Ilmastoinnista (taas)
Ilmastoinnista (taas)
eli pimeni tossa ilmastointi, ja kylmäaineet katottu ja kompuraan menee virtaa mutta ei rupee pyörimään. eli onko enää mitään vai tuliko tästä 300e paukku?
Re: Ilmastoinnista (taas)
Sama juttu mulla vm.98 G-astrassa.jan_k kirjoitti:eli pimeni tossa ilmastointi, ja kylmäaineet katottu ja kompuraan menee virtaa mutta ei rupee pyörimään. eli onko enää mitään vai tuliko tästä 300e paukku?
Jos kompuralle menee virta niin silloinhan sen täytyisi pyöriä (ellei sitä ohjata maata katkomalla)
Kompuran (omega) kytkimen käämi kärähti viime keväänä. Uusi metroautolla muistaakseni 300e. Koska en ollut varma itse kompressorin kunnosta, vaihdoin koko suosiolla koko paketin. Onneksi, vanha rohisi pyöritettäessä.
Hanki jostain käytetty tai rikkinäinäinenkin kompura josta saat käämit vaidettua. Jos vaihdat osan itse (helppo), niin käy tyhjäämässä mömmöt pois, joudut kuitenkin irrottaan kompuran.
Kompuran (omega) kytkimen käämi kärähti viime keväänä. Uusi metroautolla muistaakseni 300e. Koska en ollut varma itse kompressorin kunnosta, vaihdoin koko suosiolla koko paketin. Onneksi, vanha rohisi pyöritettäessä.
Hanki jostain käytetty tai rikkinäinäinenkin kompura josta saat käämit vaidettua. Jos vaihdat osan itse (helppo), niin käy tyhjäämässä mömmöt pois, joudut kuitenkin irrottaan kompuran.
Tuntuu olevan aika yleinen vika tuo käämin kärähtely Astra G:ssä. Lisäksi tuntuu olevan aika kiven alla tuo käämi tarvikkeena.
Käämin vastusarvo tulisi olla n. 3-4 ohmia liittimestä mitattuna.
Käämin vastusarvo tulisi olla n. 3-4 ohmia liittimestä mitattuna.
ECU ja TCU Stage 1-3 ohjelmoinnit vespasta valtamerilaivaan.
040-7049099 J.Aspinen
ex-Corsa E 1.0T -17 Innovation B10XFL
ex-Astra G 2.0 Sport -00 X20XEV
ex-Astra G Coupe 2.0 Turbo -02 Z20LET
ex-Omega A 4.0 24V -91 C40SE
040-7049099 J.Aspinen
ex-Corsa E 1.0T -17 Innovation B10XFL
ex-Astra G 2.0 Sport -00 X20XEV
ex-Astra G Coupe 2.0 Turbo -02 Z20LET
ex-Omega A 4.0 24V -91 C40SE