Moro
Zafira 1.8 -00 rupesi ääntämään sillä lailla, että kun lämmityslaite on aivan kylmimmässä asennossa, ei nakutusta kuulu, mutta heti kun pikkusenkin kääntää lämmölle, kuuluu tasainen naputus. Aivan sama onko puhallin päällä vai nollilla ja onko ilmastointi päällä vai ei.
Mulla oli Astra aiemmin, ja siihen tuli sama ilmiö. Kun en tekniikasta mitään ymmärrä, enkä oikein mitään muistakaan, niin en muista mitä sille tein. Joka tapauksessa soitin silloin huoltoon, ja ne käski ottaa jonkun johdon irti, ja sen tein. Yhtään en muista mistä, mutta ei se ainakaan konepellin alla ollut. Sanoivat, että johdon voi aivan hyvin irrottaa, vaikuttaa kuulemma vain siihen, miten nopeasti ilmastointilaite alkaa jäähdyttämään. En kylläkään huomannut siinä mitään eroa sen piuhan irrotuksen jälkeen, paitsi että naputus loppui!
Niin että onko teillä tietoa ja kokemusta asiasta? Nyt kun soiotin huoltoon, käskivät viedä sinne, ja nauroivat kun sanoin tämän äsken kerrotun jutun; en kai minä unta ole nähnyt...
Jaha. Mikäs tässä haku/search-toiminnossa on vikana? Äsken etsin omia kirjoituksiani tuosta asiasta, muistin sen verran että oon kirjottanu ennenkin siitä eikä löytyny. Nyt kun kokeilin uudestaan omia kirjoituksiani ettiä, niin sieltähän se löytyi se entinen viesti oikein kuvan kera. Niin että kiitän itseäni tästä vastauksesta! Niin että pärpätys loppui! Kiitos -MP-!
Zafiran ilmastointilaite/puhallin naputtaa
Vesiventtiili on mennyt rikki. Astrassa se sähköliitin löytyy vänkärin puolelta lämppärin kennon ja konehuoneesta tulevien putkien välistä. Ei siinä ole kuin yksi sähköliitin. Jos venttiili on hajonnut kiinni asentoon niin ei tule lämmintä vaikka kuinka säädintä kääntelet (toivotaan, että on aukiasennossa).
Astra Dti 2.0 Y20DTH -99, MYYTY
HD 1200S -98 juhlamalli, myynnissä 8499;-
Audi A3 AMB 2.0 TDi Quattro -06
HD 1200S -98 juhlamalli, myynnissä 8499;-
Audi A3 AMB 2.0 TDi Quattro -06