Sisustan maalausta (A Vectra)

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
pebe
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja pebe »

Nyt olisi tähtäimessä maalata vähän sisustan osia, joten pelivinkit olisi tarpeen.
Eli onnistuuko hyvin tavallisella spraylla, vai pitääkö tuhlata omaisuus sisustamaaleihin?
pohjatyöt? riittääkö puhdistus silikoonista ja muusta paskasta +kevyt hionta?

Kohteena on tuuletusritilät, keskikonsolin yläosa sekä se keskiosa, missä pelkääjän puolella on joko airbak tai sitten hansikaslokeron yläpuolella oleva kolo. Minulla on airbak ja tämä pinta on hieman joustavaa, joten riittääkö notkistusaine + muovinpohja aine ennen maalausta?

Nyt kaikki ketkä on muoviosia onnistuneesti maalanneet, tietotaito peliin ja auttakaa.

Maalailin entiseen gorillaani jotain, mutta niistä ei sen enempää :cool:
jos ette ymmmärtäneen kohteitani, niin pistän kuvan vaikka maililla.
OCF Sprinttikunkku 2010

Viesti Kirjoittaja Ville »

Itse olen maalailut hoitanut siten, että ksyleenillä putsaus (PUHDISTUU!) ja muovipohjamaali ja päälle sprayta ja hyvin nuo on kestäny, mutta tosin osat ovat kovamuovia, joten itse en osaa kertoa kestääkö se pehmeällä pohjalla.
JoreTuning
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja JoreTuning »

Onnistuu helposti. Itse irroitin kaikki maalattavat osat, pesin ja kuivasin ne, maalasin muovipohjaspraylla muutamia kerroksia ja sen jälkeen varsinainen maalipinta monena ohuena kerroksena.
Tuossa on jonkinlainen kuva lopputuloksesta:
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 04510.jpeg
ElectraV6
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja ElectraV6 »

Jeps... eli mäkin maalasin kanssa noi tuuletusritilät, peilikolmoit, diskanttien suojat sekä ovista noi reunat... eli kunnon puhdistus (joku kunnon myrkky, en muista nimeä) ja sitten spray-maali ja kunnon kerros lakkaa... otin myös osat irti ja se helpotti huomattavasti maalausta eli suosittelen. kuvia ei ole, mutta ehkä sitten joskus... itse ainakin olen tyytyväinen tulokseen ja ajattelin maalata myös joitain muita osia...
K2Ri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja K2Ri »

Joo, kannattaa ehkä vetää joku pohjamaali siihen. Itse en laittanut mutta ihan hyvän näköinen on ja on myös pysynyt... Tosin maalia meni 3 kannua, että sai hyvän jäljen. Eli siis tämän takia kannattaa se pohjamaali sutaista...
BMW F31 320dA xDrive ///M-Sport Individual '15
BMW e46 ///M3 Cabrio '01

Kuva
pebe
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja pebe »

pohjamaali? siis on eriasia kuin tuo muovinpohja aine?
entäs tuo pohja-aineen kanssa, pitääkö sen antaa kuivaa ennenkuin vetäisee maalin?

Eli joretuningin kanssa ollaan samoilla linjoilla. Samoja osia olen hopeaksi värittämässä, +sitten vielä tuo keskikonsolin yläosa ja mittariston alaosan suoja

Kiitos kaikille vinkeistä, minä sitten joskus laitan kuvia miten kävi!
Petteri
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Onkos joku testannut kromimaalia/muuta metallimaalia? Joskus aikoinaan yritin maalailla kännykän kuoria tuommoisella kromimaalilla ja ei kyllä tullut kuin sanomista...
K2Ri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja K2Ri »

Pohjamaali - muovin pohja aine -> En tiiä mitä eroa on, mutta pääasia on, että pinta pitäisi saada sellaiseksi, että yksi tai kaksi kerrosta riittäisi. Minä kun en laittanut pohjille mitään, niin kun maalaili kerroksia (keltaista), niin aina vain tahtoi se musta hohkaa sieltä alta läpi eikä meinannut saada puhdasta sävyä ennen kuin oli tarpeeksi kerroksia. Pohjamaalit taitaa olla myös hieman paksumpia, eli ne myös tasoittaisi hyvin pinnan ja pintamaali tarttuisi todennäköisesti myös paremmin. Hiomalla kun ei välttämättä saa vimpan päälle tasaista pintaa..

Itselläni on kromisprayta ja sitä kun vetää, niin pinnasta jää todella pehmeä ja kaikki jäljet (tyyliin sormenjäljet) näkyy vaikka maali olisi jo viikkoja ollut kuiva. En suosittele...
BMW F31 320dA xDrive ///M-Sport Individual '15
BMW e46 ///M3 Cabrio '01

Kuva
SorZa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja SorZa »

Ite maalasin veccusta peilit ja puskurit.
Tartuntamaali --> pohjamaali --> maali --> lakka. Tiätysti eka putsasin ne kaiken maailman liuottimilla. hyvin ainaki tähän mennes on pysyny.
Vastaa Viestiin