Astra G ilmastointi

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Siikström
'Kapitän'
'Kapitän'

Astra G ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Siikström »

Meniköhän viime talven aikana ilmastointi mykäksi, kun ei halua lähteä toimimaan, vaikka ulkonahan on jo lähes normaali kesäkeli eli n. 8 astetta? Onko järjestelmä niin viisas, että jos kylmäaineet on kaikki karanneet, niin ei lähde kompuraa pyörittämään? Vai onkohan painekytkin vai magneettiventtiili (eli siis se, joka estää käyntiinlähdön alle +4 asteen lämpötilassa) jumissa? Onko ainoa vaihtoehto mennä suoraan huoltoon vai voiko jotain tehdä itse?
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Astra G ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Zafira »

Siikström kirjoitti:Onko järjestelmä niin viisas, että jos kylmäaineet on kaikki karanneet, niin ei lähde kompuraa pyörittämään?
o
HarriL
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja HarriL »

tuoltako selaat aiempaa topiccia ni siell kerroin, että mulla astra g -98:ssa jäähd. kennosto vuotaa. on alumiinia ja suola syövyttää sitä.
Mha
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Mha »

Minä olen yhden kennon jo vaihtanut + kuivaimen. Aika helppo vaihtaa itsekin ja täytättää sitten jossain liikkeessä.
Vaatii vähän asennetta kun alkaa työhön (samoin kuin vesiventtiilin vaihto) ;)
Astra Dti 2.0 Y20DTH -99, MYYTY
HD 1200S -98 juhlamalli, myynnissä 8499;-
Audi A3 AMB 2.0 TDi Quattro -06
Siikström
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Siikström »

Soitin tänään huoltoon ja he sanoivat, että kun kylmäaine on loppu, niin kompura ei käynnisty. Täytyy viedä näytille ja toivoa, ettei mistään vuoda. Syksyllä ilmastointi pelasi vielä ihan hyvin ja sitä ei ole kertaakaan huollettu viimeisten reilun kuuden vuoden aikana, joten eiköhän ne 700 g kylmäainetta ole karanneet taivaan tuuliin.

Mainoksissahan nuo suosittelevat huoltaamaan kahden vuoden välein, mutta itselleni sanoivat viime keväänä opelin huollossa, että tule sitten, kun ei tule kylmää. Tuntuu tuo kaksi vuotta aika lyhyeltä, kun kerta kuutisen suotta on pelannut. Haiskahtaa rahastukselta, vai mitä olette mieltä?
Vastaa Viestiin