Vetonivelen suojakumien vaihto...

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Wezpi
'Admiral'
'Admiral'

Vetonivelen suojakumien vaihto...

Viesti Kirjoittaja Wezpi »

Paljonko kannattais maksaa vetonivelen suojakumien vaihdosta? :o Kokemuksia saa laittaa.. täytyy kattoo laittaako itte vai viekö jonnekkin laitettavaks osat ei kalliita kylläkään...

Siis toiselle puolelle pitäis vaihtaa sisempi ja ulompi...

Autona toimii Astra F GSi...
Opel Astra GSi -93
tero76
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tero76 »

30€
Wezpi
'Admiral'
'Admiral'

Joo... meinasin kun tuossa kävin kysäsee opel huollosta ni sanoivat että joku 130€ siihen totesin sitte vaa et joo kattellaa myöhemmin... Helvetti mitä ryöstöä.. Onko tuo 30€ jossain korjaamolla toteutettu vai arvio vain?
Opel Astra GSi -93
Sauli_I
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Sauli_I »

15-20 euroa maksaa tarvikkeet, riippuen mistä ostat. Työstä saat sitten maksaa sen verran mikä sopivalle tuntuu.
tero76
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tero76 »

Tuohon hintaan olen joskus tutuille noita vaihtanut. Mulla tosin menee lultavasti aikaa hieman enemmän kuin merkkikorjaamolla, noin 1.5h, jos ei kiireessä tee ja ei tule isoja ongelmia. Auton tunkkaaminen vie kotikonstein aikaa.. Ja tuo on pelkkä työn osuus.

Toisaalta merkkiliike tuntuu velottavan melkein kahden tunnin edestä, mutta tuskin niillä niin pitkään menee.
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

nuo ylivetokumit on ylivetoja... :D ovat halpoja,parempia kuin alkuperäiset ja nopeita vaihtaa.n.tunnissa vaihtaa molemmat puolet yhteensä paskemmillakin vehkeillä(ainakin ulommat kumit)
Todennäköisesti väärässä.
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Suojakumit maksaa muistaakseni Ooppelilla 25e kpl.
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

omega16T kirjoitti:nuo ylivetokumit on ylivetoja... :D ovat halpoja,parempia kuin alkuperäiset
Jaa, miten parempia kuin alkup.? :roll: Mielestäni täysin päinvastoin, sillä noita "yliveto"-kumeja kun on vain muutamaa kokoa, elikkä ei ole joka autolle täysin oikeanlaista/-kokoista kumia. Kaikkiin autoihin ne eivät täysin asetu täydellisesti. En tiedä sitten onko siitä mitään muuta haittaa kuin ulkonäkö... Omaan autooni en laittais tuommoista, kun kuitenkin noi on niin helppo vaihtaa irrottamalla koko vetoakseli.
Wezpi
'Admiral'
'Admiral'

Joo no kävin tuossa kyselemässä "nyrkkipajoilta" ja sanoivat että noin 60€... työstä veloittaa tunnin eli noin 40-50€ ja osat on sen hiukan reilu kympin.. Täytyy tässä kattella ens vkon alussa on aikaa vaihtaa itse... meinasin että katon millanen homma lähteekö helposti auki kyllä se itse vaihtoon menee.. sen verran maksaa kuitenkin tuo jos vie johonkin.. säästöä se vaan on.. :D
Opel Astra GSi -93
Wezpi
'Admiral'
'Admiral'

No tulipahan tänään itse vaihdettua.. pari tuntia meni ja kädet paskastus mut säästipähän rahaa.. osat makso 16,90€

:D Mut seuraavan kerran varmasti homma menee jo tunnissa ku oli eka vähä hankaluuksia mut tietääpähän ainakin ens kerralla et miten kuuluu vaihtaa.. :lol:
Opel Astra GSi -93
Aapo
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Aapo »

omega16T kirjoitti:nuo ylivetokumit on ylivetoja... :D ovat halpoja,parempia kuin alkuperäiset ja nopeita vaihtaa.n.tunnissa vaihtaa molemmat puolet yhteensä paskemmillakin vehkeillä(ainakin ulommat kumit)
Siis mitenkä nuo "ylivetokumit" toimii, tai siis laitetaan paikalleen ?
Carpila
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Carpila »

Calibraa vaihdettiin molemmat ulommat suojakumit huoltamolla hintaa pelkälle työlle tuli 136 euroa! Osat oli omat ostettu motonetistä, hintaa niill oli kai jotain 25 euroo?
Saab 96 V4 Turbo
Omat nettisivut
Wezpi
'Admiral'
'Admiral'

mulle sanottiin kanssa ku kävin kyselee ni et tunti/puoli jos molemmat vaihdetaan... et joo ja osille ku itse hain ni tuli hintaa just 16€... et aika säästö kuitenkin
Opel Astra GSi -93
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

Aapo kirjoitti:
omega16T kirjoitti:nuo ylivetokumit on ylivetoja... :D ovat halpoja,parempia kuin alkuperäiset ja nopeita vaihtaa.n.tunnissa vaihtaa molemmat puolet yhteensä paskemmillakin vehkeillä(ainakin ulommat kumit)
Siis mitenkä nuo "ylivetokumit" toimii, tai siis laitetaan paikalleen ?
Elikkä ei tarvii irrottaa vetoniveltä vetoakselista. Kumi venytetään siihen tarkoitetulla paineilmalaitteella vetonivelen yli.
Vastaa Viestiin