Ohjauksen tunnottomuus yli 80 vauhdissa...

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Sage
'Admiral'
'Admiral'

Ohjauksen tunnottomuus yli 80 vauhdissa...

Viesti Kirjoittaja Sage »

Viimeaikoina on tullut huomattua että ohjaus menee täysin tunnottomaksi ja todella kevyeksi yli 80 vauhdissa. Mistäköhän tuo voisi johtua? Puslat, vakaaja tjsp?

Ohjauksessa ei ole väljyyttä vaan renkaat kääntyvät silloin kun rattia kääntää ohjaus kuitenkin on tunnoton. Alustasta sen verran että luultavasti täysin alkuperäiset tavarat mitä nyt iskarit olen vaihtanut. Kilometrejä on takana joku 160t.

Auto: Kadett E vm. 89 (tehostamaton ohjaus)

Huomenna olisi päivä aikaa tutkia ja monttu käytössä. Pystyykö puslia testaamaan jotenkin helposti autoa purkamatta, jotta tietäisi ovatko vaihdon tarpeessa?

Pyöränkulmien säädön tulokset viimekesältä jonka jälkeen autolla ei ole ajettu kuin 5tkm.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... highlight=
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Renkaat epätasapainossa? Mulla oli Astrassa molemmissa eturenkaissa jotain yli 40g heittoa ja aiheutti semmoisen leijailuefektin yli 90 km/h.
Sage
'Admiral'
'Admiral'

Wesku79 kirjoitti:Renkaat epätasapainossa? Mulla oli Astrassa molemmissa eturenkaissa jotain yli 40g heittoa ja aiheutti semmoisen leijailuefektin yli 90 km/h.
Taitaa juuri eturenkaat olla muuten ne joita ei tasapainotettu kun taakse pistettiin uudet. Pistä naiset asialle ja tee itse perässä. :evil: (poikkeuksiakin toki löytyy :wink: ) Noh, pitää nuokin käydä painottamassa tässä kun kerkiää.

Edit: otin tuossa renkaat irti ja huomasin että on tasapainoittaja kokeillut onneaan renkaiden kanssa. Molemmissa pyörissä on yli 100g punnuksia hajallaan ympäri vannetta. ***TU sanon minä pitää ne mennä painottaa uudestaan.
Sage
'Admiral'
'Admiral'

Nostin sitten tuossa etupään pukeille ja sorkkaraudan kanssa testasin kaikki puslat ja niiden löysyyden. Mitään ihmeellistä ei löytynyt, myöskin koiranluut ovat ehjät. Kenelläkään lisää ehdotuksia vian karkoittamiseksi?
Vastaa Viestiin