna Opeliin...
Mutta siinä vaiheessa rupeaa kiehumaan kun ensin muiden merkkien kuskit haukkuvat Opelia, sitten muunikäisten Opelien omistajat rupeavat haukkumaan 90-luvun alun Opeleita ja sitten vielä 90-luvun alun Opelien omistajat rupeavat haukkumaan Calibroita niin alkaa olla jo tarpeeksi...
Että aja nyt sitten omalla autolla joka on hieno ja nopeakin ja itse pitää siitä kovasti.
Toisaalta ongelmia on koko GM:llä tämän segmentin merkeissä, USA:ssa Chevrolet ei ole kovin arvostettu merkki, Englannissa Vauxhallilla on ihan samat imago-ongelmat kuin Opelillakin ja Australiassakin monet paikalliset haukkuvat Holdenia ihan kuin täällä Opelia (tunnen monia australialalaisia ja näiltä olen kuullut)... Mitään todellisia "laatuongelmia" ei juurikaan ole sen enempää kuin muillakaan merkeillä ja muutenkin koko homma perustuu joihinkin todella vanhoihin luuloihin.
Eli markkinointipuolen pitäisi tuota imagoa jotenkin nostaa. Autot ovat aina olleet hyvin moderneja muotoilultaan ja tekniikkakin on ollut ihan toimivaa käytännössä aina. Opel on kuitenkin tänä päivänä yksi vanhimmista automerkeistä, kun autotuotanto on aloitettu jo 1899, kaikki volkkarit, bemarit, audit ym. ja jopa GM:n kaikki muut merkit ovat "uusia tulokkaita autobisneksessä" verrattuna Opeliin...
Mutta siinä vaiheessa rupeaa kiehumaan kun ensin muiden merkkien kuskit haukkuvat Opelia, sitten muunikäisten Opelien omistajat rupeavat haukkumaan 90-luvun alun Opeleita ja sitten vielä 90-luvun alun Opelien omistajat rupeavat haukkumaan Calibroita niin alkaa olla jo tarpeeksi...
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
-
Osku
Japsien suunnittelusta tuli mieleen... nimittäin jos haluaa vaihtaa vanhaan Mitsubishi Colttiin etujarrulevyt, niin joutuu koko napa-asetelman irroittamaan, sekä myös pyöränlaakerin prässäämään ulos, jotta jarrulevy lähtee pois sieltä pyörännavan ja napa-asetelman välistä. Aika mielenkiintoinen ratkaisu tuokin.TJT kirjoitti:Tuota en välttämättä allekirjoittaisi,mutta jotkut asiat jaappanilaiset on tajunnut fiksummin suunnitella,kuin esimerkiksi opel.veera kirjoitti:niin kyllä ne japsit paremmin pelaa ja on vähävikaisempia se on fakta
No ÄLÄ. Olihan se sorsa kätevä "perhe"auto, mitä nyt käsijarrun kans oli joskus pieniä temppuilujaboomerang kirjoitti: Silloinkin kyllä huomasi, että kun ajoi uudella Pololla oltiin heti kehumassa, että onpa sulla nyt hieno ja kätevännäkönen volkkari. Corsasta ei juuri kuullut vastaavaa.
Ruoste kukkii ja linnut laulaa..
Itse ajelen tuollaisella 1,6 8v 1997 Astra farkulla, ajaisin vieläkin mutta kun siitä järki pimeni (tulppa ja bensa) niin odottaa pikku fiksausta, joku tais mainita että on olemassa rele jossain päin autoa joka hajotessaan pimentää tulpat ja kuivaa bensantulon. Jos näin niin mistä tämä rele löytyy.?? -toinenvaihtoehto on sitten tämä ecu-loota, huohh ,,, njoo..
Enivei, vehkeellä on työnnetty 375. 000 ja se kuulemma opelin mukaan kestää sen puolimiljoonaa ajaa, ikävästi jäi sähköviantakia tämä testi nyt roikkumaan, mutta koneeseen ei ole muuta tehty kun vaihdettu vesipumppua tms normaalia, ainoa spesiaalijuttu on uudistettu kansipahvi ja venttiilien hionta. mielestäni loistavasti on kestänyt paketissa.
