MV6 Automaattilaatikko temppuilee!

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
jmutanen
'Kadett'
'Kadett'

MV6 Automaattilaatikko temppuilee!

Viesti Kirjoittaja jmutanen »

Elikkä oon tapellu omegan laatikon kanssa jo jonkun aikaa. Ajotietokoneessa "automatic getriebe". Antaa 2 vikakoodia "solenoidipiiri 2-3" ja "hihnaveto solenoidipiiri auki". Pakkovaihteet toimii(muuten paitsi ykköseltä kakkoselle vaihtaessa vähän jyrähtää), D:lle kun laittaa ni menee suoraan nelonen päälle. Laatikko on ollu nyt auki ja sieltä ei löytynyt mitään. Solenoidiventtiili 2-3 on vaihdettu. MISSÄ VIKA??? Ilmeisesti sähköissä??!! Laatikossa on ilmeisesti se hätäohjelma päällä ku ei toimi myöskään sportti eikä lumihiutale nappi. Jos joku mua viisaampi osais neuvoo mistä etitään vikaa seuraavaks!!
JM
jripatti
'Agila'

Viesti Kirjoittaja jripatti »

Veikkaan, että vika on luistonestossa. Mulla ilmenee samaa vika, jos käyttää autoa painepesussa. Se häipyy päivän mittaan, kun paikat kuivaa. Ilmeisesti jokin anturi saa kosteutta pesun yhteydessä. Luistoneston valo syttyy palamaan ja samoin ABSit lakkaa toimimasta.
jmutanen
'Kadett'
'Kadett'

Luistonesto ja absit toimii.
JM
Mhietis
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Mhietis »

Mulla oli vastaava vika ja syy oli laturissa se oli paskana. Laturi oli heittäny virtapiikin, mulla oli kärähtäny molemmat ajovalot ja sit se oli todennäkösesti sekottanu sen laatikon ohjelman tai jotain. mut laturi meni vaihtoon sen jälkeen on pelittäny.
Omega MV6 Steinmetz
kcl
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja kcl »

Öljynvaihto ja ohjelmapäivitys laatikkoon auttaa yli 97% tapauksista, joissa laatikossa on "jotain hämärää". Mekaanista vikaa ilmenee niin harvoin, että AINA kannattaa minkä tahansa oireiden ilmetessä ensin vaihtaa oljyt + suodattimet laatikkoon ja jo sse ei auta niin sitten hakea opelilta tai mieluummin joltain muutamasta ammattitaitoisesta/luotettavasta automaattikorjaamosta uusin ohjelmaversio. Jos nämä ei auta, niin sitten ollaan tuolla alle 3% ryhmässä. Koskee niin opeleiden kuin muidenkin autojen automaatteja.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
päälikkö
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja päälikkö »

kerro sit mikä oli vikana kun tulee kuntoon -(z)-
jmutanen
'Kadett'
'Kadett'

Kerron heti kun vika tulee kuntoon mutta voi mennä vielä hetki kun rupee sähköjä mittailemaan.
JM
jmutanen
'Kadett'
'Kadett'

Löytyhän se vika sit kuitenkin loppujen lopuks.. Laatikon solenoidien johtojen läpivienti laatikossa oli paska. 2 nastaa liittimestä ihan juuresta poikki ja hapettunut. n. 700€ rahaa, reilu kuukausi auto pukeilla noin olemattoman vian takia. (osa maksoi 70€)
Tulipahan laatikko ainakin puhtaaks aukasun ansiosta ja kaikki piuhat mitattua. Mutta elämä on..
Nyt voi taas hyvillä mielin kertoa toyota-kuskeille et ei mulla oo ollu opelissa mitään suurempaa vikaa!! :D
JM
Vastaa Viestiin