mailata saa ja tänne vaan vastausta....
Vectra b vilkun valo palaa?
Vectra b vilkun valo palaa?
Joo eli tollainen vika tuli vectraan tuossa pari viikkoa sitten. tyhjäkäynnillä ollessa yhtäkkiä kaikki mittarin ja kojelaudan valot hävis ja vilkun merkki valo alkoi palamaan, ja palaa koko ajan jatkuvasti.. tosin jos virrat on pois päältä ja sulkee oven niin heti kun katto valo sammuu, niin vilkun valo sammuu samalla.. virrat ollessa kytkettynä vilkun valo palaa jatkuvasti.. mistähän moinen voisi johtua? huollossa käytin mutta mitään ei löydetty..
kellään vastaavia kokemuksia? apu olis tarpeen.. ja vectra on siis -96 1.8 16v ecotec.. kiitoksia jo etukäteen..
No meidän Vectrassa tuon syynä oli Multitimerin rikkoutuminen. Jältijin homman jo melkoisella varmuudella itse sähkökaaviosta mutta vein kumminkin vielä pikahuoltoon jossa totesivat saman, vaihtoivat Multitimerin ja niin vika poistui.
Muitakin oireita siinä kyllä oli, mm. mittarivalaistus oli pimeä, muita en nyt enää muista. Mutta vilkun merkkivalon jatkuva palaminen tarkoitti kyllä huoltomiehenkin mielestä juuri Multitimeria. Maksoi muistaakseni 106 e vaihdettuna.
Muitakin oireita siinä kyllä oli, mm. mittarivalaistus oli pimeä, muita en nyt enää muista. Mutta vilkun merkkivalon jatkuva palaminen tarkoitti kyllä huoltomiehenkin mielestä juuri Multitimeria. Maksoi muistaakseni 106 e vaihdettuna.
Omega MV6 Sedan aut '98
No jonkin sortin ajastinhan se on ja sijaitsee sulakekotelon pohjassa jotenkin sisään tungettuna, jos en taas ole ihan pihalla. Itse asiassa tästä tarvikkeesta on kirjoiteltu erittäin vähän tällä palstalla... vaikuttais, että minunkin ajokkiin on vaihdettu edellisen isännän kustannuksella vuosia sitten. Oliskohan noiden laatu parantunut, kun on toiminut ongelmitta.
Se on ajastin jolla on toteutettu kaikki ajastukset joita vectrassa on käytetty. Vilkut, tihku, lämmittimet, ym. Sinänsä veemäinen kapistus jos hajoaa niin alkaa muutkin ajastukset sekoilemaan.
Se on todella siellä sulakerasian sisällä ja sen pois saamiseksi on kaikki sulakkeet ja releet nypittävä rasiasta irti.
Dino
Se on todella siellä sulakerasian sisällä ja sen pois saamiseksi on kaikki sulakkeet ja releet nypittävä rasiasta irti.
Dino
Juu, unohtui tosiaan kertoa tarkemmin mikä se onDino kirjoitti:Se on todella siellä sulakerasian sisällä ja sen pois saamiseksi on kaikki sulakkeet ja releet nypittävä rasiasta irti.
Dino
Ei tarvi sulakkeita irrottaa. Mutta pari relettä kiinnittyy tuohon Multitimeriin sulakerasian pohjan läpi eli ne on irrotettava. Lisäksi siinä on vielä joku lukitustappi. Itse timer tulee sulakerasian oikeanpuoleisesta päästä ulos, ellen väärin muista.
Mulla teki kanssa mielenkiintoisen sähkövian: vilkut lopetti toimimisen, sumarit sais pois päältä vain sammuttamalla auton, takalasin lämppäri pysy päällä 2 sekuntia. Paikallinen huoltoneuvoja ei osannut muuta kuin varata ajan sähkärille viikon päähän. No kotona nyppäsin akkukaapelit irti ja laitoin takas lumitöiden jälkeen ja kaikki pelas normaalisti...
Vectra GTS C 2.2i ´03, Corsa Swing B 1.2i 16V ´98