Taas laatua huollon toiminnassa
Taas laatua huollon toiminnassa
Käytin autoni 1.3 (B-vectra 2.0 16V) eräässä pk-seudun opel-huoltoon (ei merkkiliike, mutta erikoistunut Opeleihin) 180 tkm huoltoon. Huollossa vaihdettiin jakopään hilut ja tehtiin normi huolto. Ylimääräisenä vaihdettiin vielä laturin moniurahihnakin kun oli kuulemma heikossa kunnossa ja vähän polttimoita yms hilua. Laskukin oli kohtuu suolainen (melkeen 600€ kaikkineen).
No ei muutakun liikenteeseen huolletulla autolla, auto toimikin 80 km ihan kivasti, kunnes tänään huomasin aamulla että laturin merkkivalo ei pala vaikka virrat on päällä kone ei käynissä. Valo oli palanut vielä huoltoa ennen aamulla. Ajelin rauhassa töihin ja jätin auton parkkikselle josta se ei tietenkään enää iltapäivällä lähtenyt käyntiin. Konepelti auki ja apuvirtaa kaverilta peliin, käyntiin lähti, mutta ei ilmeisesti ladannut koska ABS ja TC:n merkkivalot jäivät palamaan koska akun jännite ei ilmeisesti enää noussut.
Onneksi saatiin hinattua auto kotipihaan jossa jatkoin ihmettelyä, ainakin laturin hihna on löysällä, mutta mitähän muuta siellä on käynyt koska laturi ei pelitä eikä latauksen merkkivalo pala (onhan se polttimokin saattanut juuri tähän väliin palaa..)? Autoon on vaihdettu laturi 40tkm sitten joten tuskin sekään on mennyt täysin varoittamatta.
Huoltohan on luonnollisesti kiinni viikonlopun, joten maanantaina täytynee kysyä että onkohan huollossa muistettu laittaa kaikki hilut takaisin konepellina alle..
No ei muutakun liikenteeseen huolletulla autolla, auto toimikin 80 km ihan kivasti, kunnes tänään huomasin aamulla että laturin merkkivalo ei pala vaikka virrat on päällä kone ei käynissä. Valo oli palanut vielä huoltoa ennen aamulla. Ajelin rauhassa töihin ja jätin auton parkkikselle josta se ei tietenkään enää iltapäivällä lähtenyt käyntiin. Konepelti auki ja apuvirtaa kaverilta peliin, käyntiin lähti, mutta ei ilmeisesti ladannut koska ABS ja TC:n merkkivalot jäivät palamaan koska akun jännite ei ilmeisesti enää noussut.
Onneksi saatiin hinattua auto kotipihaan jossa jatkoin ihmettelyä, ainakin laturin hihna on löysällä, mutta mitähän muuta siellä on käynyt koska laturi ei pelitä eikä latauksen merkkivalo pala (onhan se polttimokin saattanut juuri tähän väliin palaa..)? Autoon on vaihdettu laturi 40tkm sitten joten tuskin sekään on mennyt täysin varoittamatta.
Huoltohan on luonnollisesti kiinni viikonlopun, joten maanantaina täytynee kysyä että onkohan huollossa muistettu laittaa kaikki hilut takaisin konepellina alle..
Liian pitkä remmi?
Olisikohan laittaneet liian pitkää remmiä, jolloi ei enää kiristysvara toimi? Vaikka ilmastoinnillisen auton hihnaa ilman ilmastointia olevaan. Tuli eka mieleen. ja samaan suuntaan taivun, eli johtoa löysällä/irti latausviassa.
Insignia 1.6T Executive 2020
Subaru Legacy 1998
Subaru Legacy 1998
- a.tikkanen
- 'Senator'

en tiijä pitääkö paikkaansa mutta mä oon siinä käsityksessä eläny, että jos laturin merkki lamppu palaa siis menee rikki ni laturi ei myöskään lataa... laturin heräte virta hässäkkä kulkee jotenkin sen lampun kautta... viisaammat saa korjata, jos puhun paskaa...
Kaikki alta 244g/km on viherpiiperoita! (Trafin sivuilta loppui asteikko kesken, eli saan ajaa ilmaiseksi! kö?)
Näin olen itsekin asian ymmärtänyt.a.tikkanen kirjoitti:en tiijä pitääkö paikkaansa mutta mä oon siinä käsityksessä eläny, että jos laturin merkki lamppu palaa siis menee rikki ni laturi ei myöskään lataa... laturin heräte virta hässäkkä kulkee jotenkin sen lampun kautta... viisaammat saa korjata, jos puhun paskaa...
