ns-kevyet aluvanteet vs ns.normaalipainoiset alut...
Noh autohan mulla ei ole Opel enää, mutta vanteista..
Itte heitin 16" bemun orkkisalujen tilalle 18" replica vanteet ja ero oli todella selvä. Ne 18" painaa kun synti ja mun 325ci hyyty kiihdytyksessä todella paljon. Vastaavasti kulutuskin kasvoi aika reilusti. Jarrutukset pitää tehdä ronskimmin jne. Eli ei ne paskaa puhu tuolla aiempana.
Tarkoitus on ensi keväänä myydä nuo verkkopainot ja hankkia 17" Ultraleggerat... Tuli vaan jo skrabattua noita vanteen reunoja joten...
Ja 18" on paska ajaa, sanokaa mitä sanotte.. Ei näillä suomen teillä kauaa jaksa tollasilla kivillä jytistää kun vielä vetelevät minne sattuu. Tietty jos tykkää aktiivisesta ajelusta niin mikä jottei mutta henk. kohtaisesti matka saisi taittua tasaisesti ja äänettä...
Itte heitin 16" bemun orkkisalujen tilalle 18" replica vanteet ja ero oli todella selvä. Ne 18" painaa kun synti ja mun 325ci hyyty kiihdytyksessä todella paljon. Vastaavasti kulutuskin kasvoi aika reilusti. Jarrutukset pitää tehdä ronskimmin jne. Eli ei ne paskaa puhu tuolla aiempana.
Tarkoitus on ensi keväänä myydä nuo verkkopainot ja hankkia 17" Ultraleggerat... Tuli vaan jo skrabattua noita vanteen reunoja joten...
Ja 18" on paska ajaa, sanokaa mitä sanotte.. Ei näillä suomen teillä kauaa jaksa tollasilla kivillä jytistää kun vielä vetelevät minne sattuu. Tietty jos tykkää aktiivisesta ajelusta niin mikä jottei mutta henk. kohtaisesti matka saisi taittua tasaisesti ja äänettä...
530DAT M-sport -05
Re: hmmm
No jos toi Hondan pelti vanne painaa 6X15" sen about 9.2kg niin vois sen Vectran (6½X16" ?) vanteen paino olla jossain 10kg/kpl, ehkä ylikin... (silkka arvaus)paapaa33 kirjoitti:paljonkohan orkkis Vectra C peltivanne painaa...->ei mitään hajua![]()
Mutta kaipa tuommoinen kevyt-aluvanne n.7 kg on nykyisiä kevyempi..kai...
t.K
Minkä kokoisia vanteita olet suunnittelemassa alle?

