Eberin pois kytkentä

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
dob
'Agila'

Eberin pois kytkentä

Viesti Kirjoittaja dob »

Ostin pariviikkoa sitten tollasen G astran mopommalla dieselillä, mutta kylmällä koneella siinä kytkeytyy aina lisälämmitin päälle. ...joten mitenkä tuon saisi helpoiten korjattua.

Itse ajattelin ottaa sulakkeen pois eberilta, mutta missä/minkä sulakkeen takana eberi on?
VectraDTI-IC
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja VectraDTI-IC »

Eikö ohjekirjassa ole mainittu sulakkeita?
Vectrassa Eberin sulakkeen merkkinä kannessa on sellanen laatikko josa liekit. Eberin saa hiljaseksi sulakkeen poistamalla, mutta itse laitoin eberin lämpötila-anturin piuhaan vaihtoreleen ja kojelautaan tyhjän katkaisijan paikalle ylimääräisen penkinlämmittimenkatkaisijan, jolla eberin saa kytkettyä erikseen päälle kylmemmillä ilmoilla.
Kun piuhan vaihtaa releessä toiseen nastaan, katkaisijalla saa eberin sammutettua halutessaan - muuten pela lämpöanturilla.
Vectrassa eberin lämpöanturi on sisätilan ilmanottoaukon reunassa kuljettajan puolella aukkoa.
dob
'Agila'

Viesti Kirjoittaja dob »

Taitaa olla jälkikäteen asennettu toi eberi kun ei löydy mainintaa ohjekirjassa saati missään muussakaan kirjasessa.
Katkasimen laitto lämpötila-anturin tilalle vois ollakkin parempi juttu kuin sulakkeen pois otto, mutta siaitseekohan anturi astrassa samassa paikassa kuin vectrassa?
VectraDTI-IC
'Kapitän'
'Kapitän'

Kysäse rohkeasti Opelin huollosta. Ainakin ylivieskassa neuvoivat tuon lämpöanturin katkaisijan laiton ja paikan kun samaa asiaa kyselin. Olivat huollossakin vastaavia kytkimiä asentaneet.
Kannattaa kuitenkin laittaa kytkin anturin piuhaan, eikä anturin tilalle. Mulla on lisänä vielä se rele, jolloin tarvi vetää kojelaudasta vain yksi piuha, joka ohjaa relettä.
dob
'Agila'

Viesti Kirjoittaja dob »

Kiitokset. Pitääpä käydä "pajalla" kysäsemässä.
"wenn rad nicht zieht, es bremst "
korbimotors
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja korbimotors »

VectraDTI-IC kirjoitti:Eikö ohjekirjassa ole mainittu sulakkeita?
Vectrassa Eberin sulakkeen merkkinä kannessa on sellanen laatikko josa liekit. Eberin saa hiljaseksi sulakkeen poistamalla, mutta itse laitoin eberin lämpötila-anturin piuhaan vaihtoreleen ja kojelautaan tyhjän katkaisijan paikalle ylimääräisen penkinlämmittimenkatkaisijan, jolla eberin saa kytkettyä erikseen päälle kylmemmillä ilmoilla.
Kun piuhan vaihtaa releessä toiseen nastaan, katkaisijalla saa eberin sammutettua halutessaan - muuten pela lämpöanturilla.
Vectrassa eberin lämpöanturi on sisätilan ilmanottoaukon reunassa kuljettajan puolella aukkoa.
viittisitkö laittaa tarkemman ohjeen tuosta kytkemis hommasta kun itsekkin ajattelin tuollaista mutta enhän minä nuilla ohjeilla aivan pärjää vielä.Jos vain viitsit.Tänks.Autona 2,0 DTI vecculi farmari vm-00
VectraDTI-IC
'Kapitän'
'Kapitän'

Paras ohje taitaa löytyä linkkinä tuosta toisesta eberikeskustelusta, kopioinpa tähänkin.
http://www.kotikone.fi/juha.ritala/eberi.html
Vectra B1 DTI sedan 1999 - X20DTH

Vectra poistuu perheestä - 19v kausi opeleita ohi (toistaiseksi???).
Kiitos kaikista neuvoista, joita täältä sain ongelmiini - Nyt uusi palvelija ja uudet kujeet.
Vastaa Viestiin