Jousien vaihto callusta

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
CalibraDTM
'Kapitän'
'Kapitän'

Jousien vaihto callusta

Viesti Kirjoittaja CalibraDTM »

Eli osaisko joku sanoa että pystyykö tai kannattaako nuo jouset vaihtaa ite calibraan vai kannataako viedä suoraan auto korjaamolle?

Entä mistä pystyy katsomaan sen että kuinka paljon autoa voi madaltaa, onko jotain systeemiä? pitääkö auto vain ajaa tasaiselle alustalle ja siitä katsoa renkaan pintaa ja verrata sitä auton lokariin...? Vai kuinka???
:roll:
Mua voi koittaa mut mua ei voi voittaa!!!!!!!

BLING BLING!! **tun köyhät! ;)
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Re: Jousien vaihto callusta

Viesti Kirjoittaja havericky »

CalibraDTM kirjoitti:Eli osaisko joku sanoa että pystyykö tai kannattaako nuo jouset vaihtaa ite calibraan vai kannataako viedä suoraan auto korjaamolle?
Riippuu vähän mimmoset työkalut sulla on käytettävissä, onko peukalo keskellä kämmentä ja miten paljon löytyy kiinnostusta omia näppejään sotkea jonkun Ooppelin ruhjakkeen takia ;)
Kingis_
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kingis_ »

Takapäähän jouset on todella helppo vaihtaa ja eteenkään ei ole paha homma jos muutama hassu työkalu löytyy.
CalibraDTM
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: Jousien vaihto callusta

Viesti Kirjoittaja CalibraDTM »

havericky kirjoitti:
CalibraDTM kirjoitti:Eli osaisko joku sanoa että pystyykö tai kannattaako nuo jouset vaihtaa ite calibraan vai kannataako viedä suoraan auto korjaamolle?
Riippuu vähän mimmoset työkalut sulla on käytettävissä, onko peukalo keskellä kämmentä ja miten paljon löytyy kiinnostusta omia näppejään sotkea jonkun Ooppelin ruhjakkeen takia ;)
Ruhjake on -95 DTM calibra! :wink: olen juu vähän niinkuin peukalo keskellä kämmentä koska en ole ennen vaihtanut jousia autosta joten en tiedä tarkalleen minkälaisia työkaluja siinä tarvitaan, muuta kuin ne jolla puristetaan jouset kasaan. Entä muuta? :roll:

Niin ja kuinka paljon tuollaista voi madaltaa kun alla on 18`vanteet?? :roll: :roll:
Mua voi koittaa mut mua ei voi voittaa!!!!!!!

BLING BLING!! **tun köyhät! ;)
Kingis_
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kingis_ »

Muutaman lenkkiavaimen, räikän+hylsyjä, jousenpuristimet, pallonivelen ulosvetäjän, iskarin yläpäässä saattaa tarvita torxeja.
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja timppa1 »

Niin ja rautakanki on erittäin hyvä olla olemassa.Voi olla alapallo pikkasen juntturassa.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Takana ei tarvitse edes jousipuristimia(eikä normaalimittaiset edes järkevästi sinne mahdu.

Takapää ylös ja pukkien varaan.
Iskari alapäästä irti ja painaa tukivartta alas ja nappaa jousen veke ja uutta tilalle ja iskarin alapultti takaisin kiinni.

Edestä sitten joutuu(tai ainakin on helpointa) ottaa koko joustintuki irti.

Hakuakin kannattaa käyttää ;) http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... bra+jouset
Vastaa Viestiin