Olen kiitollinen jos joku jaksaisi tähän minulle vastata...
Renkaat Astraan
Renkaat Astraan
Omistan Astra G Hatchbackin ja tahtoisin siihen vaihtaa uudet kesärenkaat alle. Tuossa olen taulukkoja selaillut ja ajattelin vielä kysellä ja varmistella asiaa viisaammilta
Astani on 1.6l -00 malli jossa on nyt vakiona 185/60-15 renkaat, käyvätkö 215/35-18 tai 215/35-19 renkaat seuraavilla vanteilla 7-7½" leveydellä kyseiseen autoon?
Re: Renkaat Astraan
Overlay kirjoitti:Omistan Astra G Hatchbackin ja tahtoisin siihen vaihtaa uudet kesärenkaat alle. Tuossa olen taulukkoja selaillut ja ajattelin vielä kysellä ja varmistella asiaa viisaammiltaAstani on 1.6l -00 malli jossa on nyt vakiona 185/60-15 renkaat, käyvätkö 215/35-18 tai 215/35-19 renkaat seuraavilla vanteilla 7-7½" leveydellä kyseiseen autoon?
Miksei ne kävisi, riippuu tieten ET:stä mikä niissä vanteissa mahdollisesti on, eli puuttu se toinen olennainen mitta?
Mut toisaalta kun ajattelee tota autoja ja sen tekniikkaa niin en kyllä suunnittelisi siihen 17" suurempaa vannetta alle.
Saattaa tulla aika huimat kulutukset jollaki 19" halavoilla ja raskailla vanteilla ja ei se auto jaksa liikkua noin suurilla vanteilla mihinkään, voima vaan loppuu kertakaikkiaan koneesta kun vierivä massa kasvaa rajusti.
Tietenkin jos niihin vanteisiin satsaa rahaa enemmän ja hankkiin kevyemmät vanteet, niin se asiaa kompensoin vähän, mutta ei sekään saa ihmeitä aikaan.
Yleensä sitä lompsitaan kauppaan ja ostetaan ne halvimmat vanteet mitä siellä on myytävänä ja pultataan ne tyytyväisinä alle.
Vanteessa kun tuppaa laatu ja hinta jossain määrin kulkea käsikädessä niin ei sitä tolla em periaatteella hyvä tule.
Ei millään pahalla, mut itse toki päätät millasiin vanteisiin/renkaisiin rahasi sijoitat...

-
Blitzkrieg
- 'Kadett'

Hienothan ne isot vanteet on. Mutta tuntuis olevan "melko" äänekkäät G astrassa. Mulla 17" ja eräässä toisessa keskustelussa on käynyt ilmi että rengasmelu nousee Astrassa aika lailla kun laittaa suurempaa rengasta ja matalampaa ja kovempaa nakkia alle. Itsehän päätöksen toki teet. Jos ei rengasmelu haittaa(ja sterkoista löytyy tarpeex tehoa sen peittämiseen
) niin mikäs siinä. 19" tuumasia ite epäilen et mahtuuko...?
Itsekin vähän funtsinut noita suurempi vanteita, mutta eipä esim. 19 tuumaisia juuri edes 8½" kapeampia ole.
8 tuumaista löytyy jostain malleista ja uskoisin melkein että se olisi (ainakin itselleni) se levein mahdollinen madalluksen kanssa.
Joku voisi heittää kokemuksia (jos on) 19" vanteista normi 3/5 ovisessa G Astrassa.
Mahtuuko alle ilman mitään modailuja pelteihin ym? Ja minkä kokoiset (leveys, et) mahtuu jos mahtuu?
Myös 18":sista voi kertoa samat.
Todennäköisesti joutuisi kuitenkin pidättäytymään 18 tuumaisessa pulttijakojen, et-lukujen ja vannekokojen sekamelskassa.
Mitä muita muuten tuollaisia vannepaikkoja on netissä kuin www.rengasmaailma.fi jossa voi selailla myytäviä vanteita helposti
ja näkee hinnat ja kokoluokat samalla vilkaisulla?? Kertokaapa.
ps.Ei tule nyt nopeasti mieleen (kuvia) kun tästä 3/5-ovimalli Astrasta 19 tuumaisilla. Foorumillahan sitten on muutama farkku ja coupe pyörinyt tietysti.
Onko muuten farkun ja 3/5-ovimallin pyöränkoteloissa ym oleellisissa eroja? Kun niihinhän täällä on upotettu 20 tuumaisiakin.
8 tuumaista löytyy jostain malleista ja uskoisin melkein että se olisi (ainakin itselleni) se levein mahdollinen madalluksen kanssa.
Joku voisi heittää kokemuksia (jos on) 19" vanteista normi 3/5 ovisessa G Astrassa.
Mahtuuko alle ilman mitään modailuja pelteihin ym? Ja minkä kokoiset (leveys, et) mahtuu jos mahtuu?
Myös 18":sista voi kertoa samat.
Todennäköisesti joutuisi kuitenkin pidättäytymään 18 tuumaisessa pulttijakojen, et-lukujen ja vannekokojen sekamelskassa.
Mitä muita muuten tuollaisia vannepaikkoja on netissä kuin www.rengasmaailma.fi jossa voi selailla myytäviä vanteita helposti
ja näkee hinnat ja kokoluokat samalla vilkaisulla?? Kertokaapa.
ps.Ei tule nyt nopeasti mieleen (kuvia) kun tästä 3/5-ovimalli Astrasta 19 tuumaisilla. Foorumillahan sitten on muutama farkku ja coupe pyörinyt tietysti.
Onko muuten farkun ja 3/5-ovimallin pyöränkoteloissa ym oleellisissa eroja? Kun niihinhän täällä on upotettu 20 tuumaisiakin.
Kyllä sinne pitäs mennä esim. 7½X19 ET37-45 haarukassa ihan hyvin 225/30-19 renkaalla, renkaan halkaisia 622mm ja kehämitta 1888mm
...tai vanteena joku 8X19 ET40.
Noi on lonkalta heitettynä, mää voin noita iltasella kun kotia tulen tarkastella paperilla enemmän niin saa tarkempaa tietoa, mut jos jollain on oman käden kokemusta niin kertokoon, se kait parasta tietoa.
...tai vanteena joku 8X19 ET40.
Noi on lonkalta heitettynä, mää voin noita iltasella kun kotia tulen tarkastella paperilla enemmän niin saa tarkempaa tietoa, mut jos jollain on oman käden kokemusta niin kertokoon, se kait parasta tietoa.