Opel saksasta

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
dam
'Senator'
'Senator'

Opel saksasta

Viesti Kirjoittaja dam »

Paljon puhuttu aihe josta löytyi myös vanhoja topikkeja mutta haluisin tähän hieman tietoa hyvistä tuontifirmoista esim. Turun seudulla (myös muut käy)

Ja hieman mielipiteitä seuraavista autoista:

Astra 2.0 sport (ilmastoinnilla, järkevämpää tuoda vapari opc?)
Calibra V6 (kulutukset, varaosienhinnat, huollot, VEROT)
Calibra turbo (^samat)
Vectra 2.0 sport 00-01

Kiitokset
nyk: E30
ex: Astra Sport 16V '95 & Kadett GSi 16V '88
J@gr
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja J@gr »

Mulla myös suunnitelmissa hommata auto ulkomailta. Eli henkilökohtaista kokemusta ei tuontifirmoista vielä ole. Mutta tämä vaikuttaisi asialliselta:
http://hometown.aol.de/jormahaikonen/ho ... llbau.html
ex. Astra G -01 3d 2.0 turbo
Honda S2000 -03
mikkis
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja mikkis »

Hakekaa itse autonne, saatte ainakin sellaisen kuin haluatte. Itse en tuonti firmoja juuri käyttäisi. Monilla vain valitettavasti kriteerinä mahdollisimman nopea kauppa eikä ammattitaitoa kaikkiin merkkeihin.

Tuon linkin kustannuksilla hakee auton jo itse kevyesti kaikkine kuluineen. Työtähän se tietysti vaatii ja aikaa viikon verran, mutta saapahan juuri sellaisen katiskan kuin itse haluaa.
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Meska
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Meska »

Tai otatte asian osaavan oppaan mukaan. Homma toimi että ilmoitin hänelle minkälaisen haluan (vaikka mobilesta), hän teki kyselyt ja varasi auton. Sen jälkeen hoiti kaiken saksassa, majoituksen, vuokraauton yms.

Tekee harrastuksena ja tuo itekkin milloin mitäkin mukanaan suomeen. Voi sanoa että oli todella kiva vain ottaa asiat loman kannalta koska kaikki toimi todella hyvän. Olisin ainakin itse aika ollut hukassa jos olisi pitäinyt yksin lähteä matkaan ilman kielitaitoa vaikka låntåå sujuukin erinomaisesti.
BMW M3 E92 Coupé
dam
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja dam »

Meska kirjoitti:Tai otatte asian osaavan oppaan mukaan..
mitenkäs tämä homma tarkemmin toimii, katsooko opas autoa etukäteen ettei suotta mene pommia hakemaan? mitä kustantaa ja mistä kannattaa kysellä?

toki olisi mukava lähteä, ajelis satamaan sieltä vaan :)
mikkis
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja mikkis »

dam kirjoitti:katsooko opas autoa etukäteen ettei suotta mene pommia hakemaan? mitä kustantaa ja mistä kannattaa kysellä?
toki olisi mukava lähteä, ajelis satamaan sieltä vaan :)
Osta sompsa.fi:stä auto saksasta kirja, aika tyhjentävä opas kauppakirjoineen. Pääsee ensi kertalainenkin hyvin jyvälle systeemistä. Katsot mobile.de tms ainakin 10-15 katiskaa valmiiksi ja suunnittelet reitin. Tarkemmat ajo-ohjeet kohteisiin viamichelin.de. Lento esim Germanwins tai AirBerlin. Kaveri mukaan, koska et pysty yksin ajamaan kahta autoa ja takaisin tullessa yksin on aika huono navigoida (yksin) pelkän kartan avulla. Navi jos mukana iso helpotus.

Jos jonkun "oppaan" tai diilerin palkkaat, muista että sen ainoa motivaatio on raha. Rahalla se katsoo sinulle vaikka sata autoa ennakkoon. Heidän kustannuksilla teet jo useamman reissun. Helpompaahan se tietysti on :lol:

Itse muutaman auton hakeneena suosittelen, sinne vaan sekaan. Vastuuhan lopussa on kuitenkin sinulla -> sinä esittelet vaihtoehdot ja teet osto päätökset näkemättä autoa. Jos katiska susi, ei kuitenkaan voi syyttää kun itseään. Kaikki autot näyttää kuvissa helmiltä ja paikan päälläkin vielä hyvinkin erilaiselta eri katsojan silmissä.

Rohkeutta, ennen kaikkea malttia ja tervettä skeptisyyttä niin hyvä tulee.
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
dam
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja dam »

kiitos vihjeestä ;)

pitää harkita jos menis käymään, tietysti uudempaa on helpompi lähtee hakee. jos vähääkään ymmärtää..

silti kaiken varalta kysyn onko jollain kokemusta ottoauto.de autontuonnista..
Hannu84
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Hannu84 »

Itse tuotatin auton helmikuussa 2006. Auto oli Astra G -98 2.0
Käytin välitysfirmaa joka sijaitsee Helsingissä.
http://www.ahonautoliike.fi

Auto on toiminut moitteettomasti. Lisäksi erittäin hyvät pisteet siitä tuolle liikkeelle on se että piti todella hyvin ajan tasalla. Kertoi kokoajan että missä mennään ja antoi arvosanansa autoille. Otti välityspalkkiota noin 600 € + rahti. joten ei paha. ( jotkut ottavat 1000 € )
Opel Astra G 2.0 Sport, 98
Vastaa Viestiin