Täytyypä käydä tutkimassa josko tuolta laturin lähettyviltä löytyisi ylimääräinen irtonainen herätejohto. Hihnan löysyyteen viittaa mielestäni moottorista matalilla kierroksilla kuulunut "huriseva" ääni. Huomasin uudenäänen hakiessani autoa huollosta ja mielestäni se kuulosti samalta kuin turbon vihellys, ei siis mikään todella löysästä hihnasta kuuluva rääkäisy. Käsin kokeilemalla hihna tuntui löysähköltä joten siitä päättelin että liekkö tuo löysällä. Voiko hihnoissa olla jokin suojarasva tms. pinnassa joka aiheuttaisi pienen luistamisen?
Ei vaan kauheasti houkuta lähteä tonne pakkaseen ropaamaan autoa joka on juuri tullut huollosta ja ainakin omasta mielestäni kuuluisi olla kunnossa huollon jäljiltä. Katotaan mitä vastaavat s-postiini jonka eilen lähetin heidän nettisivujensa kautta.
Ei vaan kauheasti houkuta lähteä tonne pakkaseen ropaamaan autoa joka on juuri tullut huollosta ja ainakin omasta mielestäni kuuluisi olla kunnossa huollon jäljiltä. Katotaan mitä vastaavat s-postiini jonka eilen lähetin heidän nettisivujensa kautta.
Näin se on. Et siis puhu paskaa.a.tikkanen kirjoitti:en tiijä pitääkö paikkaansa mutta mä oon siinä käsityksessä eläny, että jos laturin merkki lamppu palaa siis menee rikki ni laturi ei myöskään lataa... laturin heräte virta hässäkkä kulkee jotenkin sen lampun kautta... viisaammat saa korjata, jos puhun paskaa...
Kuulostaapa jotenkin eräältä shell-huoltamolta vihdintiellä.Eli,katsastuksessa(tattarisuo,ok paikka) tuli hylky tehottoman käsijarrun takia(-89 2,0 vekku).No ajattelin että eihän tää paha rasti ole.säätää sen ja matka jatkuu
.vein auton tälle shellille --> no,soittivat sitten (onneksi!) että koko takajarruhässäkkä (levyjarrut) menee uusiksi.laskua tulisi n 700-800 euroo,huhhuh.Hyvä kun auton arvo on sitä
.no,enhän mä sitä antanut tehdä.duunipaikalla on yks äijä joka tekis sen sit ku ehtis. --> 1kk siinä meni odotellessa,mutta riemu oli melkoinen kun selvisi että mua oli tosiaan yritetty rahastaa\huijata. --> eivät edes olleet yrittäneet korjata jumissa olevia käsijarruvipuja --> oli ollut helppo päätellä tämä.sadalla eurolla siitä selvis ja
on taas leimassa lol !!mitä tästä opimme?Käyttäkää sitä kasijarrua tai se ruostuu ja jumittuu kiinni hehheh
No liikkeellä on ehkä tapana korjata auto niin että toimisi jonkun ajan päästäkin, eikä vaan nyt häthätää leimasta läpi..ErkkaT kirjoitti:Kuulostaapa jotenkin eräältä shell-huoltamolta vihdintiellä.Eli,katsastuksessa(tattarisuo,ok paikka) tuli hylky tehottoman käsijarrun takia(-89 2,0 vekku).No ajattelin että eihän tää paha rasti ole.säätää sen ja matka jatkuu.vein auton tälle shellille --> no,soittivat sitten (onneksi!) että koko takajarruhässäkkä (levyjarrut) menee uusiksi.laskua tulisi n 700-800 euroo,huhhuh.Hyvä kun auton arvo on sitä
.no,enhän mä sitä antanut tehdä.duunipaikalla on yks äijä joka tekis sen sit ku ehtis. --> 1kk siinä meni odotellessa,mutta riemu oli melkoinen kun selvisi että mua oli tosiaan yritetty rahastaa\huijata. --> eivät edes olleet yrittäneet korjata jumissa olevia käsijarruvipuja --> oli ollut helppo päätellä tämä.sadalla eurolla siitä selvis ja
on taas leimassa lol !!mitä tästä opimme?Käyttäkää sitä kasijarrua tai se ruostuu ja jumittuu kiinni hehheh
Jos käsijarrusta haluaa toimivan niin melkeen sinne pitää laittaa kengät, levyt ja se linkkuhässäkkä(jos se on ihan paskana)+ehkä vaijeri jos sekin paskana. Ei ne ihan ilmasia ole.
Joo,ei auton huolto ilmaista ole.Ja turvallisuus ennen kaikkea!Mutta pointti onkin nyt se että mitään osia ei tarvinnut vaihtaa uusiin!!Kaikki osat olivat hyvässä kunnossa(vivut hieman ruosteessa)....Ja jos ammattimies kerran näin toteaa niin.............(en ehkä osannut kertoa asiaa aivan tarpeeksi tarkkaan ekalla kerralla) mutta en viitsinyt alkaa hirveesti mesoamaankaan tämän asian takia.Menkää vaikka sitikan sivuille lukemaan kuinka hyvin heitä "palvellaan".....jotta kyllä ooppelisteilla pullat aivan hyvin ovat uunissa