Miksi Opeleita vihataan??
Tuota en välttämättä allekirjoittaisi,mutta jotkut asiat jaappanilaiset on tajunnut fiksummin suunnitella,kuin esimerkiksi opel.veera kirjoitti:niin kyllä ne japsit paremmin pelaa ja on vähävikaisempia se on fakta
-93 nissanin 100Nx pulsarX ja 88civic etujarrupalat on maailman helpoin vaihtaa.
1 13mm pultti auki ja jarrusatula aukeaa ja palat pois->uudet tilalle.
ym pulsarissa keskikonsoli neljällä ruuvilla kiinni.
Calibrassa menee puoli päivää,jos haluaa koko keskikonsolin purkaa pois.
Joskus nuo pienet jutut helpottaa aika helevetisti huoltotoiminpiteitä.
Silti en opeliani tuohon pulsariin tai civikkiin vaihtaisi,sillä molemmissa on 100x enempi ruostetta
Tuota itsekin ihmettelin. Aina kun katselee vaikka Tuulilasin tai Tekniikan Maailman vertailuja ja koeajoja niin aina Opelit ovat kärkisijoilla, tämä on täysin totta. Ja Opel on rakentanut erinomaisia autoja ja niinhän se vieläkin mutta luultavasti huono imago johtuu 80-luvun lopun ja 90-luvun autojen lukuisista pikkuvioista?
Minulle se on ihansama mitä muut sanovat autostani. Minusta se on erinomainen ja pysyy sellaisena olkoon ikävuosiakin jo 25 kpl!
Ja on olemassa lukuisia automerkkejä mitkä eivät voi Opelia voittaa missään tapauksessa, esimerkkinä vaikka Foordi tai Lada, Toyota tai Skoda.
Minulle se on ihansama mitä muut sanovat autostani. Minusta se on erinomainen ja pysyy sellaisena olkoon ikävuosiakin jo 25 kpl!
Ja on olemassa lukuisia automerkkejä mitkä eivät voi Opelia voittaa missään tapauksessa, esimerkkinä vaikka Foordi tai Lada, Toyota tai Skoda.
Vanhassa ehdottomasti vara parempi!
-81 Kadett Super 1,2N
-84 Corsa TR 1,3 S
--------------------------
-81 Kadett Super 1,2N
-84 Corsa TR 1,3 S
--------------------------
Tuossahan joku jo mainitsi asian jota BMW ja MB kuskit ei koskaan kehtaa myöntää: BMW ja MB vaatii JATKUVAA roplaamista konepellin alla, ja myöskin peltien vaihtoa. Ei siinä mitään, ollaan niin sikarikkaita eikä kerrota kellekään miten paskoja noi munanjatkeet oikeasti on... 
Entä jos siihen samaan hintaan ois ostanu jonku japanilaisen pirssin joka on helpompihoitonen ja vie vähempi rahaa, vois olla varaa ostaa vielä se hieno Ferrari sinne talliin...
Entä jos siihen samaan hintaan ois ostanu jonku japanilaisen pirssin joka on helpompihoitonen ja vie vähempi rahaa, vois olla varaa ostaa vielä se hieno Ferrari sinne talliin...
Totta turiset. TM 9/98 ja TM 3/1999 Astra voitti sekä kesä- että talvitestin. Täysiä pisteitä ajettavuudesta maantiellä ja ääritilanteissa. Mm. toyolle seiskaa jne. Ei ole tuulesta temmattua Opelin hyvä ajettavuus (jos nyt noihin lehtiarvosteluihin voi luottaa).gibba kirjoitti:Tuota itsekin ihmettelin. Aina kun katselee vaikka Tuulilasin tai Tekniikan Maailman vertailuja ja koeajoja niin aina Opelit ovat kärkisijoilla, tämä on täysin totta.
Monet opelien mollaajista eivät ole koskaan omistaneet opelia, kunhan puhuvat paskaa. Jos joku opelin omistaja kertoo negatiivisia kokemuksia opelista, en minä ainakaan vedä herneitä nenään, mutta turha paskan jauhaminen ilman faktatietoa ottaa välillä päähän.
Niinpä.Anodi kirjoitti:
Monet opelien mollaajista eivät ole koskaan omistaneet opelia, kunhan puhuvat paskaa. Jos joku opelin omistaja kertoo negatiivisia kokemuksia opelista, en minä ainakaan vedä herneitä nenään, mutta turha paskan jauhaminen ilman faktatietoa ottaa välillä päähän.
Ja myös vanhemmatkin tuulilasissa olleet testit mm. 90-luvun alusta, on opel ollut yleensä kärkisijoilla.
Itse olen aika ihastunut noihin -90 luvun molemmin puolin oleviin mersun dieseleihin. Konepellin alla 2v/100tkm aikana joutu vaihtamaan hehkutulpan ja jakoketjun(vaihtoväli niinkin usein kuin 200tkm). Takajarrut niistä vehkeistä kyllä kuolee jos ei säännöllisesti polje tiukempia jarrutuksia. Ne oli jo aika loppu ennen ku vaihdettiin. Silläkin vehkeellä oli ajeltu 680tkm mittariin ennen ku vakuutusyhtiö halus lunastaa.
