Autolaivaan ja kotia, mutta miten?
-
poikarukka
- 'Admiral'

Autolaivaan ja kotia, mutta miten?
Mitas vaihtoehtoja olisi kun lahden tuomaan autoa kotia. ajaminen Tanskan/Ruotsin lapi ei jaksa innostaa, joten laivamatka on edessa. Lahtomaana on Ranska, mutta tarkoitus olisi ajaa Saksan lapi auto rantaan ja siita laivaan. Mita vaihtoehtoja on valita laivan suhteen ja hinta luokkaa kahdelle ihmisella. mita yrityksia (laivayhtioita) olette auton jo tuoneet kayttaneet ja mista kannattaisi varata paikka. Hinta luokkaa? Enta miten on Ouluun auton suoraan saaminen mahdollista. Itse en oikein loyda vaihtoehtoja mista valita, joten kysyn teilta. mita muuta huomioitavaa olisi tuodessa autoa? vakuutukset? laivauksessa? yms.
Re: Autolaivaan ja kotia, mutta miten?
Tämän on pakko olla trollipoikarukka kirjoitti:Mitas vaihtoehtoja olisi kun lahden tuomaan autoa kotia. ajaminen Tanskan/Ruotsin lapi ei jaksa innostaa, joten laivamatka on edessa. Lahtomaana on Ranska, mutta tarkoitus olisi ajaa Saksan lapi auto rantaan ja siita laivaan. Mita vaihtoehtoja on valita laivan suhteen ja hinta luokkaa kahdelle ihmisella.
No, ainakin näillä vaihtoehdoilla pääsee matkaan
Superfast
http://www.superfast.com/Baltic/Finnish/index.asp
Finnlines
http://www.finnlines.fi/asp/system/empt ... ll&C=26826
Jos itse olisin tulossa Saksasta autolla Suomeen niin valintana olisi kyllä Finnlines

-
poikarukka
- 'Admiral'

Akkiseltaan katsellessa nuita hintoja.. Ei helv@##@$ mita kiskontaa! 2 ihmista ja auto yli 600e. onko juuri tosi? voiko olla tuota luokkaa hinnat. Lennot saa 2 ihmisella alle 200 sadan, ajamallakin saastaa jo satasia. kun lapissa asun paasisin haaparannasta kotia suht kivutta, mutta se ruotsin lapiajo ei jaksa napata. Kylla on laivayhtiot loytany hyvan rahastus keinon suomalaisten auto hakemisesta.
-
poikarukka
- 'Admiral'

Ei liikaa, vaan jarjettomia. tokihan auton saa halvallakin suomeen. Taidanpa ajaa nakeepa maisemia. laskin etta jos ajan kokomatkan genevesta ja nukun yon hostellissa (ja parit torkut tien laidassa, eipa eka kerta ole kun nukun autossa yon) niin. 350, max 500e eurolla ajan itse tuon valin (3500km) jos maksan 620e lautasta + 200e bensoja niin minusta se on jarjetonta maksaa. autoa en ajetellut jattavani. Jarjen kaytto tassakin sallittua. Hinnoittelu tapa laivayhtioilla kilpailu tilanteen takia aivan kasittamatonta. Miten perkele voi olla mahdollista etta laivasta peritaan isompi hinta kuin ajamisesta autolla, ei ruokia edes mukana, aikaa menee enempi. totta ihmeessa laivalla on halvempi ajaa tuo vali jos siina on useampi ihminen kyydissa. okei auto kuluu 2000 km verran mutta entas sitten. ei ole pohjaa nuihin hintoihin! jos Paakaupunki seudulla asuisin, olisin yksin niin hinta olisi juuri jarkevaa ajankayton takia (kuka kiertaa haaparannasta, tai tukholmaan laivalle). vaan niinhan nuo tyypillinen auton hakia on, joten hinta siihen mihin juuri ja juuri kannattee. eipa tarvi ihmetella miksi ihmiset ei kayta laivoja.
-
poikarukka
- 'Admiral'

