A-Omegan surkeat ajovalot...

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Moi!
Onkos kellään muulla samantapaisia kokemuksia huonoista Omegan valoista. Kyseessä on karvalakki-umpio,josta puuttuu lisäpitkät.

Eli heijastinpinnat on ehjät ja puhdistettu + umpioiden lasit vaihdettu uusiin.
Ne ei anna oikein valkoista valoa,vaikka olen kokeillut sellasia + 30 enemmän valotehoa antavia polttimoita ja sitten 80/100 W polttimoita.Akun latausjännite on 14,4 V ja uusi akku.

Onko vika johdoissa vai missä,täytyisköhän mitata se jännite lampun kannalta,että näkis onko häviöitä?

Pitkien valokuvio on muuten tosi epämääräinen,joten ei se umpiokaan mikään huippu ole.Valmistaja oli C-kirjaimella alkava,en muista tarkemmin :wink:
Niki
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Niki »

Ei ole vakioumpioissa kehuttavaa, mutta kyllä niillä kuitenkin pärjää. Valokuvio on kyllä hieman outo, sellainen matala ja leveä, pidemmälle pitäis näyttää...
Itse kyllästyin vakiovaloihin, ja nyt keulalla on (muistaakseni) Hella Rallye 3000FF -lisäpitkät. Nyt näkyy jo vähän paremmin.
Jos ei tehokkaammat polttimot tai paksummat johdot auta, niin ruuvaa lisävalot kiinni, niin jospa sitten näkis paremmin.

edit: Ja vielä mainittakoon, että pimeällä kun ajaa, niin ei ole väliä ajaako parkit vai lyhyet päällä. On vakiopolttimoilla lyhyet nimittäin ihan uskomattoman huonot! Tehokkaammat polttimot on ollut hankintalistalla jo kauan...
Ettei ne umpiot olleet merkiltään Carello tjsp?

<font size=-1>[ This Message was edited by: Niki on 2003-02-09 21:42 ]</font>
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Kyllä lampuille kannattaa ehdottomasti laittaa releet ja paksummat johdot.

Vakiot johdot ei kovin kummoiset ole paksuudeltaan joten isommista polttimoistakaan ei ole apua ennenkö johdot on vedelty.

Kokeile huviksesi, tuskin ainakaan petyt.

Itsellä on ollut vain Hellan ja Boschin umpioita ja kyllä niillä ainakin pärjää kovasti kun vaan polttimoille tulee tarpeeksi sähköä.
Haba
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Haba »

Onko kokemusta tavallisten ja niiden lisäpitkällisten umpioiden välisestä erosta? Olisin kiinnostunut niistä lisäpitkä mallisista valoista jos jollakin olis kohtuu hintaiset.
Harrastepeli Astra H TwinTop
pero
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja pero »

Lisäpitkällisiä saa kohtuuhinnalla Motonetista uutena. Lyhyissä ei ole eroa, mutta pitkät on tosi hyvät. Aika loogista... -88 malliin saakka on todella ohuet johdot, 0,75 neliömm lampuille. Haynesin kytkentäkaavioitten mukaan uudemmissa on 1,5mm, mutta niistä minulla ei ole kokemnusta. Auttaa aika paljon kun laittaa sulakkeet ja releet laturin ja lamppujen väliin. Laturillahan on vielä aavistuksen enemmän jännitettä kuin akulla. Tämän muutoksen jälkeen ei enää voi käyttää niitä +30% paskoja kun ne ei kestä kuin 3kk.
antzu
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antzu »

Itse olen hyvin tyytyväinen lisäpitkillä oleviin umpioihin. Valo tehoa on aivan riittävästi ilman rele virityksiäkin, ja referenssiluvut yhteenlaskettuna on tasan 75. Toinen umpio on hellan ja toinen valeon, eikä niissä oikeastaan ole mitään eroa.
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Onko kaikissa 3000 malleissa lisäpitkälliset umpiot?
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

On ainakin tehtaalta lähtiessä.
OMEGA
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja OMEGA »

jaa on vai?ei mulla ainakaan ole.auto on-88 3000.
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

No sehän on kumma, ehkä ne ei sitten ole vakiona. Mutta itse en vaan muista nähneeni sellaista 3000:sta missä niitä ei olisi vaikka olen niitä aika monta kuitenkin nähnyt...
JiiPee
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Mullakin on 3000:ses lisävalolliset umpiot enkä muista myöskään nähneeni 3000:sta mis ei olisi lisävaloumpioita...

JiiPee
cockjerry
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja cockjerry »

Miten tuo johdotus rele systeemi niinku käytännössä asennetaan, paraneeko valoteho paljonkin? auto on 91 2.0 omppu

<font size=-1>[ This Message was edited by: cockjerry on 2003-02-17 21:09 ]</font>
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Onko kukaan asentanut Bilteman paksumpaa valojohtosarjaa autoonsa, tuliko lisää valotehoa?
Termos
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Termos »

Ei mullakaan oo 3000:ses lisäpitkii umpiossa
Vastaa Viestiin