Mersuista ja bemareista häviää molemmista pellit. Huumoripuhetta, jos väittää että eivät ruostu. Bemarilla ku ajelen niin sanon että joku sähkövimpain on aina sekasi.
Opelikin kyllä löytyy pihasta ja mielestäni sen omistajan ei kannata hirveästi huudella ruosteettomuutta. Velipojan emännän 406 patonki on aika ruosteeton. Sitä vois mainostaa.
Tulikohan vuodatettua tarpeeksi. Elikkäs jokaisessa autossa jonka oon omistanu on ollu myös vikoja. En tajua miks pitäs muuta väittää. Tyhmänähän ihmiset pitäs. Täytyy kyllä vielä todeta että dieselin jos ostasin, niin. Ostasin mersun. Sitä sun tätä saa puolen millin mittarilukeman jälkeen roplailla, mutta kertaakaan ei oo ees jännittäny että kesken matkan pysähtys. Kaikki +500tkm ajetun opelin omistavat kyllä tietää että niissäkin on vikoja.
Ettei mee ihan ot:ks totean että en vihaa vieläkään opelisteja, enkä vihannu/vihaa muilla merkeillä liikkuessa.
Mersuista ja bemareista häviää molemmista pellit. Huumoripuhetta, jos väittää että eivät ruostu. Bemarilla ku ajelen niin sanon että joku sähkövimpain on aina sekasi.
Opelikin kyllä löytyy pihasta ja mielestäni sen omistajan ei kannata hirveästi huudella ruosteettomuutta. Velipojan emännän 406 patonki on aika ruosteeton. Sitä vois mainostaa.
Tulikohan vuodatettua tarpeeksi. Elikkäs jokaisessa autossa jonka oon omistanu on ollu myös vikoja. En tajua miks pitäs muuta väittää. Tyhmänähän ihmiset pitäs. Täytyy kyllä vielä todeta että dieselin jos ostasin, niin. Ostasin mersun. Sitä sun tätä saa puolen millin mittarilukeman jälkeen roplailla, mutta kertaakaan ei oo ees jännittäny että kesken matkan pysähtys. Kaikki +500tkm ajetun opelin omistavat kyllä tietää että niissäkin on vikoja.
Ettei mee ihan ot:ks totean että en vihaa vieläkään opelisteja, enkä vihannu/vihaa muilla merkeillä liikkuessa.
Eihän mihkään häviä, ne vain joutovat takuuvaraosien kautta romulavalle.Susiraja kirjoitti:
Molemmilla on ollut vuosituhannen taitteessa koriongelmia.
j.h
Bah, kymmenkunta BMW:tä, ikävuosilta 89->9x (kolme/viis/seiskasatkua, katolla ja ilman kattoa, bensaturboja, virivapareita ja lukuisia eri konetyyppeja jne) omistaneena en kyllä tuota allekirjoitaliteFun kirjoitti:Tuossahan joku jo mainitsi asian jota BMW ja MB kuskit ei koskaan kehtaa myöntää: BMW ja MB vaatii JATKUVAA roplaamista konepellin alla, ja myöskin peltien vaihtoa. Ei siinä mitään, ollaan niin sikarikkaita eikä kerrota kellekään miten paskoja noi munanjatkeet oikeasti on...
Harrastepelit erikseen, ei megaruuttaa ihan päivässä ropaa säätöihin sytkän/ruiskun osalta jne. Mutta varsinaiset käyttikset ovat olleet harvinaisen vähä vikaisia, perus puslien vaihtoa jne huoltoa. Ja peltejä ei ole vaihdettu yhdestäkään saati hitsailtu reikiä
Ja, ehkä tuolla jonkinlaisella harrastuspohjalla, voin väittää myös että varaosat ovat itseasiassa helvetin halpoja (esim erään talven käyttisaudi imi miltei saman verran mitä projektin rakentelu joka oli tuo vihattu bmw
Yksi ja viimeinen sekä ainut JAPSI mikä minulla on ollut oli erään talven ajossa, 'kesäauton' ollessa telakalla, 626 Mazda, no okei se oli '83 ja se sai isoa sikaa siihen malliin että kevään korvalla mätä oli jo entuudestaan lisääntynyt, kaikki iskarit olivat korkanneet jne paalauskunnossa. Mutta kuljetti se duuniin joka helvetin aamu vaikka parhaimmillaan pakkasta oli miltei -30c.
Nyt käyttiksenä Vectra B '97 2.0DT farkku, ei pahemmin ole tullut perehdyttyä kun auto on ollu taloudessa alta vuorokauden.
