Vectran koriheebelit

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Veccusport
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Veccusport »

Kattelin tässä foorumin vanhempia juttuja ja paisto silmään positiivisesti Mikko v:n rakentamat B-vectran korisarja. Olisiko mahdollista saada kyseisen näköisiä osia myös omaan vectraani, paljonko tarvitsisit käteistä, jotta tuotteet syntyisivät? Myös pakoputkiviritelmä kiinnostaa.
Tvisuri
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Tvisuri »

Mua kiinnostas kans tuo korisarja...
MikkoV
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MikkoV »

Perkules sentään! :smile: Arvatkaas moniko noita on kysellyt... Tällä hetkellä en ihan valmis ole noita tekemään toisia, nimittäin niissä meni HITON kauan aikaa! Etuspoileri ja levikkeet veivät aikaa tasan kaksi viikkoa 13 tunnin päiviä, oikeastaan ilman taukoa (syömässä kävin). No nyt kun muotit on, ja kokemustakin enemmän, niin kyllä ne varmaan nopeemmin tulee. Siinä on vaan se pointti että sitten muillakin on sellaiset :wink:. Ehkäpä tässä lämpimien kelien aikaan niitä voisi tehdäkin, jos tekisi monta samalla.

Kunhan saadaan sopiva korvaus sovittua, niin noita helmoja ja levikkeitä _ehkä_ voisin tehdä. Tietysti jos niistä maksetaan hyvin, niin tottakai teen! :wink:

Tuota pakoputkeakin on kyselty, V6:seen sen kyllä saa, mutta itse tuhosin alkuperäisen alkuputken kun tarvitsin niitä laippoja siitä. Siinä pitäisi olla melkein auto mallina, omaa en viitsi purkaa. Muuten saattaa tulla pieniä yhteensovitusongelmia :smile:

-Mikko
Audi S4 Biturbo
Scy
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Scy »

Työtä olet kyllä paljon tehnyt ja hienolta näyttääkin, mutta minusta tuo takaspoileri ei kyllä ihan vaaterissa näytä olevan ainakaan tämän kuvan perusteella.

Mutta hankalahan se toki on itse tekemällä saada täysin symmetristä. Itse en kyllä omaan autooni noin vinoa laittaisi :sad:

Mutta nuo helmat näyttäävät kyllä näteiltä. Miten muuten olet kiinnittänyt ne? Löytyykö B1-vectrasta ihan joku kiinnityssysteemi noille vai joutuuko poraamaan reikää yms. epäkivaa? :/

<font size=-1>[ This Message was edited by: Scy on 2003-02-13 11:29 ]</font>
MikkoV
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Joo, ei se varmaan _täysin_ symmetrinen ole, mutta ei se kyllä kierolta näytä kun sitä "livenä" katsoo. Se on muuten aika pirun vaikea tehdä symmetriseksi, kun joka suuntaan on kallistuksia, eikä oikein mistään voi mitata tarkasti. Suurimmaksi osaksi käsi/silmäpelillä minä sen teinkin.
Mistä kohdasta se on sinun mielestä "epävaaterissa"? Ainakin kulmat yläosassa on aika tarkasti kohdillaan kun vertaa takalasin reunojen kohdalta.

Mitäs tarkoitat vinolla? Siis kallistettuako? Vai kieroa?

Ei tuossa mitään kiinnikkeitä ole levikkeille, ei muuta kuin poraa vaan. Pistin kyllä mömmöt reikiin, ettei ala kukkimaan. Sitäpaitsi, ei siihan tarvitse kuin kaksi reikää, eteen ja taakse. Muuten se pysyy sikaflexillä keskeltä.

-Mikko
Audi S4 Biturbo
Scy
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Scy »

Kun tuota ym. kuvaa katsoo, niin takaspoilerin yläosa näyttäisi kyllä olevan suht symmetrinen (kun vertaa takalasin yläreunaaan --> kaartuu samassa linjassa) mutta spoilerian alapuoli ei näytä silmään läheskään yhtä tasaiselta, vaan ainakin tuossa kuvassa paksuuden vaihtelut eivät ole symmetrisiä --> spoileri näyttää vasemmasta reunasta ohuemmalta kuin oikeasta.

Tietysti kuvakulmakin voi vaikuttaa jos tuo ei ihan takaa ole otettu, mutta silti pikkuisen epäsymmetriseltä tuo vaikuttaa.

Mutta oikeassa olet - silmämääräisesti tuollaisen tekeminen symmetriseksi on liki mahdottomuus. Pientä eroa ei erota, jos helmalevikkeet esimerkiksi olisivat hivenen toisestaan poikkeavat, mutta juuri takaspoileri on sellainen osa, jossa pienetkin virheet näkyvät räikeästi.

Pirun kalliitahan tuollaiset osat ovat ostaa - joten itse valmistamalla saa edullisemmin, mutta on siinä työtäkin.
MikkoV
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Joo, kyllähän se vähän siltä näyttää kun sitä oikein alkaa tarkasti katsomaan. Mutta kukaan ei huomaa pieniä epäsymmetrisyyksiä kun siinä ympärillä pyörii. En edes minä, vaikka tarkka olenkin, ja aina omat työ on kriittistä :smile:

Eikä niitä kahdensadan vauhdissa näe senkään vertaa :grin:

Jonkin verran muuten tuo pudottaa huippunopeutta, sen verran siinä on kallistusta.

-Mikko
Audi S4 Biturbo
Vastaa Viestiin