Omega B:tä ostamassa

Keskustelua Opeleista
Leksa
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Leksa »

pitkanee kirjoitti:Talli jossa itse autoni laitan on myös auto/mp korjaamo Hämeenlinnassa. Ei siis oma yritys, mutta alivuokralaisena samoissa tiloissa.
Omega MV6 on muuten mielestäni todella mukava auto ajella, eikä siinä hintaluokassa mielestäni mukavempaa edes ole. Mutta mielestäni ei todellakaan kannata sellaista ostaa jos ei ns. tajua autoista mitään ja haluaa vain ajaa.
Jepulis..oli täällä sitten fanaatikkoja tai ei...3v ja kohta 50t on toiminut kutonen ilman ongelmia,katalysaattorin ja laturin hiilet olen vaihtanut, siinä kaikki.Pakko joskus pitää puolustuspuheenvuoro kun tuntuu että toi
v-kuutonen mollataan aina alimpaan helvettiin,vaikkakin siinä syystä tai toisesta ilmenevät viat maksavatkin usein jonniin verran. :-?
GTS 3.2
Kip
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Kip »

Meilläkin on edessä uudemman kulkimen hankinta (omega 94-> farkku v6) "kovasti tykästytty", emännälle vaikka, tähän asti ollutkin lähinnä Fordeja talossa. Ei kai nuissa sen enempää rehellisiä vikoja ole kuin muissakaan vehkeissä vai onko? Pitääkö tässä nyt oikeesti säikähtää että mitä helv. ennenkuin työntää kädet pask....? Vielä ehtii pään kääntää. :roll: :roll:
marcopel
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja marcopel »

Lyödään nyt omat kokemukset kolmelta vuodelta neljästä V6 omegasta.
´95 2.5 automaatti. Ajoin 164tkm -> 179tkm (9kk), ei muita vikoja itsellä kuin akku, mutta myynnin jälkeen kuulin ilmamassamittarin hajonneen.
´96 3.0 automaatti. Ajoin 155tkm -> 157tkm (Saksa-Suomi, nykyään mittarissa yli 200tkm), autoon on tehty Suomessa huoltojen lisäksi peltiremonttia+maalaus, vaihteistossa jotain häikkää kostealla ilmalla (kosketushäiriö jossain?)
´97 2.5 manuaali. Käytössä nykyisin. 170tkm-202tkm (syksy 04 ->). Huoltojen lisäksi on hajonnut: moniurahihna ja akku. Muutama pieni ruostekohta löytyy.
´98 3.0 automaatti. Just tuotu Saksasta, ajanut 2tkm. Jakohihna vaihto on piakkoin edessä. Tekniikka ja laitteet toimivat täysin.

Itse siis olen pirun tyytyväinen V6 omegoihin, ajatuksena itsellä on aina ollut tehdä ennakoivaa huoltoa vaikka se kalliiksi ehkä tulisikin (tosin isot huollot olen tehnyt lahden toisella puolella, Virossa ja Ruotsissa).
Omega V6 löytyy aivan varmasti huonokuntoisia suhteessa enemmän, mutta auto on todella painava siihen EI sovi mikään tehoton pikkumoottori (IMHO). ;)

-m-
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Väänsin muuten toissa syksynä kauppoja myös MV6:sta jonka omistajalla oli 7000 € edestä näyttää mulle kuitteja,kun siitä oli kone korjattu... :lol: Sama auto oli sittemmin nettiautossa kohta uudestaan myytävänä omistajanvaihdoksen jälkeen... :roll:

Jokainenhan ajelee toki millä lystää,mulle toi on pelkkä tilava ja mukava perheauto. 11 sec. 0-100 ja 210 km/h ja joskus on jopa vaunu perässä.
Vääntää mukavasti jo 1500 kierroksesta tukehtumatta.Cruise päällä voimanpuutetta ei edes osaa tiedostaa maantiellä.Auto vaan menee...
Mopoja ne on noi kutosetkin,jenkeissä ne on lähinnä vähäosaisten kulkineita,neljä ovea ja kutonen... :P

Oma kriteeri on,että tulpanvaihto onnistuu purkamatta puolta autoa... Selkä tulee toki kipeäksi,kun pikkulohkoon saa kurkotella,mutta tilaakin on sitten kivasti ympärillä...

Nojoo...ajetaan millä ajetaan ja omegalla loput... :wink:

Edit: Luultavasti jos mulla olis autossa kutoskone,niin se olis paras ja se ainoa vaihtoehto... 8)
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
Vastaa Viestiin