Olen opelin suhteen kokematon, enkä autoa juuri tunne. Sen tiedän että tuo ensimmäinen malli tuota vectraa voi olla riski ja että kaaret noissa ruostuu. Kävin koeajamassa yhtä toista 1.6 vectraa ja pidin ajotuntumasta ja hiljaisuudestaja muutenkin koko autosta! Nyt on vain kyse siitä uskallanko LUOTTAA auton kestävyyteen, kun sitä niin paljon parjataan.Kyseisessä yksilössä oli takakontissa kosteutta ja moottorin häiriövalo paloi. Se oli ajettu 188 tkm ja hintaa 5500. Tuota vectraa en olisi siis ostamassa vaan tuon 260 tkm ajetun 1.6 vm 96, koska budjetti on rajallinen.
Olen ajanut nyt honda civic lsi:llä vm 92 ja ja sitä ennen vuotta vanhemmalla honda accordilla. Niin pettynyt olen hondiin ollut että jopa ennen kovasti karttamani opel on nyt vahvasti osto mielessäni.
Kysynkin teiltä joilla on kyseisestä vectrasta tietoa ja kokemuksia mitä kannattaa katsoa noissa kun ryhtyy hieromaan kauppaa ja ovatko edellä kertomani viat/kokemukset opelin tyyppivikoja ja paljonko suunnilleen tuolla 1.6 moottorilla on kilometreinä elinaikaa? Ja ihan oikeasti onko noissa kokoajan jotain pientä laitettavaa vai kävisikö tuollainen autosta
Toisena vaihtoehtona pitäisin e carinaa jotain vm 92-94. Kumpikohan lie luotettavampi auto.