B-omegan etupyöränlaakerit

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
O´pelittää
'Kadett'
'Kadett'

B-omegan etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja O´pelittää »

Kertokaapa oletteko joutuneet vaihtamaan omegaan etupyöränlaakereita ja kuinka usein. Itellä taas väljät ja edellisestä vaihdosta ajettu 15 tkm. Ei oo tervettä ei!!! Niin, ei kait saa klotinaa kuulua kun rengas on ilmassa ja sitä vähän puistelee????? Eihän nuissa kait mitään kiristys-systeemiäkään ole?
FC
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FC »

Omalla B Omegalla on jo 190 tkm on takana eikä ole tietoa, että olisi vaihdettu. Itse olen ajanut 70 tkm. Katsastuksesta meni moitteetta läpi. Toisen mittariin olen ehtinyt kelaamaan 35 tkm ilman ongelmia. Vaihdosta ei tietoa. Autolla ajettu 144 tkm. Kiristämään niitä ei pysty. Laita hyvälaatuiset laakerit, eikä mitään halpoja italialaisia. Kiristys oikeaan momenttiin. Väärä vanteiden ET saattaa rasittaa laakereita.
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Eipä taida noi pyöränlaakerit olla mikään omegan kompastuskivi,aika vähän niistä on ollut täällä juttua/murheita.Jotain on kyllä tainnut mennä pahasti pieleen,jos vaihtoväli on 15 tkm... :)
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
manta3000
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manta3000 »

Ei se välttämättä aina laakeri ole väljä jos rengasta heiluttamalla tuntuu klappia.

Esim. välys raidetangossakin aiheuttaa klapin renkaassa.

Pidä toisella kädellä raidetangosta kiinni ja toisella heiluttele rengasta, niin tunnet kyllä väljyyden raidetangossa mikäli se siinä on...
Kutosen murinassa on sitä jotain...
Vastaa Viestiin