Calibran kilometrit?

Keskustelua Opeleista
js^
'Kadett'
'Kadett'

Calibran kilometrit?

Viesti Kirjoittaja js^ »

Elikkäs olen uusi tämän merkin parissa. Miten paljo 16 tappisessa calibralla pystyy huoletta ajamaan? Olen katsellut vähän päälle 300tkm ajettua, hyvin huollettua vuoden -90 calibraa. Minkälainen riski on ostaa tuo?
Hootta
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Hootta »

se on ooppeli joka ei hajoo ja jos huonosti sattuu käymään että hajoo niin korjataan kysymällä täältä vinkkejä :D ja mä kyllä ettisin vähän vähemmän ajettua
js^
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja js^ »

Vai semmosta.:D onko muuten miten kalliita osat kyseiseen calibraan. Onko esim BMW:n tasolla?
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

tuon ikäisesssä autossa lähinnä se kunto ratkaisee, ainakin enemmän kuin kilsat. käyt katsomassa auton ja tutkit sen. Onko paljon tehty jo remonttia. Noilla kilsoilla alkaa olemaan puslat ym sellaiset aika moro että kyllä pieniin remontteihin joutuu varautumaan. Osat ei ole kalliita, Esim automuovista saa sopivasti eli entinen osatoimitus.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
js^
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja js^ »

Mitäs kannattaa calibrasta katella? onko jotain erityistä?
Vincent
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vincent »

Jos on 16V, niin niissä on tyyppivikana kansihalkeamia. Jos halkeama on joskus ollut, Se näkyy jäähdytinvedestä, onko siel öljyä. Jos kansi on korjattu, onko koeponnistettu? Onneksi minkätahansa opelmallin 16V kannet käyvät toisiinsa, joten ne ei oo ees kovin kalliita. Jos tuo kone on alkuperäinen, voisi toisaalta tässä mielessä todeta jopa hyväksi asiaksi!

Ja jos nälkä kasvaa syödessä, voithan hankkia sinne turbolla olevan vastaavan 16v koneen :P

Se on todettu, että auton kunto riippuu käyttäjästä, ei kilometreista. Osat ovat edullisia ja tuo kone on suht helppo korjata. Esim. jos epäilet ilmamassamittarin olevan rikki, sen voi testata lainaamalla kaverin autosta 2l 16V ilmamassamittaria ja opelmallin ei tartte olla sama (kokeiltu on, korjatkaa jos olen väärässä). Vähemmillä kilsoilla auto on tietty helpompi myydä jatkossa.

Onkohan tuo -90 malli coswortin tekemä kansi myös calibrassa? Ainakin se on Gsi Kadetissa, muistaakseni loppuvuoden malleissa. Myöskin takomännät taitavat olla.
Opel Astra 1.7 dti 2000, Opel Vectra 2.0 dti 1998
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
js^
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja js^ »

Vincent kirjoitti:Jos on 16V, niin niissä on tyyppivikana kansihalkeamia. Jos halkeama on joskus ollut, Se näkyy jäähdytinvedestä, onko siel öljyä. Jos kansi on korjattu, onko koeponnistettu? Onneksi minkätahansa opelmallin 16V kannet käyvät toisiinsa, joten ne ei oo ees kovin kalliita. Jos tuo kone on alkuperäinen, voisi toisaalta tässä mielessä todeta jopa hyväksi asiaksi!

Ja jos nälkä kasvaa syödessä, voithan hankkia sinne turbolla olevan vastaavan 16v koneen :P

Ilmamassamittarin vaihtoväli on siinä 60tkm, samoin tyhjäkäyntisäädin on vaihtokamaa.

Se on todettu, että auton kunto riippuu käyttäjästä, ei kilometreista. Osat ovat edullisia ja tuo kone on suht helppo korjata. Esim. jos epäilet ilmamassamittarin olevan rikki, sen voi testata lainaamalla kaverin autosta 2l 16V ilmamassamittaria ja opelmallin ei tartte olla sama (kokeiltu on, korjatkaa jos olen väärässä). Vähemmillä kilsoilla auto on tietty helpompi myydä jatkossa.

