Tankkaaminen V*tun hidasta...

Keskustelua Opeleista
Tissi Paroni
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Tankkaaminen V*tun hidasta...

Viesti Kirjoittaja Tissi Paroni »

Tankkiin ei meinaa millään mennä ainetta... Mistä se vois johtua??? Tai menee kyllä mut se on helvetin hidasta se aineen lipuminen sinne tankin pohjalle!!!

Auto on 95 Calibra.
Apinat, ne tappavat kaikki oudot yksilöt. Ja jos se soveltuu apinoihin, soveltuu se varmasti myös ihmisiin!!!
- A.H 20.04.1889-30.04.1945 -
www.maxboom.fi
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Tankkaaminen V*tun hidasta...

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

Tissi Paroni kirjoitti:Tankkiin ei meinaa millään mennä ainetta... Mistä se vois johtua??? Tai menee kyllä mut se on helvetin hidasta se aineen lipuminen sinne tankin pohjalle!!!

Auto on 95 Calibra.
Itse oon huomannu, että moinen liruminen saattaa johtua myös bensiksen pumpusta/pistoolista... Omaan saa joskus jollain asemilla laittaa vaikka millä tavoin sen pistoolin niin silti menee pirun hitaasti mutta jollain asemilla (etenkin uusilla / juuri rempatuilla) menee taas litku nopsaa tankkiin...

Tiedä sitten mistä kuunasennoista noi on kiinni. Voihan siinä olla sekin, ettei tankki saa korvausilmaa yhtä helposti jolloin tankkaaminen hidastuu / vaikeutuu :-?
Kuva
Tissi Paroni
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Re: Tankkaaminen V*tun hidasta...

jeppe jääkarhu kirjoitti: Voihan siinä olla sekin, ettei tankki saa korvausilmaa yhtä helposti jolloin tankkaaminen hidastuu / vaikeutuu :-?
Joo mä unohdin laittaa tohon edelliseen... Me koitettiin myös kannu/ ratti yhdistelmällä. Ei oo tuottanu tulosta sekään... Ainut et oli osa bensoista auton alla maassa :roll: Mikähän putki siel vois olla tukossa tai jotain, mikä sen korvaus ilman saannin estäis.
Apinat, ne tappavat kaikki oudot yksilöt. Ja jos se soveltuu apinoihin, soveltuu se varmasti myös ihmisiin!!!
www.maxboom.fi
iyg_van_dyk
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja iyg_van_dyk »

mulla sama juttu ompussa..se vaa pätkii sitä tiisselin syöttöö koko ajan..ei saa painaa liipasinta kovinkaa paljoo muute pätkäsee..vituttaa tankata 2 kertaa viikossa 67 litraa ku on nii hidasta :-?
Omegainen 2.5 Tdi Farkku automatic '96 *MYYTY*
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Täyttöputki mennyt ruttuun.(?)
Tissi Paroni
'Senator'
'Senator'
Viesti:

iyg_van_dyk kirjoitti:mulla sama juttu ompussa..se vaa pätkii sitä tiisselin syöttöö koko ajan..ei saa painaa liipasinta kovinkaa paljoo muute pätkäsee..vituttaa tankata 2 kertaa viikossa 67 litraa ku on nii hidasta :-?
Tuo kans alkaa ottaa päähän. 20 litraa on niin kun ihan maksimi minkä jaksaa tankata... Hermo menee siinä ajassa siihen jäpittämiseen jo ainakin 2 kertaa!!! :x

Onko siellä välissä joku sihti mikä vois olla tukossa??
www.maxboom.fi
iyg_van_dyk
'Kapitän'
'Kapitän'

ascona_c kirjoitti:Täyttöputki mennyt ruttuun.(?)
yks vaihto ehto..en oo paljoo kahtellu alta päi..
ei kai siel mitää sihtii oo??siin imu letkussa varmaaki on sitte??
Tissi Paroni
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Tota täyttöputkea me jo kerran päiviteltiin ja siunattiin... Mutta ei se näyttäny rutussa olevan. Täytyy khyyl viä uudelleen se tutkailla kun nuo sateet loppuu.
www.maxboom.fi
ascona_c
OCF Member 2020

iyg_van_dyk kirjoitti:
ascona_c kirjoitti:Täyttöputki mennyt ruttuun.(?)

ei kai siel mitää sihtii oo??siin imu letkussa varmaaki on sitte??
Ei varmaankaan ole mitään sihtiä.

Itse suoristin Vectran täyttöputken paineilmalla, ja taisinpa käyttää apuna myös paksua muoviputkea.
iyg_van_dyk
'Kapitän'
'Kapitän'

[quote="ascona_c
Itse suoristin Vectran täyttöputken paineilmalla.[/quote]

???ok..
Tissi Paroni
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Milläs muulla sen voi suoristaa kun P-ilmalla ja miten sitten tämä kyseinen homma käytännössä tapahtuu??? :roll:
www.maxboom.fi
ascona_c
OCF Member 2020

iyg_van_dyk kirjoitti:[quote="ascona_c
Itse suoristin Vectran täyttöputken paineilmalla.
???ok..[/quote]

Rätti täyttöputken suulle, ja paineilmapistoolilla ilmaa tankkiin. Kohtuudella tietysti, ettei letkut/liitokset räjähtele rikki.

Ennen tuota paineilmatemppua kokeilin myös työntää täyttöputkesta sisään paksua muoviputkea.
Ja miten onkaan jäänyt sellainen muistikuva, että pahin tukos saatiin pois muoviputkella? :roll:

Hyvää siitä ei kuitenkaan missään nimessä noin tullut, joten paineilma hoiteli loput.

(Kannattaa muuten porata siihen tankin korkkiin pieni reikä, niin ei pääse alipaine tekemään tuhojaan)
T.J
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja T.J »

Joo ite oon kans huomannu nois calibrois ettei kahva pohjassa voi tankata,ku räpsähtää tuo liipasin pohjaan,harjottelun tuloksena oon huomannu,ku kääntää kahvaa reilut 45 astetta vastapäivään,ni voi tankata liipasin pohjassa.
-Turbo Calibra 4*4
-Vectra 2000 4*4
-Astra coupe bertone 2.2
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

siellä on sellainen läppä lähtenyt irti ja on poikittain siellä täyttö putkessa.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Saintiel
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Saintiel »

iyg_van_dyk kirjoitti:mulla sama juttu ompussa..se vaa pätkii sitä tiisselin syöttöö koko ajan..ei saa painaa liipasinta kovinkaa paljoo muute pätkäsee..vituttaa tankata 2 kertaa viikossa 67 litraa ku on nii hidasta :-?

mitä vittua 67 litraa diiiseliä kertaa kaks viikossa?

mitä teet oikein työkses?, onko käynnissä yötäpäivää? tä hä.

Äitin nissan almera dino niin 60litran tankillisella 2 viikko ja bensakoneella?
Vastaa Viestiin