Itseni ei ainakaan ole tarvinut hirveästi miettiä pitääkkö autossa vakio 15" taottuja vanteita vai tuumaa paria isompia (tai edes samankokoisia) "mageita" halppis tinavalupalloja. Kuten edellä mainittu niin tasapainotus on se missä viimeistää valinta selviää. Puhtaasti positiivisia kokemuksia on oikeastaan vain vakio (BBS) ja AC Schnitzer (made by OZ) vanteista.
Re: hmmm
235/40/18 on varmaan se kompromissi kokoJS34 kirjoitti:No jos toi Hondan pelti vanne painaa 6X15" sen about 9.2kg niin vois sen Vectran (6½X16" ?) vanteen paino olla jossain 10kg/kpl, ehkä ylikin... (silkka arvaus)paapaa33 kirjoitti:paljonkohan orkkis Vectra C peltivanne painaa...->ei mitään hajua![]()
Mutta kaipa tuommoinen kevyt-aluvanne n.7 kg on nykyisiä kevyempi..kai...
t.K
Minkä kokoisia vanteita olet suunnittelemassa alle?
kevyitä vanteita löytyy myös kromisina hmmm... alustasarjan jäljiltä meno on jo nyt aika kovaa vaikka alla orkkis 215/55/16 peltivanteet alla. saa nähdä muuttuuko lopulta tiejyräksi meno
tuli jopa hieman hullu ajatuskin mieleen laittaa lopulta 17" alut alle..mutta
tän kokoisessa autossa ne voi näyttää hulluilta 18" kokoon verrattuna?
aivan hullua että orkkis vanteet on 16" kokoa heh heh lilliputti koko
t.K
:)
jos näöllä ei niin kauheeta väliä niin...JJ kirjoitti:itellä on noi compon mo:t 17x8 ja painaa pelkkä vanne 24 pounds = 10.8kg
eipä ne kevyet oo mutta kestää
5.44 kg / kipale: 17"
http://www.importtuner.com/features/030 ... v101_z.jpg
mielipiteitä?
yeh
no itse rupesin ajattelemaan et jos edes jonkin verran vaikuttaasquealer kirjoitti:noihan on hianot!
positiivisella tavalla ajoon ns.kevyt aluvanne niin olkoon sitten näön
kustannuksella
Re: yeh
Ei mammaa kannata kuunnella vanteen ostossa, ostaa sellaset kun itse tahtoo ja sanoo mammalle että ajelee nätisti eikä romurallia...paapaa33 kirjoitti:no itse rupesin ajattelemaan et jos edes jonkin verran vaikuttaa
kustannuksellavaimo ei ole samaa mieltä kanssani
![]()
Meilläkään mamma ei tykkä mun auton kyytistä, kuulemma on niin kuin ajais pelkillä vanteilla.
No ei sillä, saattaahan se mennä ittelläkin vanne solmuun, joten turha se on toista syytellä...

Re: yeh
no näinhän se asia taitaapi ollaJS34 kirjoitti:Ei mammaa kannata kuunnella vanteen ostossa, ostaa sellaset kun itse tahtoo ja sanoo mammalle että ajelee nätisti eikä romurallia...paapaa33 kirjoitti:no itse rupesin ajattelemaan et jos edes jonkin verran vaikuttaa
kustannuksellavaimo ei ole samaa mieltä kanssani
![]()
![]()
Meilläkään mamma ei tykkä mun auton kyytistä, kuulemma on niin kuin ajais pelkillä vanteilla.
No ei sillä, saattaahan se mennä ittelläkin vanne solmuun, joten turha se on toista syytellä...
-
Meska
- 'Senator'

- Viesti:
Re: :)
Hmmm noi vois istua ihan hyvin coupeen... Malli/hinta? Näyttää vaan uhkaavasti linkin perusteella että vain nipponeihin... Enkeillä on kanssa ihan hyvän näkösiä/painosia valsseja mutta tuoko niitä kukaan suomeen?paapaa33 kirjoitti:jos näöllä ei niin kauheeta väliä niin...JJ kirjoitti:itellä on noi compon mo:t 17x8 ja painaa pelkkä vanne 24 pounds = 10.8kg
eipä ne kevyet oo mutta kestää
5.44 kg / kipale: 17"
http://www.importtuner.com/features/030 ... v101_z.jpg
mielipiteitä?
BMW M3 E92 Coupé
Re: :)
Meska kirjoitti:Hmmm noi vois istua ihan hyvin coupeen... Malli/hinta? Näyttää vaan uhkaavasti linkin perusteella että vain nipponeihin... Enkeillä on kanssa ihan hyvän näkösiä/painosia valsseja mutta tuoko niitä kukaan suomeen?
En nyt äkkiseltään löytänyt Enkein maahantuojaa, mut Drift Style:ltä vois kysästä oisko niillä mahdollista tuoda sellasia maahan. > http://driftstyle.fi/shop/
Ne muutenkin tuo noita suomessa harvinaisempia japsi vanteita maahan.
Edit: Tuolla ainakin ois yks Enkei valikoimassa... > http://www.aluvanne.com/site?node_id=2