Vectra 2.0 -97 Diesel CD:n huolto?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
flying_man
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja flying_man »

Mikähän mahtaa olla öljyn vaihtoväli? Huoltokirjan mukaan on vaihdettu joskus jo 8000km paikkeilla...onkohan vaihtoväli 7500 vai 10000km? Naftan suodattimen vaihtoväli? Ilman suodatin yms. Myyjä sanoi jaon olevan ketjulla...mahtaakohan pitää paikkaansa ja vaatiiko huoltoa. Tulossa 200tkm. huolto...mitä pitäis teherä? Onko erikoisuuksia huoltoon tai muuhun liittyen?
Auttakkee ny tietämätöntä immeistä ku edellinen omistaja oli kääntänyt ohjekirjan ja kirjastoistakaan ei korjausopasta vielä näin tuoreeseen löytyny.
matti65
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja matti65 »

moi.
nykyisin lähes poikkeuksetta öljyjen vaihtoväli vähintään 15000km.
kuitenkin jos autoa aikoo pitää niin kannattaa öljyt ja suodatin vaihtaa noin 7500-10000km paikkeilla. Opelin oma korjauskäsikirja kehoittaa vaihtamaan öljyt 7500km välein.
diisseeli suodatin 2v/30000km kumpi tulee ensin täyteen lisäksi pitää suodattimesta päästää vesi pois joka vuosi.
ilman suodatin 2v/30000km
raitisilmasuodatin vuoden välein.
jarrunesteet 2 vuoden välein koska imee itseensä vettä.
jäähdyttäjän nesteet 2v välein.
tässä nyt jotain aluksi t:matti
dtiveccu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja dtiveccu »

siinähän niitä jo tulikin.. mulla on kans 2.0 dti ja olin viemässä sitä jakoremmin vaihtoon.. viisas asentaja sitte sanoi että on ketju vetoinen ja eivät ole vaihtaneet niitä vielä yhteenkään diesel b-vectraan... kovaa ajoa kuulemma vaan vaatii... kävin siis merkkihuollossa!
Zafira OPC -04
Vivaro 2.5CDTi -09
flying_man
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja flying_man »

Kiitosta vaan tiedoista. Onko tuohon autoon muuten olemassa korjausopasta ollenkaan? Vai eivätkö ole viitsineet kirjastoon vielä hankkia...
matti65
'Senator'
'Senator'

soittelin samaa asiaa motonettiin. siellä sanoivat että tuohon malliin ei ole saatavilla vielä suomenkielistä opasta.
tiedä sitten pitääkö paikkansa heillä kun on myytävänä korjausopas eng. kielinen...
lk
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja lk »

Yllä olevat vaihtovälit tuntuu pitävän paikkansa mutta raitisilma suodatin kannattaa vaihtaa oman tuntuman mukaan sillä hinta oli aika suolanen(~50 euroa?).

Jarrunesteen kanssa oli sellanen homma että vaihdatin ne merkkihuollossa toissa syksynä ja viime syksynä kun oli se ilmanen syystarkastus niin väittivät sen olevan vaihtokuntoista. Minä sitten kyselin miten se on mahdollista kun vuotta aikaisemmin olen ne vaihdattanut ja vaihtoväli on 2 vuotta? Suoraa vastausta en saanut, änkyttivät vain että pitäis vaihtaa nyt.
matti65
'Senator'
'Senator'

aivan raitisilma suodattimen vaihon voisi lykätä paineilma puhaltamalla se puhtaaksi.
haiskahtaa rahastukselta toi jarrunesteen vaihtokehoitus, monikaan ei vaihda ikinä niitä. jos itse pystyy vaihtamaan niin ei tulisi kovin kalliiksi homma.
Ozzy66
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Ozzy66 »

On 2003-02-10 12:03, lk wrote:
Yllä olevat vaihtovälit tuntuu pitävän paikkansa mutta raitisilma suodatin kannattaa vaihtaa oman tuntuman mukaan sillä hinta oli aika suolanen(~50 euroa?).
Onko tuo hinta aktiivihiilisuodattimelle? Juuri viimeviikolla vaihdoin -99 DTI Vectraani paperisuodattimen - hinta vajaan 13eur ja muuttoloppuunmyynnissä -20%.
Vastaa Viestiin