Riesana on Astra G:n kojelaudasta kuuluva pärähtely esim. mukulakivikaduilla ja muissa epätasaisuuksissa. Mielenkiintoista on se, että pärinä kuuluu, kun käyttää ilmastointia. Ilmeisesti joku muoviosanen riemastuu viiletessään ja alkaa elämöidä...
Kuvittelin äänen tulevan tuulilasin ilmasuuttimesta, koska ääni tuntuisi paikallistuvan sinne suunnalle-mutta ei, pärähtelee myös vaikka tuon muoviritilän ottaa poiskin. Olen myös kiristellyt ne ruuvit sieltä kojelaudan yläpuolelta, eikä auta sekään.
Nyt kaivataan ehdotuksia, mitä vielä voisi tarkistaa? Koko kojelautaa en viitsisi tuon vaivan takia kuitenkaan purkaa...
Kojelauta pärisee
Sama vika minun Astrassa. Muuten menee hiljaa, mutta kivikaduilla muovit alkavat pärisemään. Lohdutuksen sana, tutulla saman ikäinen Golffi on vielä kauheampi. Nitisee jopa asfaltilla
Omat havainnot.
Kaikkein pahin pärinä kattoverhoilun sisällä oleva mikä lie sähkö pistoke, joka pääsee kolisemaan peltiä vasten. Korjaus: Verhoilua raottaa hieman ja teippaa johdot kiinni kattoon.
Myös hansikaslokeroa voi olla syytä kiristää. Kohtalaisen raskas muovijärkäle pääsee helposti heilumaan. Tämäkin minulla pärisi.
Ihan pienet nitinät ja sirinät poistuvat ruikkimalla silikoni-voiteluainetta. Tällainen esim. tuulilasin alapuoleinen imaritilä.
Omat havainnot.
Kaikkein pahin pärinä kattoverhoilun sisällä oleva mikä lie sähkö pistoke, joka pääsee kolisemaan peltiä vasten. Korjaus: Verhoilua raottaa hieman ja teippaa johdot kiinni kattoon.
Myös hansikaslokeroa voi olla syytä kiristää. Kohtalaisen raskas muovijärkäle pääsee helposti heilumaan. Tämäkin minulla pärisi.
Ihan pienet nitinät ja sirinät poistuvat ruikkimalla silikoni-voiteluainetta. Tällainen esim. tuulilasin alapuoleinen imaritilä.
Onneksi täälläpäin on vähän mukulakivikatuja, eikä kivikaduilla tarvitse ajaa niin kovaa, että paikat putoavat hampaista.
Valitettavasti minulla on ongelma. En kestä jos autossa alkaa jokin osa nitistä. Minulta palaa hihat välittömästi ja loppupäivän olen kuin perseeseen ammuttu karhu.
Kun autoa ostin, niin kiinnitin erityistä huomiota tähän laatuvaikutelmaan, siis ei ylimääräisiä ääniä. Moottori ei saa kolista/kilistä kierrosalueella 500-7000rpm, ei tietenkään tuulensuhinoita, renkaat valitettavasti kuuluvat turhan paljon sisälle.
Koska kyse on kuitenkin 6-vuotiaasta autosta, niin en tietenkään aivan täydellisyyttä vaadi.
Toisaalta koeajojen perusteella edes 70 000€ uusi väyrynen ei tässä suhteessa ihastuttanut, tomaatti piti ihme surinoita.
Iso Audi oli kyllä hyvä, mutta auto oli ihmekyllä manuaali laatikolla
Valitettavasti minulla on ongelma. En kestä jos autossa alkaa jokin osa nitistä. Minulta palaa hihat välittömästi ja loppupäivän olen kuin perseeseen ammuttu karhu.
Kun autoa ostin, niin kiinnitin erityistä huomiota tähän laatuvaikutelmaan, siis ei ylimääräisiä ääniä. Moottori ei saa kolista/kilistä kierrosalueella 500-7000rpm, ei tietenkään tuulensuhinoita, renkaat valitettavasti kuuluvat turhan paljon sisälle.
Koska kyse on kuitenkin 6-vuotiaasta autosta, niin en tietenkään aivan täydellisyyttä vaadi.
Toisaalta koeajojen perusteella edes 70 000€ uusi väyrynen ei tässä suhteessa ihastuttanut, tomaatti piti ihme surinoita.
Iso Audi oli kyllä hyvä, mutta auto oli ihmekyllä manuaali laatikolla
-
Meska
- 'Senator'

- Viesti:
LOLLEROastra1.6 kirjoitti:Valitettavasti minulla on ongelma. En kestä jos autossa alkaa jokin osa nitistä. Minulta palaa hihat välittömästi ja loppupäivän olen kuin perseeseen ammuttu karhu.
BMW M3 E92 Coupé