Vectra B:tä hankkimassa - olisiko tällainen pahahintainen?
Joku varmaankin tietää paremmin, mutta: Opelin myyjä väitti kivenkovaan, että B1 olisi kattoa lukuunottamatta sinkitty kun taas B2 on kokonaan. Ja että B1:ien massaus on tehty taasen paremmin, mutta B2:ssa on tässä kohdin alettu säästelemään. Mene ja tiedä, mutta tuommoista väitti - olin katselemassa C:tä silloin kun tuo tuli puheeksi.
Maahantuojan mukaan B-mallissa (ilmeisesti ainakin ennen faceliftia) olisi sinkityt konepelti, pyöränkaaret, helmakotelot, ovien alaosat, pohja ja muut "arat paikat". Pohjassa ja ilmeisesti myös muissa "aroissa paikoissa" on kiveniskusuojana jonkinlainen kova muovimassa. Kori siis ei ole täyssinkitty. Väittivät kyllä ettei B-mallin kanssa olisi ollut ruosteongelmia, mutta tiedä sitten... G-Astra taitaa olla ensimmäinen täyssinkitty Opel, vaikka sinkitystä on käytetty jo aikaisemminkin kuin -98.
Niin, minulle sanoivat merkkihuollossa, että edes B2-Vectrassa ei ole tuo korisinkki yhtä hyvä kuin Astra G:ssä, jossa koritakuu on 12 vuotta, vaikka B2-Vectra onkin uudempi (jos nyt ajatellaan, että korin ruostesuojausta on paranneltu faceliftissä -99, kuten väittivät).
Eipä tuolla sinänsä merkitystä ole - kyllä ne pahiten ruostealttiit paikat varmaan tuossa B1:ssäkin on käsitelty. Ainahan käytetty auto kannattaa tutkia läpikotaisin jos hankkimassa on.
Sinkistä huolimatta lienee järkevää kuitenkin kotelosuojata auto, vai? Ajattelin kesällä suihkuttaa ainakin ovi- ja kynnyskoteloihin tuollaista kotelosuojaa. Ei kai se ainakaan haittaa, vai onko kotelosuojalla jotain haittavaikutuksia, jos kori on kuitenkin sinkitty?
<font size=-1>[ This Message was edited by: Scy on 2003-02-03 10:23 ]</font>
Eipä tuolla sinänsä merkitystä ole - kyllä ne pahiten ruostealttiit paikat varmaan tuossa B1:ssäkin on käsitelty. Ainahan käytetty auto kannattaa tutkia läpikotaisin jos hankkimassa on.
Sinkistä huolimatta lienee järkevää kuitenkin kotelosuojata auto, vai? Ajattelin kesällä suihkuttaa ainakin ovi- ja kynnyskoteloihin tuollaista kotelosuojaa. Ei kai se ainakaan haittaa, vai onko kotelosuojalla jotain haittavaikutuksia, jos kori on kuitenkin sinkitty?
<font size=-1>[ This Message was edited by: Scy on 2003-02-03 10:23 ]</font>
Terve.
Oli tossa aikasemmin puhetta B-Vectran varusteista ja tääytyy sanoa että itse olen varsin tyytyväinen meidän auton varuste listaan:s-kattoluukku,ilmastointi,ajotietokone,4kertaaairbag,tehdas häly,sähkölasit,sport sisusta,tc. Nakasisusta olis kyllä vielä kiva ja kyselinkin mitä sellainen kustantas yhellä verhoilijalla eli olis duunattuna noin 5000mk.vanhaa rahaa. Automme malli 2.5v6Sport. Kyllä vähän olis tarkoitus vaihtaa isompaan fankkuriin...
Oli tossa aikasemmin puhetta B-Vectran varusteista ja tääytyy sanoa että itse olen varsin tyytyväinen meidän auton varuste listaan:s-kattoluukku,ilmastointi,ajotietokone,4kertaaairbag,tehdas häly,sähkölasit,sport sisusta,tc. Nakasisusta olis kyllä vielä kiva ja kyselinkin mitä sellainen kustantas yhellä verhoilijalla eli olis duunattuna noin 5000mk.vanhaa rahaa. Automme malli 2.5v6Sport. Kyllä vähän olis tarkoitus vaihtaa isompaan fankkuriin...