Saako rekkariin?
Saako rekkariin?
Justiinsa tuli tuossa ennen talvea ostettua sedan kadetti josta oon nyt rakennellu melko hyvännäkösen lelun.Sitten tuli ongelma..että papereita ei löydy mistään.Niin kysymys kuuluun saako sitä enää millään rekkariin?
- Undertaker
- 'Diplomat'

Re: Saako rekkariin?
No kaivat runkonumeron ylös (vänkärin penkin vieressä otat lattiasisustan irti(yleensä sellanen luukku siinä matossa)). Lampsit sen kans katastuskonttoriin ja sanot että tällasesta autosta olen hukannut paprut. Se kyllä löytyykö auto heidän tiedoistaan ja kelle se kuuluu.flex-- kirjoitti:Justiinsa tuli tuossa ennen talvea ostettua sedan kadetti josta oon nyt rakennellu melko hyvännäkösen lelun.Sitten tuli ongelma..että papereita ei löydy mistään.Niin kysymys kuuluun saako sitä enää millään rekkariin?
Ei ole omakohtaista kokemusta mutta näin olettaisin homman hoituvan.
Eli keneltäs auton ostit? Ja miksi silloin ei tehty papereita? Onhan auto (vieläkin) sen henkilön nimissä jolta sen ostit. Jos on sen henkilön nimissä jolta ostit, niin tämä henkilö menee tekemään ilmoituksen kadonneista auton papereista (henkkarit mukaan) ja hommaa uuden otteen ja teknisen osan, ei maksa ihan kauheita, olisko luokkaa 10€ ja sitten teette täytätte uuden luovutusosan sinun nimiisi.
Se että tehdään pelkka erillinen luovari, saattaa sisältää sen yllätyksen, ettei auto oikeasti olekkaan sen henkilön nimissä jolta autoa olet ostanut. Eli parasta on oikean omistajan hakea se uusi ote+luovutusosa ja täytätte sen.
Se että tehdään pelkka erillinen luovari, saattaa sisältää sen yllätyksen, ettei auto oikeasti olekkaan sen henkilön nimissä jolta autoa olet ostanut. Eli parasta on oikean omistajan hakea se uusi ote+luovutusosa ja täytätte sen.
Ei onnistu noinkaan jos tämä uusi omistaja ei ole vielä käynyt konttorilla näyttämässä papereita ollenkaan, eli jos auto on edelleen entisen omistajan nimissä...santtu75 kirjoitti:Niinpäs se tais ollakkin, eli kaupat ja paperit on jo tehty "aikoja" sitten, vai?
Jos näin on, niin ei kun konttorille uusia papereita hakemaan. Eipä ongelmia.
Toisekseen, erillisen luovarin voi tehdä kyllä ihan huoletta minun mielestä jos olet jo alunperin tehnyt paperit autosta auton omistajan kans jne..
EDIT: Vaikka autosta olisi kilvet viety pois niin omistajanvaihdon pystyy tekemään kauppakirjalla rekisteritietoihin ilman että joutuu rekisteröintikatsastukseen tjsp
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
viime vuonna ku mä rekisteröin mantan ni mult vaadittii koko auton historian ajalta kaikkien omistajien väliset luovutuskirjat ennenku ketään suostu antamaan kilpiä... olenks mä nyt ollu ihan turhaa koirien,kissojen,kettujen ja kanien kans ettimäs ympäri suomee niit luovareit vai onks manta jotenki eri auto ku muut? jos nyt käy ilmi et kaikki se aika mikä siihe hakemisee meni ni täält lähtee heti maanantaina yks sälli kiroilemaa, siis pelkästään kiroilemaan ja haukkumaa koko k1 katsastusasema raisios niin maihin et on aika ajatella jo firman muuttamist jonnekki muualle
oli meinaa semmone ettimine ja soittamis urakka et en toiste enää suostu sitä tekemää...
On se kova...