Elikkä olen ostanut Opel Omega 2.4i Automaatti -90 joka toimi aluks ihan hyvin mutta toissapäivänä alko tyhjäkäynti aaltoilee.
Koneesta kuuluu samanlainen suhina kuin joku alipaineletku olis irti. Katsoin kaikki letkut ja ne oli ok. Sit siinä on joku mötikkä(luultavasti joutokäynnin tasaaja) ja siitä kuuluu sitä suhinaa ja myös imusarjan luota.
Otin joutokäynnin tasaajan sähköjohdon irti ja auto rupes käymään vielähuonommin eli jotenkin ainaki toimii. Osaisko joku neuvoa mitä kannattais tehä. Kulkee kuitenkin ihan normaalisti ajossa.
Omega 2.4i joutokäynnin aaltoilu????
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... timoottori
Tuonne olen linkittänyt useita aiheeseen liittyviä keskusteluita.
Tuonne olen linkittänyt useita aiheeseen liittyviä keskusteluita.
juu....eipä auta
kokeilin puhistaa kaikkimahdollset jutut mitä puhdistettavissa oli. tuota tyhjäkäyntisäädintä ei vissiin voi purkaa,ei nimittäin oo ruuveja. mutta sen tyhjäkäyntisäätimen alapuolella on joku metallinen alipainemötikkä??? jonka suunnalta kuuluu suhinaa.mikä se on? neljällä pienellä mutterilla kii ja sen alapuolella on kiinni varmaan joku bensa putki(olisko joku paluu putki???) joka tapauksessa sieltäkin sitä suhinaa kuuluu. Olisko rikki??
lisäys edelliseen
voiko pakoputki aiheuttaa tyhjäkäynnin aaltoilun.siis jos vuotaa(vähän)
vika per**** löyty
juu eli toi Omega sai ilmaa suuttimien juuresta.pystyy vissiin vaihtaa o renkaat sinne.on vissiin vähä harvinaisempi vika.