omegan rämisevät lukitusnupit
omegan rämisevät lukitusnupit
onko kellään keinoa saada omegan "01 mallin"rämisevät ovien lukitusnupit hiljeneen.hermostuttavaa helinää tyhjäkäynnillä.
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
-
tuomaspitkanen
- 'Admiral'

Re: omegan rämisevät lukitusnupit
Samaisen ongelman kanssa paininut aikoinaan. Katsohan onko sulla hieman irti se ovipahvin yläosa. Siihen olen itse paikallistanut syyn. Kaiuttimia vaihtaessa liimasin kuumaliimalla yläosan uudestaan kiinni, ja räminä lakkasi. Laitoin myös varmuudeksi lukitusnuppien ympärille kierroksen mustaa sähköteippiä siten, ettei sitä näe ovipahvin ollessa paikallaan. (Kuviakin taitaa löytyä tarvittaessa).jarppe68 kirjoitti:onko kellään keinoa saada omegan "01 mallin"rämisevät ovien lukitusnupit hiljeneen.hermostuttavaa helinää tyhjäkäynnillä.
Nyttemmin ovipahvin yläosa on taas alkanut irrota pikkuhiljaa, eli kuumaliima ei ilmeisesti ole tarpeeksi pitävä. Oven kiinnivetäminen täräyttää ilmeisesti aina sen verran, että pikku hiljaa pahvin yläreuna irtoaa.. Pitäisi kohta taas purkaa irti ja keksiä vielä jotain tiukempaa ainetta..
-Tumppi-
Saman räminän kanssa oon kiroillut, muutoin hiljainen auto rämisyttää nuppeja... -00 mallissa ainakin on erilaiset nupit kuin -01:ssä, aiemmassa kapenee ylöspäin, jälkimmäisessä "suorat" ja siis rämisevät, varsinaista syytä/eroa en oo löytänyt enkä keksinyt, mutta vähän huopaa/kangasta/teippiä/mitä tahansa väliin niin hiljenee. Mull apahiten kilisee kuskin ovi, ja oviverhous on kyllä lujasti kiinni
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
- Speitan
- 'Diplomat'

- Viesti:
Mulla taas pahiten kilisee apparinpuolen nuppi. Yritin tuossa kerran irrotella ovipahvia mutta en saanut irti. Muuten oli irti joka puolelta mutta yläreunaa en saanut irti sitten millään. Oli niin lujassa ettei uskaltanut vääntää ku tuntui että ovipahvi meni rikki. Jätin sitten kaiuttimet vaihtamatta. Hyvin tuo noilla pömpöttimilläkin rokkaa. Paremmin kuin muut opelit ainakin missä oon istunukcl kirjoitti:Saman räminän kanssa oon kiroillut, muutoin hiljainen auto rämisyttää nuppeja... -00 mallissa ainakin on erilaiset nupit kuin -01:ssä, aiemmassa kapenee ylöspäin, jälkimmäisessä "suorat" ja siis rämisevät, varsinaista syytä/eroa en oo löytänyt enkä keksinyt, mutta vähän huopaa/kangasta/teippiä/mitä tahansa väliin niin hiljenee. Mull apahiten kilisee kuskin ovi, ja oviverhous on kyllä lujasti kiinni
Foorumilta löytyy hyvät ohjeet oviverhoilun irrotukseen, oisko ollut ihan tuolla vinkkien puolella tjsp... Jos kaikki ruuvit on irti niin reipas nykäisy suoraan ylöspäin ja vot, paffi on irti. Se yläreuna vaan on kiree... Ja lukkotappia ei tartte irrottaa, mahtuu ulos aukostaan (jossain oli vinkki että pitää kaivaa se punanen lätkä irti ja irrottaa nuppi mutta ainakin omassa mahtui läpi...)
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Pitääköhän tästä vetää johtopäätös,että B2 on sitten viimeistelty huonommin? Omasta autosta (200 tkm +)ei ole kuulunut sisustasta koskaan mitään nitinötä,natinoita taikka helinöitä...
Siitä kyllä tosiaan ollut harvinainen auto,ettei oo tarvinnut hulluna hakata nyrkillä hiljaiseksi kaikenmaailman ylimääräisiä sivuääniä pitkin kojelautoja ja sivupaneeleita ajon aikana...
Siitä kyllä tosiaan ollut harvinainen auto,ettei oo tarvinnut hulluna hakata nyrkillä hiljaiseksi kaikenmaailman ylimääräisiä sivuääniä pitkin kojelautoja ja sivupaneeleita ajon aikana...
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
Re: sirinät
omppu b2 -02, nyt 120000 aina varsinkin pakkasella nitisee sisusta reippaasti.noiden nuppien räminä loppui palalla jeesusteippi nupin varteen.via kirjoitti:omppu b2 -02, nyt 182tkm ei sirise eikä natise mistään
- O´pelittää
- 'Kadett'

Musta sähkömiehenteippi apuna täälläkin! Ekakaksi vaihdoin kyllä nupit uusiin, maksoivat vissiin 3e kappale, mutta vaikutus oli vain hetkellinen. Kiinnittämättömien turvavöiden solkien "kilinä" vasten vyön muovista "nappia" hiljeni myös samalla konstilla. Pelkääjän puolelta kuuluva narina ja kitinä häipyi selluliitin kanssa samaan aikaan, kumma juttu