Saapa nähdä mitä tuo tuo tullessaan ja kuinka pahasti SE imee ensi kesän leikkikalun budjettia talven aikana
.. ei vais, ihan hyvältä katiskalta tuntui kun tuli ajettua muutama sata km kohti kotia tänään. Ei hirveästi nitise/natise/kolise/pauku, menee suoraan eikä tarvitse kokoajan olla 'ajamassa' maantiellä, yllätti siis positiivisesti vaikka on tuollainen pienen kokoluokan auto.
Mutta lohduttaudutaan sillä että tuleva projektilelu ei tule paljoa maksamaan, kone kylläkin taas kerran..
Aina muilla merkeillä ajelemisen jälkeen kun istahtaa BMW:n rattiin, tietää miksi sitä arvostaa
Heh,ja saa etsiä myös sellaista bemarikuskia,jolla **** ei ole noussut sinne...js^ kirjoitti:Aivan näin kun muggo yllä mainitsi.
...mutta saman ikäistä ja saman kuntoista bemaria saat etsiä.
Itseasiassa bongasin E36 koppaisen,jossa kori oli kokonaan puhkiruostunut bensaluukun alta...nätinnäköinen peli oli muuten...
Esim. vastaavia läpireikiä korissa en ole tavannut opeleissa vm. 94 eteenpäin.
Nykyäänhän Opel on muuten laadukkain saksalais auto ja on ohittanut 2000 luvulla korroosion kestossa mm. BMW:n ja Mercedeksen...
http://www.tectyl.fi/uploads/g37c1.pdf
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
Niitä on moniakin, valitettavasti vain ne lippispäät pilaavat koheltamisellaan muiden 'maineen'.Megaman kirjoitti:Heh,ja saa etsiä myös sellaista bemarikuskia,jolla **** ei ole noussut sinne...js^ kirjoitti:Aivan näin kun muggo yllä mainitsi.
...mutta saman ikäistä ja saman kuntoista bemaria saat etsiä.![]()
Jajoo, ei toi Obelixikaan mikään ihan ruosteeton ole, siis tuo mikä nyt pihassa seisoo. Tarvii katsoa saako tuosta takaluukun kannesta vielä tehty (no okei saa mutta onko siinä järkeä) ehjää vai pitääkö tilata uusi raakakansi tilalle
-
Pistoolisankari
- OCF Member 2023

tuli mieleen yksi huvittava juttu mieleen noista tm testivoitoista. oltiin koulussa ja jostain löytyi 90-luvun alkupuolen tm jossa testattiin urheiluautoja ja mukana oli calibra, celica, 200sx, ja joitain muita ja calibrahan sen voiton sitten otti tuosta mm. ajettavuuden yms mukaan, koulukaveri on sitten nissan miehiä henkeen ja vereen eikä voinut ymmärtää kuinka niin vanhanaikasen näkönen paskakasa kun calibra voi voittaa 200sx (joka on hänen mielestään autoteollisuuden ehdotonta eliittiä) no sanoin kaverille että lue siitä lehdestä faktaa, ja käy ajamassa calibralla niin tiedät, itse olen ajanut calibralla todella vähän mutta tiedän että se on hyvä auto ajoltaan, kun mulla on itsellä ollut a-vectra ja se on hyvä auto ajaa, koskaan en ole 200sx ajanut, ja tuskin tulen ajamaankaan, ainakaan omallaAnodi kirjoitti:Totta turiset. TM 9/98 ja TM 3/1999 Astra voitti sekä kesä- että talvitestin. Täysiä pisteitä ajettavuudesta maantiellä ja ääritilanteissa. Mm. toyolle seiskaa jne. Ei ole tuulesta temmattua Opelin hyvä ajettavuus (jos nyt noihin lehtiarvosteluihin voi luottaa).gibba kirjoitti:Tuota itsekin ihmettelin. Aina kun katselee vaikka Tuulilasin tai Tekniikan Maailman vertailuja ja koeajoja niin aina Opelit ovat kärkisijoilla, tämä on täysin totta.
Taitaa nämä "Opel vihaajat" samalla vihata kaikkia eurooppalaisia, tai sakemanni-merkkejä.
Lukekaa TM ja TL:n keskustelupalstoja, kuinka siellä japski-intoilijat häiriköivät.
Joku aloittaa ihan asiallisen keskustelun tyyliin: "Olen useiden koeajojen jälkeen päättänyt valita Saabin ja Volvon välillä jne...."
Mutta heti seuraava viesti jotain: "Osta Tojota Avensis, täydellinen ajaa ja mukava ja hiljainen ja laadukas ja ...."
Lukekaa TM ja TL:n keskustelupalstoja, kuinka siellä japski-intoilijat häiriköivät.
Joku aloittaa ihan asiallisen keskustelun tyyliin: "Olen useiden koeajojen jälkeen päättänyt valita Saabin ja Volvon välillä jne...."
Mutta heti seuraava viesti jotain: "Osta Tojota Avensis, täydellinen ajaa ja mukava ja hiljainen ja laadukas ja ...."