ilmastointi huoltoa...

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
taha
'Kapitän'
'Kapitän'

ilmastointi huoltoa...

Viesti Kirjoittaja taha »

Pystyykö ilmastoinia (manuaalinen) testaamaan mitenkään tarviiko se huoltoa, kylmää kyllä tulee vielä mutta ei ehkä ihan niin kylmää kuin viime kesänä. Ei viittisi viedä sitä turhaan huoltoon jos se maksaa aina sen satasen. jos se nyt sitten kuitenkin tarvii huoltoa niin mikäs on tampereella asiallinen paikka???
Vectra 2.0 -00
:roll:
Syytä en vielä tiedä, mutta varmasti löytyy.
Lonnqvist
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Lonnqvist »

Jos tohon ei oo ikinä tehty ilmastointi huoltoa niin kannattaa se ehdottmasti tehdä, on meinaan sen ikäinen auto.
juzatheman
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja juzatheman »

ilmastointilaite olisi suositeltavaa huoltaa 2 vuoden välein vaikka toimiikin. se on vähän niinkuin määräaikais huollot. voihan sitä toki ajaa autollakin niin kauan kuin pääsee ja korjaa sitten, mut onko se hyväksi sitten??

itte oon tehny huollon jo pari kertaa vuoden sisällä. ihan vaan huvin vuoks kun on mahdollisuus... kokeillu paria eri määrää kylmä ainetta ynnä muuta kikkailuu pitäis taas kohta heittää koneeseen kiinni ja kattoo paineet. oon vähän kartottanut tota kylmaaineen "kulumiskatoamista" pienillä aikaväleillä.

vaikuuttaa esim flektin toimintaan toi kylmäaineen määrä ja tietysti jos on päässyt kaasuuntumaan liikaa. joten parhaaksi keinoksi olen todennut, että, kun kylmäaineen talteenottaa niin ennen alipaineistusta ottaa letkut irti autosta ja tyhjentää kaasut/loput paineet manuaalisesti matala jakorkeapaine venttiileistä. sit vasta tekee alipaineistuksen ja sit öljyn lisäyksen ja täytön.

kone ei jostain syystä aina saa kaikkea kaasua pois järjestelmästä. vaikka onkin ns. automaattinen masiina joka ei anna väärin tehdä ei silti sitä aina huomaa että kaasua jää järjestelmään jos ei haista kylmä ainetta enää antaa jatkaa. sen takia aina tarkistan itse ennennkuin jatkan huoltoa.
entinen calibran omistaja.
Vastaa Viestiin