Onkohan tuo -90 malli coswortin tekemä kansi myös calibrassa? Ainakin se on Gsi Kadetissa, muistaakseni loppuvuoden malleissa. Myöskin takomännät taitavat olla.
Savusta varmaan myös pystyy päättelemään kannen kunnon?
Cobrian
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cobrian »

Vincent kirjoitti:Onkohan tuo -90 malli coswortin tekemä kansi myös calibrassa? Ainakin se on Gsi Kadetissa, muistaakseni loppuvuoden malleissa. Myöskin takomännät taitavat olla.
C20XE/C20LET -kantta on valmistanut sekä Cosworth että saksalainen Kolbe. Useimmat sanovat että Kolben kannet hajoavat helpommalla, itsekin voin tätä todistaa, yhden Kolben kannen olen jo saanut hajoamaan.
-(z)- Calibra 4x4 Turbo Keke Roßberg Edition 1992
/// Viitanen Racing \\\
--- Pussihousu Fan Club ---
Vincent
'Senator'
'Senator'
Viesti:

js -> mulla kun kansi halkes.. öljyt sekottuivat vesijärjestelmään, aiheutti painetta ja vesiputket menivät rikki. Se lieju tuli sitten ihan kaaressa, ihan ku laatta ois lentäny. Ei näkynyt millään tavalla pakoputken kautta savusta. Myös päästöarvot olivat aivan normaalit.

cobrian -> kyl ne hajoilee uudetkin gm:n kannet esim. 2.2 litrasen kannen tiedän hajonneen. Tosin en tiedä oliko tämä yksittäinen tapaus. Tuo mun kansi oli käsittääkseni coswortin tekemä kansi. Auto oli vuoden -90 loppuvuonna käyttöönotettu Gsi 16V.
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

talvella tossa avasin 355 tuhatta ajetun xe:n ja alakerrassa oli kyllä kaikki ok,mutta kannessa kyllä pakopuolen ohjurit oli kyllä jo kuluneet(mitä ne on kyllä yleensä jo n.250 000 ajetuissakin.paininkupit noissa enemmän ajetuissa voi myös naputtaa,mikä ei ole niinkään vika vaan ominaisuus niinkuin muissakin 16v moottoreissa.ei noissa niinkään tekniikan puoleen kannata huolestua vaan etsi mielummin korin ruosteet,se on yleensä suurempi murhe opeleissa.
Todennäköisesti väärässä.
Vincent
'Senator'
'Senator'
Viesti:

viesti korjattu.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Vincent kirjoitti:Jos on 16V, niin niissä on tyyppivikana kansihalkeamia.
Aika harvassa taitaa olla haljenneet kannet valmistettujen moottorien määrään nähden,joten varsinaisesta tyyppiviasta en välttämättä puhuisi.

Riskialttiimmat kannet on nuo kolben kannet muistaakseni -93 eteenpäin.
Vanhemmissa materiaali oli vielä kestävämpää.
Coscastin kansissa ongelmaa ei juuri sen enempää ole ollut,kuin muittenkaan autojen kansissa.
Vincent
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Anteeksi. Nimenomaan tarkoitin tuota että näissä kansissa on esiintynyt/ilmennyt halkeamia. Eivät tietenkään ole tyyppivika kun ajattelee valmistusmääriä. Tämä korjaukseksi.

Tuolloin, kun mulla halkesi kansi ja etsin käytettyä ehjää kantta tilalle, löytyi 3 muuta kohtalotoveria. Eräs oli hitsannut kannen kuntoon :o Erään olen kuullut putkittaneen kannen.

Se mun Gsi 16V kansi halkesi talvella ja auto oli Saksan tuonti. Olis mielenkiintoista tietää, oliko kenties muillakin haljenneet esim. talvikylmällä.
MakeTku
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja MakeTku »

Vincent kirjoitti:
Se mun Gsi 16V kansi halkesi talvella ja auto oli Saksan tuonti. Olis mielenkiintoista tietää, oliko kenties muillakin haljenneet esim. talvikylmällä.
Ai meinaatko että tänne suomen todella marginaalisille markkinoille on tehty autoja jollain omilla paremmin pakkasta kestävillä kansilla :o
Vincent
'Senator'
'Senator'
Viesti:

MakeTku kirjoitti:
Vincent kirjoitti:
Ai meinaatko että tänne suomen todella marginaalisille markkinoille on tehty autoja jollain omilla paremmin pakkasta kestävillä kansilla :o
En toki sitä, vaan että voisiko jollain seikalla -tässä tapauksessa pakkaset- olla yhteyttä halkeamisiin. Tähän mun täytyy lisätä lisätä, että mua joskus sanotaan filohsooviksi ko funtsin asioita ehkä turhankin monelta kantilta :oops:
Vastaa Viestiin