Muutoksia se toki on aiemminkin kokenut, kuten alustasarja '03, kesä '03 16" ats alut, kesä '04 17" alessio alut ja '05 hankitut 18" masitalyt. Melko pian auton hankinnan jälkeen tuunasin orkkis puskuriin S40-Volvon etulipan, joka keväällä '04 väistyi Dietrichin RS-puskurin tieltä. Samoihin aikoihin puskurin kanssa laitoin joltain foorumilaiselta hankitut Rieger-kuitukopiot helmoiksi, jotka silloin nuoruuden vimmassa piti paskasta laadusta ja väärästä pituudesta huolimatta venyttää väkisin paikoilleen. Sittemmin nokalla on käynyt jos jonkinlaista omavalmistepuskuria ja lintulautaa, mutta ne on nyt henkisen kasvun ja tyylitajun kehittymisen myötä heitetty helvettiin, onneksi
Ämyrit on aina ollet melko maltilliset; Sony MD+10cd vaihtaja, MTX-erkkasatsi ja 10" pilipali subi 200W pilipali vahvarilla. 12" CV ja 400W jbl oli myös joskus mutta ne myin pois, ihan muuten vaan. Sisällä on Momo:n ratti ja poljinpinnat sekä hopeiset tuuletusritilöiden kehykset, muuten vakio.
Vuoden '05 aikana ei 362 varusmiespalveluksen takia tapahtunut vanteiden hankintaa lukuunottamatta juuri mitään, Calibra lepäsi tallissa läpi vuoden. Yhden puskurin rumiluksen siinä lomien aikana jurrissa veistelin lisää, mutta alkukeväästä ajoin senkin paskaksi, joten se siitä.
Nyt sitten vuosi '06 on tuonut tullessaan kotiutumisen johdosta lisää vapaa -aikaa selvinpäin, eli autoonkin on nyt keritty jollain tasolla syventymään. Ruostetta oli silminnähden molemmissa takakaarissa ja lasikuitulärpäkkeiden poiston jälkeen löytyi helmoistakin muutama onkalo. Kuskin puolelle vaihdoin koko kaaren ja apparin puolelle vain sen takimmaisen kulman. Helmoissa reijät oli molemmin puolin siinä oven alapuolella korin sauma kohdassa sekä kuskin puolella vielä pyöränaukon edessä. Peltityöt suoritin itse ja niistä tuli erittäinkin hyvät. Calibran ohessa 8 muuta (ruosteista)ooppelia ja 2 vanhaa bmw:tä omistaneena olen migin kahvaan joutunut aiemminkin tarttumaan.
Uutta etupuskuria, mallia nippontuningshogun, olin tilaamassa tässä keväällä mutta sattui vastaan(onneksi?) niin paska tuningpulju etteivät pystyneet sitä toimittamaan. Nyt keulalle tulee pienen tauon jälkeen jälleen samainen Dietrich RS, joka aiemminkin mutta hitusen muokattuna. Puskuri on nyt siis tarkoitus kairata kahtia ja kasvattaa reikiä muutama sentti, samalla saadaan huulta pikkasen lähemmäs maata (jotta se olis helpompi ajaa paskaksi!?) ja kun kuidulla kerran leikitään niin täytetään samalla rekisterikilven paikka. Helmoja jatketaan sentillä siistimmän kiinnityksen toivossa, kylkilistat otetaan pois kokonaan ja takavalot vaihtuu vakioihin. Maalarille Calibra on menossa lähiviikkoina ja pohjat tehdään talkootyönä muutaman toverin avustuksella. Jotain säyseää 2-värimaalausta on suunniteltu mutta päävärinä pysyy edelleen punainen. Kaikki teiniajan räpellykset revitään pois ja tavoittena on hillityn tyylikäs kokonaisuus alkuperäisiä muotoja kunnioittaen.
Kuvia on luvassa kunhan vaan löydän jonkun joka niitä osaa tänne laittaa. Itse olen sen verran käsi tietokoneiden kanssa etten uskalla edes kokeilla. Tulipa runsaasti tarinaa..toivottavasti joku edes jaksaa lukea läpi ja vaikka kommentoida jollain tapaa. Kuulemiin tältä erää, pyrin tätä ajoittain päivittämään, jos osaan/mitään edes tapahtuu