Nythan selvitan, siis ennen tuontia! meinaatko etta olen saksassa, jossain huoltsikan nettipaatteella ja kirjotan opel foorumiin?!
Olen toissa, en hakemassa autoa. Tuon oman kaytto autoni pois, kun sattui hyva peli olemaan. Ts. auto on, toin tai en. vaihtoehtona on toki myyda se taalla pois. Olin tietoinen etta lautta maksaa jonkin verran mutta hintaluokka yllatti kylla ihan kunnolla. ei jarjella perusteltavissa nuo hinnat. Taidankin ajamalla tuoda pois, hiukan tympii ajaa 3pv putkeen, mutta en siita ala 500e maksaa, kun ainoa etu on etta saastan auton kilometreja 2tkm. en edes ajallisesti hyody, kun kuitenkin joudun helsingista ajamaan rovaniemelle ja sita ennen genevesta rostockiin. (2000km+laivamatka)
Olen toissa, en hakemassa autoa. Tuon oman kaytto autoni pois, kun sattui hyva peli olemaan. Ts. auto on, toin tai en. vaihtoehtona on toki myyda se taalla pois. Olin tietoinen etta lautta maksaa jonkin verran mutta hintaluokka yllatti kylla ihan kunnolla. ei jarjella perusteltavissa nuo hinnat. Taidankin ajamalla tuoda pois, hiukan tympii ajaa 3pv putkeen, mutta en siita ala 500e maksaa, kun ainoa etu on etta saastan auton kilometreja 2tkm. en edes ajallisesti hyody, kun kuitenkin joudun helsingista ajamaan rovaniemelle ja sita ennen genevesta rostockiin. (2000km+laivamatka)
- Wannabecalibra
- Minut on bannattu!
Eikö tuo ole pelkkä paluu, eli toiselta suunnalta katsottuna meno.
Käsitin että poikarukka on jossain päin maailmaa töissä ollu jo pitkän aikaa, ja nyt haluaa takaisin kotosuomeen (ainakin hetkeksi).
Aja ruotsin läpi vain suosiolla sanon minä.
Itellä käyny kans mielessä että joskus ruotsissa kävis niin mieluummin pohjanmaalta kierrän lapin kautta ruotsiin ihan maisemien takia kuin menen laivalla.
Käsitin että poikarukka on jossain päin maailmaa töissä ollu jo pitkän aikaa, ja nyt haluaa takaisin kotosuomeen (ainakin hetkeksi).
Aja ruotsin läpi vain suosiolla sanon minä.
Itellä käyny kans mielessä että joskus ruotsissa kävis niin mieluummin pohjanmaalta kierrän lapin kautta ruotsiin ihan maisemien takia kuin menen laivalla.
-
poikarukka
- 'Admiral'

Kuka jaksaa lepotuolissa jokottaa 30 tuntia syomatta? sama jokottaa ja ajaa... 362e ? mites ihmeessa? aletaan olla jarkevan hinnan rajoilla. 400e selviaa niin ihan ok, mutta 600e ei ikina. Onhan se melkoista paukuttamista sitten. map24.fi mukaan n.3500km ja 33h risat. 2 tai 3 yota nukuttava valille. 2 yohan ehka selviaa, jos vuorotellen jaksottaa ajamisen. enaa ei muuta toivoa etta auto kestaa yhta soittoa ajon. onpa se laivallakin kuitenkin 1800km ajamista, mutta laivalla nukkuminen tulisi sopivasti valiin.
Itse katsoin superfastin hinnastoa 2xOpiskelija (2x186e), auto 118e, +3x15e polttoainelisa (per auto/hlo!) 535E tulee alennuksineen. Minkahan paketin olet loytanyt ja kerro milla perusteilla laskettu.
ja taman vastauksen sain ferriesilta (ote sahkopostista)
"Hei,
Uudet laivamme ovat myöhässä, ja tästä syystä meillä on tällä hetkellä vain yksi hyttivaihtoehto. Hinta kahdelle aikuiselle ja henkiläöautolle on 408€/henkilö + auto 100€..."
Minusta tuo hinta on jo aika raju 908e!!!
Itse katsoin superfastin hinnastoa 2xOpiskelija (2x186e), auto 118e, +3x15e polttoainelisa (per auto/hlo!) 535E tulee alennuksineen. Minkahan paketin olet loytanyt ja kerro milla perusteilla laskettu.
ja taman vastauksen sain ferriesilta (ote sahkopostista)
"Hei,
Uudet laivamme ovat myöhässä, ja tästä syystä meillä on tällä hetkellä vain yksi hyttivaihtoehto. Hinta kahdelle aikuiselle ja henkiläöautolle on 408€/henkilö + auto 100€..."
Minusta tuo hinta on jo aika raju 908e!!!
-
poikarukka
- 'Admiral'

No niin eli saksa-hki ei nayta onnistuvan ilman kipuja. Juurikin naita homolosseja etsitaan. Mita halvempi sen parempi ja mita pohjoisemmas paasee sen parempi. kemi / oulu kelpaa, jos ei hki onnistu. Nyt tarvitaan joku joka tietaa vahan enempi autojen rahtaamisesta. pakkohan on olla keino saada auto laivattua. lahto olisi 10-15.8 aikana. Muuten alkaa Touring 2006...
Saahan tuohon Finnlinesin laivaan rahdattua pelkän auton!poikarukka kirjoitti:No niin eli saksa-hki ei nayta onnistuvan ilman kipuja. Juurikin naita homolosseja etsitaan. Mita halvempi sen parempi ja mita pohjoisemmas paasee sen parempi. kemi / oulu kelpaa, jos ei hki onnistu. Nyt tarvitaan joku joka tietaa vahan enempi autojen rahtaamisesta. pakkohan on olla keino saada auto laivattua. lahto olisi 10-15.8 aikana. Muuten alkaa Touring 2006...
No, maksaa nuo lautat euroja vaikka ajaisit Ruåtsinkin läpi.
Sitäpaitsi Finnlinesin uusilla laivoilla maksaa ajoneuvo 100 € ja matka 262-387 € joten ei minusta mikään paha hinta.
Ja kaikki em. tiedot löytyivät tuon antamani Finnlinesin linkin takaa.
Edit:
A2 hytti kustantaa 273-402 € (1 henkilö)[/url]