Myllytys
Mulla oli ennen astraa -94 Toyota Carina E. Sekin oli väriltään punainen ja sattuipa olemaan vielä samanlainen sävyongelma, kun etulokasuoja ja ovi oli maalattu kolarin jäljiltä. Myllytys auttoi tossa tapauksessa tasaamaan värieroa uudestaan maalattujen kohtien ja muun auton välillä. Kokonaan myllytys ei värieroa poista, jos ero suuri, mutta tasoittaa kumminkin. Lisäksi kaikki pikkunaarmut, harjapesun jäljet ja auringon polttamat jäljet lähtivät. Mulle homman teki yks tuttu, mutta ei pitäis olla sietämättömän kallista liikkeissäkään.
<font size=-1>[ This Message was edited by: sammy13 on 2003-02-20 12:17 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: sammy13 on 2003-02-20 12:17 ]</font>
Itsetehtynäkin tuo onnistuu esim.Glymin sooseilla kätevästi jos omistaa tai saa lainattua sellaista epäkesko hiomakonetta jossa on nopeuden säätö(liian suuri pyörimis nopeus polttaa maalipinnan).Tokihan Glymin hiovaa voi käsipelilläkin kiillottaa,mutta hiova vaikutus ei ehkä ole ihan niin suuri kuin koneellisesti tehtynä.
- opelmeister
- 'Senator'

En kyllä menisi ketään neuvomaan tässä asiassa omatoimisuuteen! On aika riskaabelia hommaa alottelijan ryhtyä myllyttämään. Palaa nimittäin helposti maali nurkista ja pokkauksista puhki. Kevyempää käsin tehtävää vähän hiovalla aineella kiillotusta voin suositella. Näitä aineita on ainakin Korrekilla ja Auto Glymillä. Näillä pinnasta hiotaan ohut kerros pois, jolla saadaan hapettumat yms. pois, jonka jälkeen kiillotetaan normaaleilla vahoilla.
Btw: Punainen ja valkoinen maali ovat molemmat herkimpiä laikkuuntumaan ja menettämään kiiltonsa sekä sävynsä.
Btw: Punainen ja valkoinen maali ovat molemmat herkimpiä laikkuuntumaan ja menettämään kiiltonsa sekä sävynsä.
"Ei se tehon tuotto, vaan sen kesto.." -X10XE-
Oon kanssa kuullut kauhutarinoita siitä minkälaista jälkeä voi syntyä, kun osaamaton ti-mies rupee pulaamaan hioma-aineiden ja epäkeskohiomakoneen kanssa. Kannattaa maksaa siitä, että homman tekee ammattimies, ettei mee entistä huonommaksi maalipinta. Hintahan riippuu aika pitkälle siitä missä kunnossa maalipinta on ja minkä värinen auto on kyseessä. Uskoisin, että 80€:lla pitäis selvitä.
<font size=-1>[ This Message was edited by: sammy13 on 2003-02-20 15:41 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: sammy13 on 2003-02-20 15:41 ]</font>
Olen hionut astran nyt kaksi kertaa kevyesti käsin ja jälkeen olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.
Valkoiseen väriin tosiaankin ilmestyy läiskiä pitemmän päälle. Hiomatahna (merkkiä en muista, mutta ihan perus autotarvikekamaa), kangasrätti ja oikein hyvässä valossa tehty huolellinen hionta teki kyllä ainakin tuolle oman autoni pinnalle todella hvyää. Sitten vaan pesu ja kunnolliset tuplavahaukset päälle ja kylläpä taas kelpaa pintaa katsella.
Valkoiseen väriin tosiaankin ilmestyy läiskiä pitemmän päälle. Hiomatahna (merkkiä en muista, mutta ihan perus autotarvikekamaa), kangasrätti ja oikein hyvässä valossa tehty huolellinen hionta teki kyllä ainakin tuolle oman autoni pinnalle todella hvyää. Sitten vaan pesu ja kunnolliset tuplavahaukset päälle ja kylläpä taas kelpaa pintaa katsella.