Pisin reissu mitä olen autolla tehnyt kierti portugalin ylhäältä alas ja ruottinkautta kotia vähän yli 8.000 kilsaa tuli tästä ja oli erittäin mukavaa että auto pelasi koko matkan moitteetta, vain litra meni öljyä ja loput bensaa..vot
Opeli ei ole se paras ja kallein, mutta melko nopea kun jättää jarrun rauhaan
ajan ensin tuon puolimiljoonaa täyteen ja muodostan sitten mielipiteeni kyseisestä automerkistä
Enivei, vehkeellä on työnnetty 375. 000 ja se kuulemma opelin mukaan kestää sen puolimiljoonaa ajaa, ikävästi jäi sähköviantakia tämä testi nyt roikkumaan, mutta koneeseen ei ole muuta tehty kun vaihdettu vesipumppua tms normaalia, ainoa spesiaalijuttu on uudistettu kansipahvi ja venttiilien hionta. mielestäni loistavasti on kestänyt paketissa.
Pisin reissu mitä olen autolla tehnyt kierti portugalin ylhäältä alas ja ruottinkautta kotia vähän yli 8.000 kilsaa tuli tästä ja oli erittäin mukavaa että auto pelasi koko matkan moitteetta, vain litra meni öljyä ja loput bensaa..vot
Opeli ei ole se paras ja kallein, mutta melko nopea kun jättää jarrun rauhaan
ajan ensin tuon puolimiljoonaa täyteen ja muodostan sitten mielipiteeni kyseisestä automerkistä
-
juhaasikainen
- 'Kadett'

Re: Miksi Opeleita vihataan??
[quote="ooppeli95"]Kertokaa ny joku miksi Ooppeleita aina haukutaan. Alkaa sekin syömään. Mulla Astra ollu jo 5 vuotta ja ei tarvi ku bentsiiniä ostaa tankkiin. Ja tottakai kulutus osat mitkä vaatii vaihtoa.[/quote]
no tietysti kun kaikki on kateellisia ja ooppeli on ihan oikeesti muuten älyttömän hyvälaatunen auto...paras...käsi sydämmellä voisin suositella muorillekkin! ei helevetti....
no tietysti kun kaikki on kateellisia ja ooppeli on ihan oikeesti muuten älyttömän hyvälaatunen auto...paras...käsi sydämmellä voisin suositella muorillekkin! ei helevetti....
yksi asia minkä japskeista huomannut on niiden hinta/materiaalin kesto.
esim koneet useimmiten noin 200tuhatta kun mittarissa niin hirvee usva jo putkesta.
ja lähes aina kun haisee palanut öljy, niin edessä joku hiton toyota tai nissani.
(hondat vissii "vähän" laadukkaampia)
ja mulla ollut ajokortti 11vuotta ja olen omistanut ainakin 3 toyotaa
3 nissanii, pari mazdaa+1 hondan.
ja tietysti ooppeleita.. ascona a, b ja c
+ omegaa.
no totuus että noita japanin sillipurkki mopoja en enää osta.
esim koneet useimmiten noin 200tuhatta kun mittarissa niin hirvee usva jo putkesta.
ja lähes aina kun haisee palanut öljy, niin edessä joku hiton toyota tai nissani.
+ omegaa.
no totuus että noita japanin sillipurkki mopoja en enää osta.
Opel-> Oikea Peli Euroopan Liikenteeseen!! 
-
juhaasikainen
- 'Kadett'

[quote="sloxa"]yksi asia minkä japskeista huomannut on niiden hinta/materiaalin kesto.
+ omegaa.
no totuus että noita japanin sillipurkki mopoja en enää osta.[/quote]
ETTÄ TÄÄN MUKAAN SULLA ON OLLU KORTTI 11 VUOTTA JA AINAKIN 13 AUTOO...ELÄ NYT EES VIITI LÖÖPERIÄ KIRJOTTAA PYSYTÄÄN ASIASSA!
JA SULLA ON SITTEN VIELÄ HYVÄ KÄSITYS KAIKKIEN LAADUSTA?
+ omegaa.
no totuus että noita japanin sillipurkki mopoja en enää osta.[/quote]
ETTÄ TÄÄN MUKAAN SULLA ON OLLU KORTTI 11 VUOTTA JA AINAKIN 13 AUTOO...ELÄ NYT EES VIITI LÖÖPERIÄ KIRJOTTAA PYSYTÄÄN ASIASSA!
JA SULLA ON SITTEN VIELÄ HYVÄ KÄSITYS KAIKKIEN LAADUSTA?