moi kaikille,
itse kun en autoista tiedä paljoakaan, toivottavasti joku antaisi mielipiteensä tähän:
olen ostamassa perheystävältä, joka on ollut Opelilla Rüsselsheimissa lähes koko elämänsä työjohtajana, hänen Vectra -93:sa. Muut tiedot ovat: 85 000km, 2.0l ja hinta 2000€. Kyseessä on siis eläkemiehen auto, jolla on ajettu pari kertaa viikossa kauppaan, ja autosta on pidetty todella hyvää huolta (mitä nyt tuollaiselta mieheltä voi odottaakin). Näillä tiedoilla, mitä mieltä olette, miten kannattava kauppa olisi? Auto tietenkin tuodaan Suomeen, ja olen arvioinut, että verotusarvon laskemiseksi tulisi n. 7000€, jolloin veron osuus olisi (7000*0,29)*1,22=2476.
Kiitos kaikista vastauksista jo etukäteen!
ensi-Vectraan apua
1993-vuosimallin Vectra on mallina ihan hyvä auto, ja jos auton kunto ja kilometrit ovat niin hyvät kuin ne tuon mukaan vaikuttaisivat olevan, niin aika mukava peli tuo taitaisi olla. Täkäläisissä Vectroissa ainakin löytyy ruostetta mm. tuulilasin ympäristöstä ja mahdollisesti takaovien nurkista ja vastaavista paikoista korista sekä pohjasta, etenkin bensatankin lähistöltä, tuo ehkä on näiltä säästynyt, mutta kannattaa silti tarkistaa.